بسم الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- جناب اقای هاشمی درمورد صفات الحسنی الهی سئوال داشتید- اما جواب ممکن است زیادمطلوب نباشد درصفات الحسنی- که علمای میفرمایند اگر درصفات حسنی وارد روح امام شوید وبعد وارد روح خداوند شوید یکسان است پس امام خداوندمنان است اما جواب حضرت ادم صفات الحسنی میدانستند به اندازه ظرقیت اش فرشتگان هم کاملشدند تاحکدی درصفات الحسنی بهاندازه ظرفیت که ظرفیت انها کمتراز حضرت ادم بوده است کامل شدند- اما چهارده معصوم خداودند منانمیفرماید که ازمن پیامنبر اکرم بخواه که علمت را زیاد کنم پس بهتریت صفت علم اموزی است صفات دیگر یا حفظ علم است ویا ازعلم بهره گرفتن است چهارده معصوم صلواته الله علیهم الاجمعین که خداوند منان عدد در خلقت موجود نمیشود تعین کرد بعدهای میلیاردها نوع موجود خلق میشوند که بیشتر فرشتگان مختلف هستند وبعضی ازانها جتی جسم دارند- هستی مخلوق بشر هم تاحدی اینطور است مثلا نقاشی نمیشود گفت روزی شکل کشیدن تمامشد حکالا بایا ازیکنوع کپی کنم نمیشود ارام ارام بهسمت بینهایت میرود درمخلوق چهاردهمعصوم صلواتهد الله علبیم الاجمعین در علم به انها انهاکامل هستند- صفات مخلوق در کل گقتند صدتا است یا هزارتا است یا دهزارتا است هرچه باشد چهارده معصوم علیه السلام به ان اشراف کامل دارند وطبق نظر علم الهی خلق میکنند دراین میدان است که هردو خداوندمنان وچهارده معصوم علم انها یک است و خاصیت علم این است مدتی پیش استاد انسان هرعلمی مدتی ابخواند شیفته ان علم میشود تا اخر میخواهد برود بشرط انکه تستعداد داشته باشد اما خداوندمنان بینهایت صفات ذات دارد که ربطی به مخلوق ندارد خداوندمنان بهپیامبراکرم صلواته اللهعلیه واله والسلممیفرماید ازانها سئوال کن من پاسخ میدهم