بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-حضرت چمبران رحمت الله علیه-مردی برای اینده های دور- دقیقترین تعبیر منش وسیروسلوک ایشان- دقیقا حسینی وعاشورایی است- حتی درجنگیدن- نه کلاسیک است ونه کلاسیگ جنگهای نامنظم وچریکی واوج ایمان وشجاعت غیرقابل باور- ازاوج علوم مادیت که درچند رشتهکارکرده است وسپس برای ناسا دردانشاه بکلی تحقیقات ارزنده داشته است ئوتغیربه ارزش های معنوی بسیارسنگین وپیچیده که باوری عظیم میطلبد وناشناخته مانده است غربیان صفات زیادی به اودادند دیپلمات –مدیر جنگجوی وغیره- و پدری مهربان برای افراد ویارشفیق برای افراد تلاشگر وکوشا تاحد بسیاربالا- باایمانی سترگ به اسلام ورهبریت اسلام – فروتن خاض وخاشع- - امیداست دراینده اسوه جوانان فهیم وومردم اگاه وشجاع گردد-یاداش گرامی ومریدانش فراوان- انشاللهبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-حضرت چمبران رحمت الله علیه-مردی برای اینده های دور- دقیقترین تعبیر منش وسیروسلوک ایشان- دقیقا حسینی وعاشورایی است- حتی درجنگیدن- نه کلاسیک است ونه کلاسیگ جنگهای نامنظم وچریکی واوج ایمان وشجاعت غیرقابل باور- ازاوج علوم مادیت که درچند رشتهکارکرده است وسپس برای ناسا دردانشاه بکلی تحقیقات ارزنده داشته است ئوتغیربه ارزش های معنوی بسیارسنگین وپیچیده که باوری عظیم میطلبد وناشناخته مانده است غربیان صفات زیادی به اودادند دیپلمات –مدیر جنگجوی وغیره- و پدری مهربان برای افراد ویارشفیق برای افراد تلاشگر وکوشا تاحد بسیاربالا- باایمانی سترگ به اسلام ورهبریت اسلام – فروتن خاض وخاشع- - امیداست دراینده اسوه جوانان فهیم وومردم اگاه وشجاع گردد-یاداش گرامی ومریدانش فراوان- انشالله
پ
مختصری از زندگانی امام الخمینی- رحمت الله علیه-بخش چهارم
حزب بعث که اساساً با دین دشمنی داشت، در ژوئیه 1967 به قدرت رسیده بود و به زودی شروع به اعمال فشار بر علمای دینی عراق و ایران در نجف کرد. در سال 1971 عراق و ایران وارد یک جنگ پراکنده و اعلام نشده با یکدیگر شدند و رژیم عراق شروع به بیرون راندن ایرانیانی کرد که اجدادشان در برخی موارد برای چندین نسل در عراق زندگی می کردند. امام که تا آن زمان همواره از مقامات عراقی فاصله میگرفت، مستقیماً با بالاترین ردههای حکومت عراق خطاب میکرد و اقدامات آنها را محکوم میکرد.
امام خمینی (ره) در حقیقت پیوسته و به شدت از ارتباطات بین امور ایران و جهان اسلام به طور عام و سرزمین های عربی به طور خاص آگاه بود. این آگاهی باعث شد که وی به مناسبت حج سال 1971 اعلامیه ای از نجف خطاب به همه مسلمانان جهان صادر کند و با تواتر و تأکید خاصی درباره مشکلاتی که اسرائیل برای جهان اسلام ایجاد کرده است، اظهار نظر کند.
توجه خاص امام به مسئله فلسطین، وی را بر آن داشت که در 27 اوت 1968 فتوایی صادر کند که در آن اجازه استفاده از پول جمع آوری شده برای مقاصد مذهبی (وجوه شرعی) برای حمایت از الاصفه نوپا را صادر کرد. شاخه مسلح سازمان آزادیبخش فلسطین؛ با پاسخ قانونی مشابه و دقیق تری که پس از دیدار با نمایندگان ساف در بغداد 39 صادر شد، تایید شد .
همین که اعلامیه ها و فتواهای امام خمینی (ره) در ایران حتی در مقیاس محدود پخش می شد، کافی بود تا نام ایشان در سال های تبعید فراموش نشود. به همان اندازه مهم، جنبش اپوزیسیون اسلامی شاه که از قیام 15 خرداد به وجود آمد، علیرغم سرکوب وحشیانه ای که شاه بدون تردید به راه انداخت، به رشد خود ادامه داد. گروه ها و افراد متعددی به صراحت با امام بیعت کردند. اندکی پس از تبعید، شبکهای به نام هیأتهای موتلفه اسلامی راهاندازی شد که مقر آن در تهران بود اما در سراسر کشور شعبه داشت.
اعضای فعال آن، بسیاری از کسانی بودند که زیر نظر امام در قم تحصیل کرده بودند و بعد از انقلاب مناصب مهمی را به عهده گرفتند. مردانی مانند هاشمی رفسنجانی و جواد باهنر. در ژانویه 1965، چهار تن از اعضای اتحاد، حسنعلی منصور، نخست وزیری را که دستور تبعید امام را صادر کرده بود، کشتند.
تا زمانی که امام خمینی (ره) در تبعید بودند، هیچ کس به طور رسمی یا مخفیانه مجاز به نمایندگی از ایشان در ایران نبود.
با این وجود، علمای متنفذی چون آیتالله مرتضی مطهری، آیتالله سید محمد حسین بهشتی (شهادت 1360) و آیتالله حسینعلی منتظری مستقیم و غیرمستقیم با ایشان ارتباط داشتند و از طرف ایشان در مسائل مهم صحبت میکردند. مانند همتایان جوان خود در اتحاد، هر سه نقش مهمی در انقلاب و در سالهای پس از آن داشتند.
تداوم رشد نهضت اسلامی در دوران تبعید امام خمینی را نباید صرفاً مدیون نفوذ پایدار ایشان یا فعالیت علمایی که مطابق با ایشان عمل می کردند، دانست. همچنین سخنرانیها و کتابهای علی شریعتی (متوفی 1977)، روشنفکر تحصیلکرده دانشگاهی که درک و ارائهاش از اسلام تحت تأثیر ایدئولوژیهای غربی، از جمله مارکسیسم، تا حدی قرار گرفته بود که بسیاری از علما آن را بهطور خطرناکی با هم ترکیب میکردند، مهم بود.
وقتی از امام خواسته شد که نظریات شریعتی را چه از جانب مدافعان و چه از طرف مخالفان بیان کند، ایشان با احتیاط از اظهار نظر قاطع پرهیز کردند تا در نهضت اسلامی شکافی ایجاد نشود که رژیم شاه می توانست سود ببرد.
بارزترین نشانه محبوبیت پایدار امام خمینی (ره) در سالهای منتهی به انقلاب، به ویژه در بطن تشکیلات دینی قم، در خرداد 1354 و در سالگرد قیام 15 خرداد رخ داد. طلاب مدرسه فیضیه در داخل مدرسه تظاهرات کردند و جمعیتی از هواداران در بیرون تجمع کردند.
هر دو تظاهرات به مدت سه روز ادامه یافت تا اینکه از زمین توسط کماندوها و از هوا توسط هلیکوپترهای نظامی مورد حمله قرار گرفتند و تعداد زیادی کشته شدند. امام در پیامی واکنش نشان دادند و در آن اعلام کردند که وقایع قم و دیگر اغتشاشات از همین نوع که در جاهای دیگر رخ داد را باید نشانه امیدواری دانست که «آزادی و رهایی از زنجیر امپریالیسم» اکنون نزدیک است . . در واقع دو سال و نیم بعد انقلاب شروع شد.
زنجیره حوادثی که در بهمن 1357 با سرنگونی رژیم پهلوی و با تأسیس جمهوری اسلامی به پایان رسید، با رحلت حاج سید مصطفی خمینی آغاز شد که در 2 مهر 1356 در نجف به شکلی غیرمنتظره و مرموز رخ داد. بسیاری مسئولیت این حادثه را به عهده ساواک، سرویس های مخفی ایران گذاشتند و تظاهرات اعتراضی در قم، تهران، یزد، مشهد، شیراز و تبریز برگزار شد. امام خمینی ( ره) نیز با جدایی همیشگی خود در مقابل خسارات شخصی، مرگ فرزندش را از «الطاف الخافیه» توصیف کرد و مسلمانان ایران را به قاطعیت و اعتماد به نفس دعوت کرد .
احترامی که امام خمینی از آن برخوردار بود و عزم انعطاف ناپذیری که رژیم در تلاش برای تضعیف آن به هر وسیله ای از خود نشان داد، بار دیگر در 16 دی 1357، زمانی که مقاله ای در روزنامه نیمه رسمی اطلاعات منتشر شد و با الفاظی بسیار خام به ایشان حمله کرد، ظاهر شد. او را به عنوان یک خائن نشان می دهد که با دشمنان خارجی کشور همکاری می کند.
روز بعد تظاهرات خشمگینی در قم به وقوع پیوست که توسط نیروهای امنیتی با خونریزی گسترده سرکوب شد. این اولین مورد از سلسله رویارویی های مردمی بود که با شدت گرفتن در سال 1978، به زودی به یک جنبش انقلابی گسترده مبدل به سرنگونی رژیم پهلوی و ایجاد حکومت اسلامی شد.
یاد و خاطره شهدای قم چهل روز بعد با تظاهرات و تعطیلی مغازه ها در تمام شهرهای بزرگ ایران برگزار شد. ناآرامی های تبریز به ویژه جدی بود و تنها پس از کشته شدن بیش از صد نفر توسط ارتش شاه پایان یافت. 29 مارس، چهلمین روز پس از کشتار تبریز، با دور دیگری از تظاهرات در حدود پنجاه و پنج شهر مشخص شد. شدیدترین حوادث این بار در یزد رخ داد که نیروهای امنیتی به سمت جمعیتی از مردم در مسجد جامع تیراندازی کردند. در ابتدای اردیبهشت بدترین دوره خشونت در تهران رخ داد. برای اولین بار از سال 1963، خیابان ها توسط ستون های خودروهای زرهی که تلاش می کردند انقلاب را مهار کنند، اشغال شد.
شاه در خرداد صرفاً از روی محاسبات سیاسی، یک سری امتیازات سطحی به نیروهای سیاسی مخالف خود داد - مانند لغو «تقویم شاهنشاهی» - اما سرکوب را نیز ادامه داد. هنگامی که دولت در 17 اوت کنترل اصفهان را از دست داد، ارتش به شهر حمله کرد و صدها تظاهرکننده غیرمسلح را کشت. دو روز بعد 410 نفر در یکی از سینماهای آبادان زنده زنده در پشت درهای قفل شده سوزانده شدند که دولت مسئول آن بود.
در روز عید فطر (جشنی که ماه رمضان را به پایان میرساند)، که در 4 سپتامبر همان سال بود، در تمام شهرهای بزرگ تردد برپا بود. تخمین زده می شود که در مجموع چهار میلیون تظاهرکننده شرکت کرده باشند. الغای سلطنت و استقرار حکومت اسلامی به ریاست امام خمینی (ره) فریاد زدند. شاه در مواجهه با واقعیت انقلاب قریب الوقوع، حکومت نظامی را صادر کرد و تظاهرات بیشتر را ممنوع کرد.
در 18 شهریور، جمعیتی که در میدان زهلای تهران (که متعاقباً به میدان شهدا تغییر نام داد) تجمع کرده بودند، مورد حمله ارتشی قرار گرفتند که تمام راههای خروجی میدان را مسدود کرده بود و فقط در اینجا حدود دو هزار نفر. مردم کشته شدند. دو هزار نفر دیگر در مناطق دیگر تهران توسط هلیکوپترهای نظامی تدارکاتی آمریکا که در ارتفاع پایین شناور بودند کشته شدند. این روز قتل عام که به «جمعه سیاه» معروف است، نقطه بی بازگشتی بود. خون زیادی برای شاه ریخته شده بود که امیدی به زنده ماندن نداشت و خود ارتش نیز از اطاعت از دستورات برای انجام قتل عام خسته شده بود.
در زمان وقوع این حوادث در ایران، امام خمینی (ره) یک سلسله پیام ها و سخنرانی ها را بیان کرد که نه تنها به صورت چاپی، بلکه در نوارهای ضبط شده نیز به سرزمین مادری خود رسید. صدای او شنیده میشد که به مردم به خاطر فداکاریهایی که متحمل شدهاند تبریک میگوید، شاه را بهعنوان یک جنایتکار سرسخت معرفی میکرد و بر مسئولیت آمریکا در قتلعامها و سرکوب تأکید میکرد (از قضا رئیسجمهور آمریکا، کارتر، در شب سال نوی 1978 به تهران سفر کرده بود و شاه را ستایش کرده بود. برای ایجاد "جزیره ثبات در یکی از آشفته ترین مناطق جهان") 42 .
در حالی که هر ظاهری از ثبات محو شده بود، ایالات متحده به حمایت نظامی و سیاسی از شاه ادامه داد و هیچ چیز را در رفتار خود تغییر نداد مگر برای برخی تردیدهای سطحی. مهمتر از آن، امام فهمیده بود که یک مقطع منحصر به فرد در تاریخ ایران در حال رخ دادن است: لحظه ای واقعاً انقلابی که اگر از بین برود، بازسازی آن غیرممکن است. از این رو او نسبت به هرگونه گرایش به سازش و فریب ژستهای آشتی پراکنده که از سوی شاه سرچشمه میگیرد هشدار داد.
از این رو، به مناسبت عید فطر، پس از عبور موکبهای عظیم از تهران به ظاهر آرام، چنین اعلام کرد: «مردم شریف ایران! به حرکت خود ادامه دهید و حتی یک لحظه تزلزل نکنید. من می دانم که شما نمی خواهید! هیچ کس فکر نکند که بعد از ماه مبارک رمضان وظایفی که خداوند بر عهده او گذاشته تغییر کرده است. این تظاهراتی که ظلم را از بین می برد و آرمان اسلام را پیش می برد، نوعی از عبادت است که فقط به ماه ها یا روزهای خاصی محدود نمی شود، زیرا هدف آنها نجات کشور، برقراری عدالت اسلامی و ایجاد حکومت الهی مبتنی بر آن است. در مورد عدالت» 43 .
در یکی از بسیاری از محاسبات اشتباهی که نشان دهنده تلاش وی برای نابودی انقلاب بود، شاه تصمیم گرفت امام خمینی (ره) را از عراق تبعید کند، بدون شک با این اعتقاد که زمانی که از مکان معتبر نجف و مجاورت آن با ایران بیرون میرفتند، میشد. تا حدودی ساکت شده موافقت دولت عراق در نیویورک در دیدار وزرای خارجه ایران و عراق حاصل شد و ارتش در 24 شهریور 1357 منزل امام را در نجف محاصره کرد.
به او اطلاع دادند که اقامتش در عراق با بازنشستگی او از فعالیت سیاسی مرتبط است، شرطی که آنها میدانستند که او با خیال راحت از این کار امتناع خواهد کرد. امام در 12 مهر از عراق به کویت رفتند، اما در مرز طرد شدند. پس از اندکی تردید و پس از آنکه سوریه، لبنان و الجزایر را مقاصد احتمالی دانستند، امام خمینی (ره) به توصیه فرزند دوم خود حاج سید احمد خمینی که در همین حین به ایشان پیوسته بود، عازم پاریس شد. امام روزی در پاریس در حومه نوفل لو شاتو و در خانه ای که تبعیدیان ایرانی در فرانسه برای او اجاره کرده بودند، اقامتگاهی یافت.
امام خمینی (ره) بی شک زندگی در یک کشور غیر اسلامی را غیرقابل تحمل می دانست و در بیانیه ای که نوفل لو شاتو در 11 اکتبر 1978، چهل و هشت روز پس از کشتار جمعه سیاه منتشر کرد، قصد خود را برای حرکت اعلام کرد. هر کشور اسلامی به او آزادی بیان بدهد. 44
آن تضمین محقق نشد. اما خروج اجباری او از نجف، نارضایتی مردم را در ایران بیش از هر زمان دیگری افزایش داد. رژیم شاه بود که در این حرکت شکست خورد. ارتباط تلفنی با تهران از پاریس آسانتر از نجف بود، زیرا شاه میخواست ایران از هر طریق ممکن به جهان غرب متصل شود و بنابراین پیامها و دستورالعملهایی که امام ابلاغ میکرد، میتوانست جانشینی بیوقفهای از سوی شاه داشته باشد. مقر متواضعانه ای که او در خانه ای کوچک روبروی خانه ای که در آن زندگی می کرد ایجاد کرده بود. علاوه بر این روزنامه نگاران از سراسر جهان به فرانسه سفر کردند و به زودی تصویر و سخنان امام در رسانه های گروهی سراسر جهان حضوری روزمره پیدا کرد.
در همین حال، در ایران، شاه به طور مستمر در حال تغییر دولت خود بود. نخست، شریف امامی را به نخست وزیری منصوب کرد، فردی که به نزدیک بودن به عناصر محافظه کارتر در میان علما شهرت داشت. سپس در 15 آبان، حکومت نظامی را به فرماندهی سرلشکر غلامرضا ازهاری تشکیل داد، اقدامی که صراحتاً توسط ایالات متحده به آن تاکید شده بود. این گونه مانورهای سیاسی تأثیری در پیشرفت انقلاب نداشت.
امام در 23 نوامبر، یک هفته مانده به آغاز ماه محرم، بیانیه ای صادر کردند و در آن این ماه را به شمشیر الهی در دستان رزمندگان اسلام، بزرگان دینی، فدائیان محترم ما و همه تشبیه کردند. یاران امام حسین سیدالشهدا(ع)». او ادامه داد: «آنها باید از آن نهایت استفاده را ببرند. با توکل به قدرت خداوند باید ریشه های باقی مانده این درخت ظلم و خیانت را قطع کنند. حکومت نظامی خلاف شرع بود و مخالفت با آن یک وظیفه شرعی بود ( 45) .
با شروع ماه محرم تظاهرات گسترده خیابانی در سراسر ایران برگزار شد. هزاران نفر کفن سفید پوشیدند و با این علامت نشان دادند که آماده شهادت هستند و به دلیل رعایت نکردن مقررات منع آمد و شد کشته شدند. در نهم محرم، یک میلیون نفر در تهران راهپیمایی کردند و خواستار پایان سلطنت شدند و فردای آن روز، روز عاشورا، بیش از دو میلیون تظاهرکننده در هفده نقطه، اعلامیه ای را با تحسین به تصویب رساندند که مهمترین آن تشکیل مجلس شورای اسلامی بود. حکومت اسلامی به رهبری امام خمینی.
ارتش به کشتار ادامه داد، اما نظم و انضباط نظامی شروع به تزلزل کرد و انقلاب نیز به لطف اعلام اعتصاب سراسری در 18 دسامبر، ابعاد اقتصادی پیدا کرد. شاه با متزلزل شدن رژیم خود، سعی کرد سیاستمداران سکولار و لیبرال- ناسیونالیست را درگیر کند تا از تشکیل حکومت اسلامی جلوگیری کند.
در 3 ژانویه 1979، شاهپور بختیار از جبهه ملی (جبهه ملی) به عنوان نخست وزیر جایگزین ژنرال ازهاری شد. برنامههایی در نظر گرفته شد تا به شاه اجازه دهند از کشور
ارسال شده در 102/3/30:: 7:33 عصر توسط علی
[بدون نظر]
مختصری از زندگانی امام الخمینی- رحمت الله علیه-بخش چهارم
یک نکته برای قفل کردن تبلت-!!
اسلحه های که پول آن ذکرشده است ولی به اوکراین نرسیده است
المصالحه بین ایران و عربستان کدام بیشتر سود میبرد7
lمالیات درالمان-!!
سلام وتسلیت بر شهادت جانسوز اسوه الهی-!!
چالش های معنوی ومذهبی-!!
[عناوین آرشیوشده]
ر
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- من وارد سایت مجازی نرم افزارها شدم- یک برنامه بنام فروشگاه علی بابا من انراسوار کردم- علی بابا وچهل درد بغداد داستان بسیارمعروفی است کهچندین فیلم ازان ساخنه شده است شخصی به اسم علی بابا خالید با همکاری چهلدزد اموال ثروتمندان رامیدزیدند ودرغاری به افرادبی بضاعت شد یک جوانی درچین بادست خالی ابتکاری کرد فروشگاهی به همین نام-علی بابا ساخته است که بسیارمعظم است این فروشگاه به همه زبان ها بر نامه درست کرده است - من دریکی از سایت های نرم افزاری دیدم که نوشته است فروشگاه علی بابا- من انرا سوار کردم وامدم باز کنم یک صفحه چینی امد وتبلت قفل کردپیش دوست دارم متخصص کامپیوتر است ومغازه هم دارد- ایشانگفت اخرین برنامه ای که سوارکردید کدام است ومن گفتم علی بابا ایشان فرمودند انراپاکن من پاک کردم- درست شدگفتم موضوع چی است؟؟ ایشان فرمودند رهرسایتی وهر فایلی =پوشه مثلایک عکس ادرس دارد- ادرس سه قسمت است قسمت اول بایادسعی کرد اصلامشابه نباشد دوم وسط وسوم اخردردنیا سایتهای است ادرس رامینویسند وان اگر اصلاح لازم داشت عمل میکند-جوانی یک برنامه درست کرد شما انراسوار ی کردی که همین ادرس این علی بابا را دارد انجناب این علی بابای چینی راملاحظه کرده است ولی نبیادان عنوان فارسیرابه ان اضافه میکردند این برنامه برای جماعت چینی درایران استئحالامثلاادرس ی از سایت ها الاسکا- سیبری- شیلی استفاده کنید کسی باانها کاری ندارد واینرااضافهکنم کهمداوم سایتهایفارس ی زیادمیشود وبایدکمک کرد که ادرس ها مناسب باشد تداخل ایجادنکند -انشاالله
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-حقوق بازنشستگی درالمان- جنای اقای کمونیست فرمودند ایرانیان میگویند به امان خدا رها شده است ماکمونیست میگویم به امان طبیعت رها شده است-کمی بیانصافی کردن من دراین باره به - اینترنت رفتم- کارشناس معروف المانی گفترای چهل سال پیش حقوق بازنشستگی چهل درصد کم شده است- اما هرکس تمام وقت کار کند حقوق بازنشستگی بیش از همه اروپا است-شش حالت دارد کسی کهخود -خودفرما است-خوداش برای خوداش کار میکند-ایشان فقط چهاردصد درامدبهدولت میدهد- دولت به ایشان هچگونه حقوق بازنشستگی نمیدهد- یک کمک به دولت است بابخش بیمه خصوصی قراردادببدند انواع مختلف دارد باطرح های مختلف یکی ازان هامسئله ایشانراحل میکند- ویا ایشان کارمند یک شرکت خصوصی است ایشان سه درصدازحقوق میدهد شرکت چهاردرصد یا نفری 105 یورو درماه میدهد اینهم کمک به دولت است باز ایشان دوراه دارد یکی بیمه شرکت میشود هم حقوق بسیاربمثلا هرپیشه ها کارگردانها کسانی یک کارکوچک ساختمانی دارند این ها با بیمه های شخصی قرارداد ببندند—دانشجویان هنوزنگاه نکردم وبچه ها طبق گفته فلان جناب تاماهی دوهزاریورو ولی بشرطیپدر هیچگونه درامدینداشته باشد برایهرنفر تامین اجتماعی تا دوهزاریورومیدهد وبادرامد خانواده کمبودان تا دوهزاریور میدهد اما اگرخانهندارد اجاره باید بکندپول اجاره هم میدهند واخیراهم بیمه پزشکی شروع شده است که هنوز انر- میدهم- اما کارمندان دولت یاتمام وقت هستند یانیمه وقت هستند قرارداد میکنند ما چهل وپن سال کار میکنیم مالیات انزمان را میدهند ولی کمتراز سی شش سال کار کنند حقوق باز نشستگی تا 63 سال میگرنند هردوماه یک پایه میگیرندنیمه وقت باید حداقل شانزده سال کارکند تاحقوق نصف بکگیرد وگرنه سالی 150 یورو ولی درنظرباید داشت که مالیات فقط سه درصد است درمابقه اروپا کمترین بیست وپنچ درصد است اما یکمقدر تضمین شده است ومقداردیگر بستگی به بودجه دارد-پاداش هم همینطور است اگر نتواند پاداش دهند بجای ان 150 یورو میدهند-حال دلدلیل ان چیست- المان درسابق یکتاز در کلا های صنعتی بودامروزه رقیب زیاد شده است امریکا میزانکمی صادرات داشت حال بشدتوارد شده است روسیه واردشده است چین هندوستان وغیره وارد بازارشدند-بخش افریق مال فرانسه است وبخشی مال انگلستان است وخاورمیانه ازصحنه خارج شده است قبلا المان در کرهجنوبی رادیو درست میکرد همان رادیودرالمان 1100 مارک فروخته میشد درکره جنوبی 550 مارک میشد به المان که میاید900 مارک میشد وهر رادیو 450مارک مالیات میداد امروزه بعلت کمی جمعیت کارگرنیست ودرنتجه قیمت کارگر زیادمیشود وفروش اصلی مال خارج است میابیست مثلا المان کارخانه درلهستان بزند که به کارگرالمانی نیاز ندارد وهممتواندمالیات خوب بگیرد وهم دربازار رقابت کند اما امروزه کشورها دلار زیادندارند وبرای خود وپشتوانه نیازمند دلار هستند مقداری باید هم پای پای شوولی اگاهبود اختلافات دروند اقتصاد ضرب میزند نباید اختلافات شروع شودولی امریکا برای جلوگیری ازپیشرفت کشوره سخت مخالفت میکند وبحران سازی میکند که انها شاخی نشوند
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- سلام بر ایروزی دسوه الهی-کوه تحمل صعب مستصعب بالاترین سختی – سختی ها بیشتر فشارروانی است بعد قیدوبندهای وزجرهای جسمانی – امام جواد علیه السلام درهشت سالگی بانشاندادن علم کهمداوم اهل سنت وشیعه از ایشان امتحان گرفت گفتند دنیا از ماقبول نمیکند که یک بچه هشت سال پادشاه ماباشد این همان صعب مستصعب برای ما که حجاب سخت است کمی دشواری اقتصادی داشته باشیم سخت استت تعددازدواج برای اقایان وخانم هاسخت است- دادن خمس وزکاتسخت است شهادت سخت است امام الزمان علیه السلام درغیبت سخت است- اما بالار مسائل روحی است امامجواد علیه السلام درجمع علمای مختلف باز مامون میخواست ایشان بظاهربرای نشان دادن عظمت ایشانجمع علمارا دعوت کرد که درباری بودند—امام علیه اسلام-شرکت کرد بحث امامت شد امام علیهالسلام سئوال کردبرای دونفر خلفای راشیدن چه میگوئید-گفتند انها قبلا دوچراغ روشن بودند وبعداز اسلامچلچراغ شدن وبه اسمان رفتندکهکشان شدند-امام جواد علیه السلام فرمودند درمکه که مشرک بودندچراشما برای علی علیه السلام چنین نمیگوید-گفتندبرای اندونفر حدیث داریم ولی برای علی علیه ا لسلام چنین حدیثی نداریم ایشان فرمودندجعلی بودن حدیث برای اندونفر اشکار است گفتندماقبول داریم- ام الفضل دختر مامون یاخواهرمامنو زن امام جواد علیه السلام شد درتمام جلسات امام علیه السلام باافرادخارج شرکت میکردتعجب میکرد که افراد بادیدن امامعلیه السلام حالی به حالی میشدند واشک ازچشمان انها جاری میشودومثل بت ایشان رادرحد پرستش تمجید میکردند نمیگذاشت حتی ابخوردن بیاورنند زمانیکه میخواستندبرونند میگفتند درته راهرو دس راست اطاقی است درب اش باز استمامون انجا است یک سلامی بکنید انهازودتر خارج میشدند وهرچه میکشتند تاثیری درمومنان نداشت وافرادخوداش بحرانی میشدند- تا امام علیه السلام راگشتند ورویپشت بام کاخ انداختندوپس از مدتی به داخل خیابان انداختند افرادعادی تحمل مکنند وروش خودراتغیر میدهند درحالیکه باعث نفرت شیعیان وشیعیان مامون میشدمقاومت بسیارمهم است وسرانجام پیروزی دارد- توانقلاب همین نحو بود- گفتند چون نفت نمیتوانیم بفروشیم حبوباتگرانمیشود فاب یعنی پودررختشوری دیگرگیر نمیاید وغیره عضی هاترسیدندکه بروند بیشتربرند ومن درمغازهبودم گفت فقط نفری ی نیم کیلو نخود مگر نخود نخوریدغذا دیگرنیمتوانیددرست کنید شما همیشه ابگوشت میخورید-جنگ هم مقاومت باعث پیروزی شد—ازاین مقاومت میترسند همینکه در افریقای جنوبی انقلابی هایی پیداشدند که بیشتر کمونیست هابودند شوروی بازیردریای ی اسلحه میدادکاری نمی توانستند بکنند امریکایئ ترسیدند کاخانجات خودرامثل دوربینکداک از افریقایی جنوبی بیرون کشیدند درواقع جنایت بود به انگلیسی هاگفتندشماهم چنین کنیدمادم تاجراز ترس مثل موش عمل کرد ومابقیه ماجراها را نمیگویم الان از همین جهت از روس ها وایرانیان وعراق وسریه ویمن وتاحدی لبنان میترسد- درهلند کمک بهاوکراین که شروع شدومسئله گاز قیمتان چهاربرابرشد مردمگفتنداگر درستنشود دولت راسرنگون میکنیم هفتاد درصد را دولت پول میدهد حقوق متوسط سه هزاریوریو است حال وضع شان بهمراتب از ما بهتراست حالخانه وزمین گران شدند دارند هشدارمیدهند- اقای بایدن این وضع رانداشت دراثرفشارشده است مثل رضا شاه ومحمد رضا شاهتنها امام است که ظرفیت مشکلات امامت رادارا است کاری بس سخت است مندرباره افغانستان اگرتعریف کنم که متاسفانه سایت تلویزونی تمدن سانسورشده است تعریفی از مجاهدین بخصوص شیعیان درجنگ ها باروسها داشتند که روس ها متحول کردند که برای جنگ با امپریایست تعلیم گرفتیم نه با مستضعفان جهان درهرحالامامان پاک سمبل ما هستنداگرحضرت علی علیه السلام دستورنداشت که صبر کند انوقتمشخص میشد حضرت چه شجاعت وقدرتی دارد انشاالله مسلمانان وبعد احادبشریت تحمل درمقابل زورگوی ها داشته باشند دوچیز قرانمورد تاکید قرارداده است یکی توحید ودوم عدالت وقسط برایاندو بایدمقاومت کرد
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است به این مقاله توجه کنید-ر سال 2010، در پولتاوا، یک تک نگاری جمعی "درباره فیلسوفان مذهبی روسیه و اوکراین: مقالات شخصی" منتشر شد که توسط دکتر فلسفه تهیه شده بود. ن.، پروفسور دانشگاه دولتی اورال B.V. Emelyanov، دکترای فلسفه ن.، پروفسور G.E.Alyaev (Poltava)، دکترای فلسفه. ن.، پروفسور N.G. Mozgovoy (کیف)، دکترای فلسفه، پروفسور. T.D.Sukhodub (کیف).
این نشریه همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد بوریس ولادیمیرویچ یملیانوف است و نوعی ادای احترام دانشمندان اوکراینی به کوریفئوس تاریخ فلسفه روسیه است.
یکی از ویژگی های تک نگاری دو زبانه بودن آن است - برخی از مقالات به زبان روسی و برخی به زبان اوکراینی منتشر شده است. در مجموع، این کتاب شامل 13 مقاله است که به سیلوستر گوگوتسکی، پامفیل یورکوویچ، پیوتر لینیتسکی، ولادیمیر سولوویف، یوگنی تروبتسکوی، لو شستوف، پیوتر کودریاوتسف، نیکولای لوسکی، سرگئی بولگاکوف، نیکولای بردیایف، سمینکف و سمینسکی اختصاص دارد.
از مقدمه تک نگاری "درباره فیلسوفان مذهبی روسیه و اوکراین: مقالات شخصی":
«موضوع این مقالات، نظامهای فلسفی و دیدگاههای فیلسوفان دینی روسیه و اوکراین در دوران اوجگیری اندیشههای فلسفی داخلی است. از ترکیب گمانهزنیهای عقلی فلسفی و مکاشفات دینی، کلامی و عرفانی، شاید جالبترین و بدیعترین ساختهای ذهنی در کشور ما متولد شد. بیان نهادی چنین ترکیباتی، درهم تنیدگی مکاتب فلسفی آکادمی ها و دانشگاه های الهیات روسیه بود که تجسم آن سرنوشت برخی از فیلسوفان گردآوری شده در این کتاب است.
البته در این مقالات به دور از همه شخصیتهای موضوع طرح شده ارائه شده است - انتخاب آنها تا حدی تصادفی است و عمدتاً با علاقه پژوهشی نویسندگان مرتبط است و نه با هیچ مفهومی از روند تاریخی و فلسفی. . ایده اولیه ای که این کتاب از آن زاده شد، کامل بودن و دایره المعارفی نبود، بلکه فرصتی برای صحبت در مورد فضای معنوی روسیه و اوکراین بود که امروز از هم گسیخته شده است، به عنوان چیزی یکپارچه، همانطور که در قرن 19 - اوایل قرن 20 بود. و در مورد فلسفه دینی به عنوان مظهر و تا حدی اساس این وحدت. ما تصمیم گرفتیم در این مورد به زبان های مختلف، اما کاملا قابل درک برای یکدیگر صحبت کنیم، به این امید که ایده ما بیشتر توسعه یابد.
این مونوگراف پروژه مشترک دانشمندان روسی و اوکراینی است و به سالگرد بزرگ محقق روسی در تاریخ فلسفه روسیه، پروفسور بوریس ولادیمیرویچ املیانوف اختصاص دار-در این مقاله-تءوری ىو دانشمند غربی را بیان میکند ویک تءوری یک دانشمند تابه حال روسی هم را اثبات.- دمیکندانشمند اول غربی- میفرماید درجنگها مبارزات وچالش ها هرکدام برای ملتی ضعف داشت انرامدرن میکند –چه مادی وچه معنوی-درمقاله بالا غول های فلسفه مادی چه در روسیه وچه دراوکراین بعد همان غول فلسفه روسی درباره فلسفه مذ هب کار میکند- درتاریخ فلسفه وبخصوص فلسفه مذهب درروسیه که دانشمندان روسی نوشتند-من درحال ترجمه به انگلیسی هستم- مذهب راستین نه مذهب درباری تحت سلطه دیگران بود ولی هرگز فراموش نشد انهم خواست الهی است درزمان کمونیست در روسیه پنچاه درصد بی دین شدند- و وجه غالب داشتند- امروزه یکچهارم شدند وجه غالب راندارند- مذهب در غیر از مذهب عزیزشیعه یکدانشمند غربی درمجله مذهب شیکاگو درباره مذهب مدرن روسیه-ئ همانطور درعلوم وهنر وغیره امروزهقانون سرتاسری استکهاز همه جا گرفته میشود تا خودراغنی کندمذهب هم همینکار میکند اولاز مذاهب میگیرد وبعد از علوم وانرامذهبی میکند همانطور که اکنون درروسیه رخ میدهد ئهمانطور جنگهای مادی باعث رشداسلحه میشودجنگهای معنوی یکغریمیگیود باعث رشد معنوی میشود حتی درچالش فرنگها وتمدن یک دیگر بهچالش میکشند ومیخواهند انراافول دهند دقیارجرخوانی اعراب جاهلی
<
در طول دهه 1990 روسیه شروع به تجربه نرخ رشد منفی جمعیت کرد. دلیل اصلی این امر کاهش نرخ باروری (به ویژه روسهای نژادی) مشابه با ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپای غربی بود. همچنین در اوایل دهه 1990 امید به زندگی کاهش شدیدی داشت که نتیجه نارسایی در سیستم مراقبت بهداشتی و تغذیه نامناسب بود. میزان بالای سیگار کشیدن و اعتیاد به الکل و آلودگی محیطی نیز از عوامل موثر در نظر گرفته شد.
بسم الله الرحمن الرحیم-پس ازسلام چرامن نمتوانم با نمایشگر فایر فاکس باوجود همه کدها درست ولی کد امنیتی راهم درستمیزنم ولی مداوم ایراد میگیرد لطفا علت اش رابیان کنید