بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- با الهام از کتاب  ولایت علوی – وتفسیر فران کریم جز سی- متعلق به عظمت ها حضرت ایت الله العظمی  رحمت الله وحضرت ایت الله  محسن قرائتی – رحمت الله علیه درسوره کوثر خداوندمنان استثنا اعطای کوثری کرده است که حدی بران متور نیست وجالب است بامصداق یک خانم شروع کرده است که انزمان زنان را ازلحاظ عقل ودرایت ودانش بی بهره میداستند که ذاتا  استعدادکمالات راندارند- درضمن برای انسانها نشان بران است این عطای کوثری به معنای ان است علوم زیادی مطرح میشود وقوانین زیادی بیان خواهد شد وکلیه شئونات انسان فرا میگیرد وهر زمان بایدادعای کوثری کند دشمنان ایشان رابصورت کلی بیان کرده است درهرزمان نوع دشمنی ها فرق میکرده است- این باردشمنی با نوعضد کوثری است یعنی ادعای  قوانین دارند که ضد قوانین الهی است ادعای استنباط غیر محصور وغیر مقید ودرحدودوثغور قوانین الهی نیستند واولین نکتهدرباره منابع کوثری است که از مقام زنان شروع میشود- درقران حضرت سلیمان رحمت الله علیه میفرماید هدهد کجا است؟؟ اگر علت تاخیراش موجه نباشد دستورمیدهم عقاب انر پاره گاره کند یعنی دشمن من است واز قوانین من تابعیت نکرده است-حال  دشمن الهی  وسعت زیادی پیدا میکند که هرکس باقوانین الهی که بسیارگسترده خواهدبود مخالفت کند ابتر میشودبصورتی خنثی میش.ود وکاری از دست اش برنمیاید – قران میفرمایدما شمار نسبت به قوانین  الهی ازمایش میکینم وحتی قدرت مخالفت به شما میدهیم تا ازمایش شوید بعنوان مثال میفرمیاد- قوانین صید را ما تعین میکنم ودرحج حق صید ندارید ولی ما اهوان را بهچند قدمی شمامیرسانیم ولی شما حق صیدندارید – این یکنمونه ومثال است یعین درتمام ابعااز فرد کوثری درخواست قوانین کنید واز خودتان استنباط ازاد نداشته باشید وصفات الهی وکمالات الهی سر منشا هرقانونی است وهرقانون برای انجام فعلی است وانرا طلب کنید وبالاختصار همان طور رسول اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم شناختید وقوانینازایشان اخذ کردید –درامرولایت باید انراتکرار کنید کسی کوثری است چون تمام اراده ها وقدرت ها وعلم ها واندازه ها بایدبراساس ارداه وقدرت وعلم الهی باشد وسرچشمه ازصفات گرفته باشد