بسم الله الرحمن الرحیم—نظریات شخصی است بقبول استاد معظم حضرت استادرضویه هرکس عالم شد فقط زجر میکشد سه کتاب برجسته است که در قم شرو به خوانمدن کردم یکی نویسنده کتاب حضرت فاطمه معصومه صلواته الله علیها وسلم الله علیها-جناب اقای غلی صدرائی خویی است ناشر زائر که مال اسنانه پرعظمت است ولیر کتاب فروشی استانه میفرماید مال مانیست ودرلیست کامپوتری ما نیست – وکتاب فروشی دیگر میفرمایند استانه به ما نمیفروشد من درکتابخانه خیابان لوا سانی انرا پیداکردم- این جناب صدرائی قبلا کتابی برایر حضرت معصومه سلام الله علیه وصلواتاللهعلیهانوشته بوده است وبعد گنگره اول برای حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاتشکیل میشود و42 مقاله جالب بدست ماورد ویک ایت الله رحمت اللهعلیه بهمدنیه میرود ودر کتاب خانه انجا همهکتب میخواند تادریک کتاب سال تولد ان عظمت صلواته الله علیها پیدا میشود خوب است کتب اسلام که درخارج است نسخمه بداری کنیم ود اشته باشیم که غارب نکند ویاخراب نکند- کتاب دوم حضرت صدیقه طاهره الزهرا سلام علیها مال محمد حسن شفیعی شاهردوی از اول کتاب اشک همچنان جاری است و نکاتی دارد که برخلاف دیگران است برای حصر فاطمه صلواته ا الله علیها که این کتاب درر د ادست- است حضرت علی علیه اسلام انچنابردند وخواستند بکشند حضرت فاطمه سلام الله علیها به بلال دستورداد که ستونراحرکت بده گفت حضرت فاتطما م.ن نمیتوان چنین کنم فرمودند تکان بده نگاهان همهستون ها حرکت کردند انهاترسیدند ایشان دوید حضرت علی علیه االسلام به حضرت سلمان فرمودند تندبرو نگذار ایشان درقبر پیامبر اکرم نفرین کند که مه مردم ضد ایشان نابود میشوند حضرت فاطمه سلام اللهعلیه به پد پرعظمت صلواته اللهعلیه واله والسلم اگرپدری کاری نکمنید اینجگا بی حجاب میشوم سلمان رسید وبیان حضرت علی را به ایشان رساند وایشان به خانه رفت—وکتاب سوم حضرت فاطمه معصومه صلواته الله علیها و وشهر قم- درحرم پس از زیارت حضرتمعوضع ودرخواست زیارات همیشگی وکربلا درخواست کردم و امام پاین تر د ر جلسه ایت الله مهریزی شرکت کردم که برای دونفر طلبه تدریس میکردم شیفته علم واخلاق ایشان شدم- بحث بحث استصحکاب بود- یعنی طلب علم از صحابه کد ام صحابه صحابه ای که طرفداران امامان بودند- امروزه امام الزمان صحابه دار من جمله ایشان انجاد گفتم که شهر مهریز خیلی حق به گردن ایرانیان چه سادات وچه عام درنشر کتاب دین بسیارکارهای برجسته دارند بنا به فرموده ایشان که امام معصوم فرمودند بعضی ایات قران مثلا شک قبول نیست یقین قبول است تنها این ایه بنظر حقیر اسلام جهانی کرده است درتمام ابعاد بیاد اینچنین باشد پس هر امر یقینی جزو اسلام است وهیچمرامنی چنین نگفته وچنین عمل نکرده است جز شیعیان- واحادیث دیگر هم به م سبک هستند درضمن بحث پرسطیدم منبع شسما چیست فرمودند حضرت علامه المظفر گفتم یاحضرت عباسرحمت اللهعلیه- در علم سخترین -علم علم عقلانی است- استصحاب عیم عقلانی است انهم جناب اقالی المضفر عراقی زهست 140 اصل عقلانی اضاذفه گرده است—هر مولفه خقلانی در علم فقبه اصل میگویند یک فرق مختلف بین اسلام وغربیان است انها کلذفه فلسفهد بکار میبرند مدعای انها این است مثلا دارویی بسازند که فلان مرض سرطان رخوبر گند میفرکتید فلسفه علمی این علم یعنی این علم این نتجه رامیدهند که این دارو را بسازد- یعنی فلسفه هدف را مشخص میکند ولی در اسلام درشیعه هدف ان است که این مطلب درست است یانیست که کار منطق است میشدمنطق علم اصول فقه مثال میخواهیم فرش شناس شویم اوال سئوال میکنیم ازکجا شروع کنین بعداز بحث میرسیم به این نتجه که از مواد بافتنی شروع کنیم از مند اصول منطقی هستیم یعنبی اصل های درست برای تمیز ودرک ماده قانون که هر حدس یا فرضیه را تشخیص دهیم درست است یا نیست-الی ماشاالله – هدف مشخص است راه رسیدن مهم است