بسم الله الرحمن الرحیم نظریات شخصی است-درمسئله خالق –علامه طباطبایی رحمت الله علیه وسلام الله علیه- میفرمایدخداوندبینهایت  مسلما خالق ندارد چون هیچ وجودی نمیتواند یک وجود بینهایت خلق کند وجود  باصفاتنسبی امکاندارد مخلوق باشد چون نبایدشک کنیم پس خالق  وجودبینهایت است- صفات الهی بیحدهستند درنوع وکیفیت- بعضی صفات  میتواند درامر  خلقت  شرکت داشته باشند- که بزرکترین خلقت ازنظر عقل و صفات عالیه چهارده معصوم هستند ومابقیه فرشتگان هستند که هروز  تعدادزیادی خلق میشوند وانواع مختلف دارند سیدهزار گفته شده است وهفصدهزا رهم گفته شده است ومداوم انواع خاص افریده میشودندموجود- ولی مابقه صفات درچه امری هستند بیشک درامر معنویت هستند  که یکنوع ان اخلاق است—اما الراحل  به یکجفت زوج ه برای عقد نزد ایشان رته بودند فرمودند  صبور وشکیبا باشید اهل گذشت تازندگنی شما  شیرین شود  بعداز اخلاق  مسائل عبادی واحکامی شکل میگیرد کهباز عقل واخلاق میبایست   انهارا باطیب  خاطر وبالذت عمل کند چون انسان پیچیده ترین موجودات است نمیتواند  باعقل خود همه مسائل رادرک کند-درضمن خواستهای لذت اور هم بسیار برانسان اثر میگذارد که همیشه مطلوب نیست ولی فشارزیاد دارد-کهبنفسانیت مشهور ومعروف است واین  خواستها انسانهارازهم جدا میکد وگاهی دشمن یک دیگر میشوند- صبر در ایمان تجلی عظیم خودرادارد وبعدها شیرینی انمشخص میشود کفر چون فقط بدنبال لذت است  اختلافات زیاد است وازهم به راحتی دور میشوند وانشعاب میدهند-  پس انقلاب  برای استخدام  سازمانی در ادارات  بوجودامد بنام حراست  افراد میامدند شرکت میکردند  حراست خانواده انهارابرسی میکرد وانهاا یکه درامتحانات قبولمیشدند  ازانها یک امتحان شفاهی میگرفت- شایعه بود که کفت چند تیکه است  مثلا میبایستبگوید هفت تیکه ایا روی کفن میشودایات قرانی نوشت وماند  ای نوع مطالب من ازیکی جوانانحراست سئوال کردم شما اینطور عمل میکنید ایشانفرمودند من بدتر عمل میکنم ولی یک بعد شناختی داردکه کلا درباغ است یانیست هدف این است انهای کهمومن هستند بعضی مواقع گریانهم هستند که فرصت پیدا نکردیم که این نوع مطالب رایادبگیریم ودیکران با بحث  انهارکم کم واردباغ میشوند وما میگویم قدر دان ما باشید که شمارا وارد باغ کردیم وبعضی ازانها لجاجت میکنند که این نوع مطالب چه ارزشی دارد- خداوندمنان درقیامت انهای که ازدین حق انشعاب دادند احضارمیکند این نوع احکام مال من نیست مال من این نوع احکام است- میگویند تازه متوجه شذیم توبه میکنین ازاینبعد برهمین اساس عمل میکنم خداوندمنان میفرماید هرگز- شماحق راشناختید وازان خوشتان نیامد انرابصورت دلخواه خود تغیر دایدید بردیگرهم همینکار میکنیدشما لجاجت کردید بروید جهنم چطور ممکن است  اصحاب باهم در مسجد باشند واز پیایمبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم استفاده کنندومطالبی یادبگیرند وبعد ان چندنوع شود این همان لجالت و تغیرا ت درجهت  تمایلات شخصی است ویاپیروی از فاسدین استمانند معاویه علیه لعنت ایشان گفت حدیتراز ابوهریره استخراج کنید