بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است – کتاب – نقطه عطف که درباره نامه امام راحل عارف تمام- رحمت الله علیه- به فرزند ناب –یارغار – خود –حضرن جناب  حجت اسلام والمسلمین حاج سید  احمد خمینی  رحمت الله که من ایشان راایت الله میدانم- زمانی درمسهد بودم در بخشی متعلق به اعراب  در بارگاه امام رضا علیه السلام بود بایک مهندس –برق  عربستان سعودی اشنا شدم  بحث به درجان بعضی از علمای شیعه عربستان رسید فرمودندفلانی ایت الله نیست وولی فلانی ایت الله  است کدام به کدام دلیل فرمودند ایشان درنزد یک ایت الله دهاسال تحقیق کرده است وبحث کرده است- -و- یک ترجیع بندی –است که- دراخر هربند- این بیت اورده میشود- ای نقطه عطف-راز هستی-برگیر زدوست جام مستی- عرفا یا دم از توحید زدند – ویا زمانی که متصل به خداوندمنان هستند زمانی که انسان متصل به خداوندمنان است- امام راحل صلواته الله علیه- انر نقطه عطف فرموده است انسان نقطه ای است که به بینهایت متصل شده است- واین سیر سولوک بسیار زیبا که برگرفته از  احادیث وایات قرانی مطرح میکند – درکتاب دربخش تو ضیحات- اشاره به هیچده مورد است کهامامراحل علیه السلام دران نامه عرفانی- عقلانی به فرزند دلبنشان از ایات قران احادیث  ودعاوشعر استفاده کردن- من خواستم این هیچده مورد شرح دهم-شاخ من زمانی درامد- از ایه 18  سوره حشر یک بهروری عرفانی وعقلنی واخلاقی وفلسفی کردند واز ایه هیچده سوره حشر و فراز ی از مناجات شعبانیه سیرسلوک عرفان را مطرح کردند تا انسان به نقطه عطف برسد  کمتر کسی از این دیدگاه چنن برداشت بسیارعارفانه را اجام داده است اندکی جناب اقای حافظ  رحمت الله است-من  باستفاده از سوره حشر که نمره هفتم است  وفرازی ازمناجات  شعبانیه- که شماره 5- است مطلبرا اغاز میکنم-در سوره حشر – حشربه معنای –جا به جا شدن انسان -نقل مکان کردن- مهاجرت کردن است که درقیامت رخ میدهد  انسانها از قبر به صحرای محشر میایند- زمان ظهور امام الزمان عله السلام باز برای عدهای حشر میشود ولی درسوره حشرمنظور از حشر اوارگی قوم یهود-بنضیر است- اعتبار از کلمه عبر است عبر یعنی عبور کردند- اعتبار یعنی پولی که دم دروازه شهرها میدادند تاجواز عبور بدهند همان ویزا است وقتیکه وارد شهر میشدند وبرمیگشتند- بر اساس ملاک های خود خوب وبد انشهر رابرای همشهر ی  خودبیان  میکردند به ان عتبره میگفتند وبهمعنای انکه از ان شهرعبور کردن وبدرجات عقلی  رسیدند از معلول به علت رسیده است- درسوره حشر خلاصه این است بنی نضیر که امروز مانندان منافقین است بهمدینه امدند تا به خداوندمنانبر سند واز صفات الهی بهرهمند شوند که ان صفات را خداوندمنان درسوره حشربعداز داستان بنی نضیر که خواندنی است بیان کرده است ولی به صفات پست انسانی رسیدند وخداوندمنان انهارا اواره کرد این مطلب را امامراحل علیه السلام نکات عقلانی وعرفانی انرا درترجیع بنداورده است- برخاست زعاشقی صفیری – میخواست  ز دوست بگیرد دستگیری- اورا به شرابخاه اورتد- تاتوبه کند بدست پیری –پیامبر  اکرم صلواته الله –د رویش صفت اگرنباشی – از دوری دلبرت بمیری علیه واله والسلم – درویش صفت بعد ایشان شرح میدهد میخانه نهجای ذافتخار است جای گنه است وسربزیری  درنزدخداوندمنان عطف شدن جای افتخار وغرور نیست جای ان است که انسانفقراست وگناه کار است- قرا میفرمیا  باچشم دل نگاه کنید به بنی نضیر چه میخواست بشوند- چه شدند وبهچه سرنوشتی دچار شدن پس عبرت بگرید کهمتاسفانه بسیاری نگرفتند وبه همان منش الهی دچار شدن- در فراز مناجات شعبانیه—چشم دلهایمان را رابه فروغ نظر کردن به خدت روشن گردان تا دیدگان پردهای نورا رابدرد انسان از خوداش شروع میشود درخود یکنور محدود میبیند وبعد هسمر وفرزندان انسانها وهستی تمام یانان پرده نور هستند  بایدازانها گذشت به نوربینهایت رسید کههمان نقطه عطف است-  ای جلوه کامل اناالحق درعرش مرفع جهانی- ای اصل شجر ظهوری از تو- درپرتو سرسرمدانی- برگوی بهعشق سر لاهوت- درجمع قلندران فانی- اینقطه عطف راز هستی برگی زدوست جام هستی