بسم الله  الرحمن الرحیم-(انها) دانشمندان و راهبان خویش را معبودهایی در برابر خدا قرار دادند، و (همچنین) مسیح فرزند مریم را؛ در حالی که دستور نداشتند جز خداوند یکتائی را که معبودی جز او نیست، بپرستند، او پاک و منزه است از آنچه همتایش قرار می‌دهند!تفسیرنمونه-جناب اقای –محمد ابن –وهاب درنامه خود –ابن عیسی-که براو احتجاج کرده بود یعنی  براوحجت اورده بود که شماغلط میفهمید – ودلیل خوداش را بیان کرده است –و- از-ایشان باز دلیل خواسته است- -که فقها –به چیزی کهخلاف فهم اومعتقد ند-مصطلح-را- که تمام مذاهب اسلامی بدان معتقد ندهستند-شرک میدانید ومینویسد- ایه فوق را دلیل خود میداند- این ایه را رسول وپیشوایان پس از پس از ااو به همین چیزی که شمااسم انرا فقه گذاشتهاید- تفسیر کردهاند- وهمین فقه است کهخداوند منان وجل وجلاله الشریف- انرا شرک نامیده است- ودنبال کردن انرا- ارباب غیراز خدا معرفی کرده است-من خلافی دراین معنا بین مفسرین نمیبینم-؟؟؟؟!!!-اما جواب معنا ی ایه بسیار روشن است-کسی دران اختلافی ندارد-اولافقه نیست تفسیر ایه است کهمیفرمیاد انچه بعضی از رهران مسیحی درباره حضرت مسیح گفتهاند مغاییر با بیانات الهی  است دراینجا فقه معنای کلی  وعام داردونه معنای تخصصی که به استباط  واجتهادمیرسد هردرک عمیقی درهرعلمی فقه است وحال یک معناهم در علوم اسلامی هم دارد- یک رشتهاز علوم اسلامی است که شریعت وسنت را معین میکند- اتفاقاقران میفرمیادچرابعضی از شما بدنبال یادگیری عمیق از اسلام نیستید تا مردم راهشداردهید درتمام کارابن وهاب به همین طریق است  درک عمیقاز علوم اسلامی ندارد وبعضی جاها بسیارکودکانه درک کرده است- درثانی گردن ان مشرکین نقش جنگی .مزاحمن دارند وبرای مسلمین خطرناک هستند انهارااگر واردجنگ شدن ویا ازار واذیت رساندحق جنگیدن باانها است-نه صرف مشرک بودن-لذا ایه میفرمیادعقل شما میرسد که حضرت مسیح علیه السلام خدا نیست وتبعیت از انها نمیبایستدرکل دراین مورد بشود- ولی باز دلیلی نداردگردن انهارابزنند-چون مشرک هستند-اگر چنین بود پیامبر اکم صلواته اللهعلیه واله والسلم دستورمیداد ربیون نجران که به مدینه امدهاندگردن بزنند-پس چرا نزدند درحالی پیامبری حضرت محمد صلواته علیه واله والسلمقبول نکردند .چر ابعد اصحاب چنین نکردند- اولاقران میفرمایدایا تعقل نمی کنید که نکته عام ومطلق است- یعنی خداوندتعقل انسان راقبول دارد- نه فقط تعقل حضرت محمدبن وهاب  بههمین دلیل است به پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلامفرمودند شمافقط ابلاغ کن واگرنزد شماامد که بهتر بفهمد ومشکل عقلی خودرابرطرف کند باایشان مجادله احسن کن تامطلب درست بفهمد واگز سر ناسازگاری نداشت ویاگفت عقل من چیزی دیگر درک میکند اورا رهاکن بهموقع بامن طرف میشود- ووظیفه مومنین ومومنات هم همین است- اگرفقه غلط است شمابرچه اساسی بعضی حدیث راقبول میکنید وبعضی حدیث راقبول نمیکنید پس حق چنین کاری راندارید ودر قران هم قوانین رامشخص نکردهاست وفقط فرموده است ما باراستگویان هستم-چه چجیزی راست است وچه چیزی دروغ است دستورات کل یان این است از پیامبر اکرم وصلواته اللهعلیه واله والسلم وانهائی که علم کتاب دارندبپرسید که انها دقیقا مشخص کردهاند