بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-(وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا)

آنچه را رسول خدا برای شما آورده بگیرید (و اجرا کنید)، و از آنچه نهی کرده خودداری نمایید این نحوی بیان  امرانه است تخلف نمیتوانکرد  نص است چون نص است پس حجت است یعنی قابل تغیرنیست- بعضی ایات قید وبند  درجز یات د ارند مثلا نماز مثلا درشریاطی میتوان نشت ونمیتوان به دیوار ویا عصا تکیه کرد=- د رفروعات گفته میش.د .وفروعات هم ازجانب  الرسول باشد  اینمطلب  درشکم ان جانشنی هم افتاد ه است- ولی برای محکم کاری ایه اطا عت تام میاید-نمیتوان توسط شورا به ان قید تخصیص زد-بِالْبَیِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ

[همه پیامبران را] با دلایل روشن و کتاب های آسمانی [فرستادیم]، و قرآن را [هم] به سوی تو نازل کردیم به خاطر اینکه برای مردم آنچه را که برای [هدایتشان] به سویشان نازل شده بیان کنی و برای اینکه [در پیامبری تو و آنچه را به حق نازل شده] بیندیشند-موضو ع اندیشنیدن را تاحدی که چرا ذکر=یعنی قران  رابرتو فستادیم-تا اینجا معنا مشخص میشود ودر کتاب  گرانسنگ تسنیم  قرانکتاب داستان نیست کتاب علم است= بقول عربها خیلی گره های راباز میکند-.

 جمله رامیفهیم محتوارا نمیفهیم یااندک میفهیم-چون پیامبر اکر م از هرجهات  برای  هدایت   امادگی داشت پس کتاب هدایت بر  ایشان باید نازل شود-تبین-در ربان لغت عرب چیزی  پنهان باشد انرا اشکار کنند-اصول کلی باملاک عقل که درقران امده است ابعتی از انها قابل درک کلی است مثلا نمازبخوانید پس موضوعی بنام نماز است که باید خواند  اماا ن چگونه است پنهان است باید اشکارشود فقط توسط الرسول اکر م صلواته الله علیه واله و السلم خداوندمنان باز اینجا ارجاع میشود فکر کنید چرا؟؟مشخص است موضوع خد اوندمنان  وضع گرده است که هیچگو نه علمی وشناختی قبلا  نداشتند-نه خداوندمنان بحثی از امام  همسئله جانشینی انهم داخل  مسئله پنهان است ولی اشنایی داشتندامااز جانشنین از طرف الهی اطلاع نداشتند که ان چ

چگونه خواهدبوداگر  اقایان میفرمایند  مسئله شورا جرادرغدیر خم انر ا مطرخ پکردند وبعد هم  بحثی نکردند برای انکه جانشینی از طرف خداوندمنان  درغد یرخم بیان شد ایه امدتبین وتغسیر ایه با پیامبر اگرم است کسی نمیتواند ان ایه سرخود تفسیر کندپس باید رسول اکر م صلواته الله علیه واله والسلم   پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم است تبین کنند باز در باره  ان بیاندیشید زیرا  درتمام ابعاد  هدایت ظرفیت کامل وصفات خاص  ر ا دداشته باشدباشد علم ان فقط راختیار افرادی خاص است نه در عمومیت این خصلت درغرب   از ازمایش شد ه یک متخصص در یک علم  متعلی بوده است هفت قانون  ر ا نمید انسته است بحر ان درست کرده است و ضربه مهلک زد ه است-ادامه دارد