بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-بانک رفتم که سود سپرده بگیریم فرمودند هنوز درصندوق پول وارده نشده است اسم این صندوق- صندوق سه جام است فرمودند حال صندوق سهجام شما 2574- است یعنی چندین نفر پول وام را گذاشتند مثلا شده است بیست میلیارد تومان این پول را به کسی وام دادند شما پول میخواهید وارد کنید چندین گزینه دارد یکی هم صندوق سه جام است اینرا کسی که وام گرفته هرما وارد میکند مثلا ماهی صدمیلیون تومان باید واریز کندانها تفکیک میکنند به افراد وام دهنده ایشان پرداخت میشود وار نکرد تا وقت قانونی و قت داشت میتواند پرداخت کند فرمودند فردا حتما پول شماپرداخت میشود حال درروز مقرر وزمان اضافه نداد وام گیرنده دویست میلیون تومان دربانک دارد از ان میدهند گاهی بعضی بانک ازقلم نیفتدی را بدهند بانک ازپول خود نمیدهد-خداوندمنان هم صندوق سه جام دارد کریم یعنی فردی بدون درخواست وعمل به کسی کمک کند یک دفعه پولی درصدوق الهی وارد میشودوگاهی باید ضرر میکرد سود میبر گاهی انسان بهخداوندمنان ایمان وتوکل دارد یک کار خطرناک که باید ضرربه خورد خداوندمنان انراسود اور میکند از امام صادق علیه السلام – امادرباره بخشش گناه- انعظمت صلواته العلیه واله والسلم- میفرماید فرد گناه میکند= توبه میکند ناله وگریان وناله میکند خداوندمنان مبخشد فرد گناه میکند فقط توبه میکند با خداودمنان میبخشد وفرد گناه میکند فرد پشیمانی بیان میکند وفرد گناه میکند فرد پشیمان است خداوندمنان میبخشد- درقیامت میگوید به دروغ فراموش کردم وحال میگویم خداوندمنان منرامییبخشد خداوند منان بهفرشتگان میفرماید اورا به بهشت ببرید درحالیکه دروغ میگوید-اما اگرفردی بگوید ناه نیست طبق رای من صواب هم است اورا به جهنم میبرند مادردانشگاه شیرازدرس سامری یعنی خلاصه کردن یک مطلب است واقعا کل هوشیاری بودند؟؟ نمید انستند که بایدفرد چقدر درادبیات انگلسی مسلط باشد که یک کتاب را یکسوم کند وتاحدی ادبیات غنی خودرا بکار ببرد که هیچ نکتات مهم از قلم نیفتد وبداند ازنظر انها کدام مهم است وکدام مهم نیست گفتند بیستمورد فقط شما نشان دهید که فهمیدید این یعنی دانشگاه ما با زبان خودرا نمیتوانیم این کاررا بکنیم وانهم زبان بسیار پیچیده انگلیسی یک کتاب است بنام حضرت ابراهیم علیه السلام در اینه ایات قرانی از جناب حضرت اقای مهدی رستم نژاد رحمت الله یک کتاب کم برگ است ولی وارد تونل شوید نشان میدهد وعمق پیدا کردن با خود فرد است خداوندمنان میداند بعضی از انبیا علیم السلام چگونه عمل میکنند دیگر امتحان سخت ندارد-دلیل امتحان چیست؟؟ درامور علمی نری و ورزشی مخصوصا ورزشی تحقیقات گسترده شده است به این نتجه رسیده اند =اعراب میگویند متصل شدن= هرچقدر ورزشکار بهتر بازی میکند وسختی تحمل میکند لذت کمتر میبرد وتماشاچیان لذت بیشتر میبرند- کسانی ورزش میکنند تازه شروع -ولی درکارخداوندمنان پیامبران و دیگران برعکس است پیامبران اولوا العزم (پایداری وسرسختی) رحمتالله علیهم الاجمعین بیشترین تحمل وصبر وحوصله وبه روی خود نیاوردن–بهحضرت محمد صلواته الله علیه واله والسلم است بنظر میرسد با امتهای لجوج وسر سخت وخطرناک روبرو بودند-لذت بیشتری میبرند یک علت نزدیک به خداوند منان شدن است-دوم امت درس یاد بگیرد وخداوندمنان با درنظر گفتن ظرفیت افراد بلا وشر درست میکند واگر بیشتر شد دلیل لجاجت فرد است که تضعیف شود- وبدنبال ان فرد که تصفیه شد نعمت ها میرسد هرکس در حج قربانی کند برای حضرت ابراهیم علیه السلام اجر وثواب میاورد-از خصوصیات – حضرت- یکی حلیم است- یعنی بردبار وشکیبا – به غذای حلیم به این علت زحمات زیادی دارد گفته شده است من ال ابل ونحوه ماند شتر فربه حقیر معتقد است از صبر وتحمل شتر دربیابان است دوم صفت اواه- کلمه "آوا ه" یا به عبارت درستتر، "أَوّاهٌ" (اوّاه) در قرآن کریم به معنای "آه کشنده" یا "کسی که به شدت رنج میبرد" و از "اِناه" (آنَابَه) مشتق شده است، که به معنای رجوع به خدا است. این کلمه در قرآن برای توصیف ویژگیهای پیامبر ابراهیم (علیه السلام) به کار رفته است.
به طور دقیق تر، در تفسیر المیزان، علامه طباطبایی توضیح میدهد که "اَوّاهٌ" به کسی گفته میشود که از سختیها و بدبختیهایی که میبیند آه میکشد و به شدت رنج میبرد. همچنین، این تفسیر اشاره میکند که ابراهیم (ع) به دلیل اینکه از گمراهی مردم و عذاب آنها به شدت رنج میبرد و آه میکشید و به خدا رجوع میکرد، "اَوّاهٌ" نامیده شده است.
در یک کلام، "اَوّاهٌ" در قرآن به معنای کسی است که به شدت از سختیها و بدبختیها ناراحت است، آه میکشد و به خدا رجوع میکند. ولی من تصور میکنم از حالات خود مانند دعای حضرت کمیل رحمته الله علیه باشد-و منیب- "منیب" یک اسم عربی به معنای "بازگشتکننده به سوی حق" یا "بازگشتکننده به سوی خدا" است. این اسم نشاندهنده کسی است که به سمت خدا و راه راست باز میگردد و توبه میکند ولی معنای دقیق ان برای خود وکیل تعین کند وکیل کیست خداوندمنان- درعلم میگویند کتابی که به( ری فرنس) بازگشت به منبعکتابی هرکس ریفرنس ان افراد قوی باشند پس انفرد قدرت هضم انهارا داشته است درجات اش مشخص میشود ولو پیامبر علم دارد ولی علم او بینهایت نیست هرلحظه باید بفهمد که علم اوکافی است ویا تغیراتی رخ داده است-امام علیه السلام- فرمودند هو الذی یصلی علیکم- امام بانیروی باطنی خویش نه تنها ارائه طریق بلکه ایصالمطلوب هستند الی المطلوب =رسیدن متصل شدن عرب بیشتر متصل بکار میبرد ما دربرق میگیم سیم وصل شد ودرجای دیگر نائل شد رسید ولی اعراب ازا تصال استفاده میکنند چه مادی وچه معنوی- درحالی که رسول تنها مبلغ معارف واحکام الهی است و وظیفه اش ارئه طریق است یک بحث جا لب علم یاست فردی نزد دکتر میروددوا میدهد طریقه استفاده را یاد میدهد مثلا اینرص مسکن درد است واقرص فشار خون را پاین میاورد اینرامیگویند نشان دادن طریقه عمل- است اما اگر دانشجویان پزشکی باشند بیوشیمی بیو یعنی زنده شیمی زیستی وفیزیک زیستی رادکتر بیانمیکند که دوا چگونه عمل میکند به اینمگویند ایصال الی المطلوب چون فکری است به ان میگویند اعراب معنوی است- بغضی ریاضی دان نیست مثلا جواب یکمسئله دو است انهاهم به جواب نیازمند بودند ولی گاهی افراد ریاضی دان هستند باید استدلال بفهمند پیامبران نحوی اول هستند ولی بعضی افراد ماند حضرت سلمان علیه السلام وحضرت ابوذر رحمت الله انها ایصال الی المطلوب - چون دیگران دراین زمینه درحد صفر هستند
- اسلام کم کم معیار درست کردن وفهمدن را ورد وانها درهمه چیز بدنبال معیار وملاک رفتندوسر امد شدن اقای عمر فرمودند من همه جا (ولی) را دوست میگیریمأ-فرزند اش در مصر مشروب خورد و تازیانه زدند اورخواست وگفت هزار صربه شلاق بهتومیزنم ایشانگفت پدر من درمصر شلاق زدند ودرضمن من تحمل هزار شلاق راندارم فرمودند درقیامت به همه بگو پدرمن هزار شلاق زده است وبه ان مثلا افتخار کن