بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-توحید-

شناخت توحید کمی دقت میخواهد- انسان در عالم مادی علم تدریجی است –مانند یک درخت که از دانه تبدیل میشودبهیک درحت کهن سال درخلقت انسان خاک استعداد زیادی دارد و توسط حضرت جبرائیل علیه  السلام وایشان توسط راهنمای خداوندمنان این خاک تبدیل به جسم انسان کرد- خداوندمنان به بت پرستان فرمودند بت یا شما خاک راتبدیل به بغوضه= پشه =بکنید- جواب این مسئله تا  قیامت  فرصت دارند-سپس خداوند من فرمود نفخت فیه من روحی- یعنی در دماغ حضرت ادم فوت کردم ز روح خودم  دارای روح شد این مثال است   درمثالگفتند  مناقشه نیست  فقط مشکلراباید  اسان کند خداوندمنان روح نیست وفوت هم نمیکند  فوتکردن کار مخلوق است خداوند منان هیچگونه عملی نمیکند جز اراده روح مخلوق الهی است ومعنای عاملی ک.ه حرکت ایجاد میکند روحه یعنی=برو- حداوندمنان ذات دارد که به قابل شناخت به جزیات نیست و به  ان عما میگویندعما- یعنی ابر بلند وپر باران- چون  هستی دوقسمت میکردند  مادی وغیرمادی وغیر مادی هم روح میگفتند- باجود انکه مادی نیست ولی همه ذجا است  درک ان کم مشکل است چون انسان بامادیات سروکار دارد وباغیرماده کم  ارتباطه دارد درک اش ا چون به جزیات نمیشود شناخت مشکل است-روح خالق الساعه یعنی کامل خلق میشو د یکتایی داردمثل فرشتگان وروح انسان مسئله تکامل یکی از مسائل مشگل است رشد وتکامل درماده یعنی دانه درخت تبدیل به یکدرخت کهنسال میشود ازبیرون مواد میگیرد طبق یک نظ مپر وبال پیدا میکند از ضعف به قدرت میرسددران قرینه سازی میشود یقول خارجیان سیمتریک به اینمگوید عرب سویته اثابت شده استن یکی ازالرکان هنر قرینه سازی البته شخصی مانند اقای پیکاسو برخلاف عمل کرده است وانهم  زیبا است ولی درکل قرینه سازی که حرف اولرا میزند- اما تکامل روح مانئد درخت نیست فرضکنید خانمی   دویست وسیله ارایشی دارد یکبار ازپنچ تا استفادهمیکند ویک بار ازده تا استفاده میکنیداینچنبین است-ادامه دارد