بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- نیم نگاهی  به سوره بقره-  سوره بقره اغاز اش بعد از بسم الله الرحمن الرحیم- که درک ان بسیار کلیدی مهم است زیرا یک نکته مهم این است حکمت هایالهی یا سخت میدانند ویا غیرممکن  ویا اعوذبالله غلط میدانند- الم  که جزوه حروف مقطعه است  بحث های فراوان دارد به نظر حقیر میتواند کلمات کلیدی که با این سه حرف تشکیل میشود مورد توجه قرار داد-سه اصطلاح بسیار مهم است  ایمان – تقوا –یقین- ایمان برتر ودرجه بالاتر از  یقین است یقین درجه عقلانی است- مثلا  انسان درخانه است برق میرود یک صدا از خارج می اید انسان تصور میکند این صدا ازداخل است –و- وحشت میکند- درحالیکه عقل انرا تکذیب میکند  ارامشی  که بعداز عقل بوجوداید فرض کنید هواپیما از تهران به شیراز میرود فردی میگوید من دودی دیدم از موتور چپ بیرن میامد افراد باور نمیکند تا خلیان جریان میگوید موتورلتش گرفت وخاموش شد وما به راه خود ادامه میدهیم فردی مگوید  دراه مشهد همین اتفاق افتاد ولی بعداز مدتی هرودذموتور اتش گرفت ولی ما نزدیک فرودگاه بودیم ولی خانم مهماندار میفرمایند اگر خطری داشت ه.اپیما برمیگشت ماکه مسافتی نرفتیم- خوب عده ارامش پیدا میکنند- خداوندمنان میفرماید بعدازانکه فهمیدید که قران –وحی- است  دیگر جای شک نیست باید  به ارامش برسید- لذا وحی اول دلیل عقلانی میخواهد سپس ایمان یعنی ازته قلب  به ارامش برسید- جالب است که هدایت  برای تقوا داران –متقین- ارزش دارد چرا برای انکه احکام الهی مقداری دراوائل سخت است هرکار سخت ولومنطقی باشد بسیاری از افراد شانه اززیر بار  مسئولیت وعمل خالی میکند ایه ای درقران است تصور میکنم  درسوره شعرا است میفرماید قریب به این مطلب شما خانم ها به حق وحقوق تکلیف خود پذیرا باشید مردان کار سختری دارند وحقوق بیشتری دارنذد این یک اصل مدیریت است یک ناخدای کشتی مسئولیت بیشتریدارزذ وتکالیف بیشتری دارد پس حق بیشتری دارد درغرب دقیقا این واقعه رخ میدهد ولی شیطنت میکنند که جریان اش رابیان خواهم کرد قران میفرماید به غیب که یک مرد اصلی ان –وحی است ایمان بیاورید- دوعمل سخت راهم بیان میکند کهانرا انجام دهید- یکی نماز خواندن ودیگری بخشش کردن- برای هردو درقران مجید مشکین خواستند سر خداوندمنان کلاه بگذارند- اول گفتند اگرخداوندمنان میخواست ماهم مانندشما ایمان میاوردیم یغنی خدا نخواسته است ووم میگفتند اگرفقرا خداوندمنان میخواست مانندما ثروتمند میشدند اینجا مخواهد کلاه سر خداوندمنان بگذارد- همانطور که شیطان گفتن  کهخداوندمنان –منر  فریب دادید- منهم تلافی میکنم—اما خداوند منان برای اخرت فرمودند به ان یقین داشته باشید چرا ایمان نیست برای انکه همه از قیامت میترسندارامشی نیست گرچه از جهت عقلانی بسیارخوب است امادرباره کفار  میفرماید انها چه بترسانی وچه نترسانی ایمان نمی اورد نمونه یهودیان خدمت پیامبر خود رسیدند وگفتند جالوت م به سرزمین  ما یورش- میاورد—وشخصی معین کن که ما درتحت فرمان ایشان بجنگیم وقتیکه حضرت  رحمت الله علیه انتخاب شد چون چوپان زاده بودمیخواستند قبول نکنند وکسرشان میداستند به هرحال حرکت کردند به رودخانه ای رسیدند  حضرت طالوت علیه السلام فرمودند یک امتحان درراه است وان از اب رودخانه  نخورید یا کم بخورید  اگرزیادبخورید فشل میشوید سست میشوید نکته بیار زیبائی است جنگ مرد جنگی میخواهد وبا ایمان شدید انها برای جنگیدن خطرناک هستند قران میفرماید ما گذاشتیم منافقین  بهانه  بیاورند ونیایند واگر میامودند مسائل میساختند لذا پیروزی در دست خداوندمنان است عددان چنان سرنوشت ساز نیست- وازاب خوردند که شرابی ناب بود وگفتند ما نمی ایم عقل انها بیاکرد که باید جنگید ولی هوای نفس گفت بمان  لذا ایمان مطرح است که ضد عقل میشود قران نمی گوید که کفار عقل انهانمی رسید میفماید ایمن نمیاورنند یعنی  لذت وهوای نفس برتراز عقل است واینرا قران بی  شعوری وشیطنت میگوید دلیل ان مرض روحی است شهوت که به طغیان رسید مرض روانی است- واین طغیان  عین سلامت وکمال ونجات بخش وپیشرفت دهند وغیره  میدانند یک زمان است کسی منافق میشود که جان ومال خودرا نجات دهد چون مجبور است درمیان مسلمانان زندگانی کند این موضوع زیادمهم نیست باید گفت بجهنم- اما زمانی  فرد منافق میخواهد ریشه دین رابزند اینجا خطرناک است قران میفرماید اول که شما فرد را شناسئی کردید  از طریق عقل با ایشان  چالشکنید اگر نپذیرفتند صبر کنید تافسادانهامشخص شود وازانها دلیل بخواهید ومطالب بسیار احمقانه  میگویند که غالبا نقل قول گذشتگان احمق است یک نمونه من بیاورم- درامریکا یگ روهی  تشکیلاتی درست کردن که بیشتر دانشجو هستند بنام نایاک- خواستند یک را سومی بین مسلمانان انقلابی ومخالفین درست کنند ونمی دانند دو را بیشترنیست راه سومی هم اگرباشدعلط است- درعصر جاهلیت یک شاهراه بود که به ان صراط میگفتند میگفتند هرکس در صراط نباشد به هلاکت میرسد واز محل خود لگر درکنار صراط نبود میبایست خودرا به صرا ط برسانند به ان سبیل میگفتند قران مجید فردی که درصراط است میپذیرد این فرد مومن است وفردی که در سبیل است به شرطی به سمت  صراط برود درحالت نیمه روشنائی ونیمه تاریکی است ان فردمسلمان است وخداوندمنان اورا برای رسیدن به صراط کمک ویاری میرساند وخط های دگر که ریشه شیطنت دارد به پرتگاه میرسد ایت گروخ نایاک هم خرده به حکومت  ایران میگیرد وهم به غرب ومعتقد است که ردم طرفدارز حکومت هستند وسپاه مردمی است پس بایدازدرمسالمت وارد شد وبیشتر به غرب اخیرا میتازد که ردم تحت فشار غیر منطقی قرار داده است بسباری از الیت های نفوذی امریکا درغرب ازانه پشیبانی میکردند اخیرابرعلیه انها درشهر واشنگتن متینگ دادند ومنکر  بیانات خود شدند درحالیکه بسیاری از مردم غرب وحتی رسانه ها وبالاخص اسرائیل مطالبی عمیقترازانها زدند این شیطنت است جناب اقای ترامپ وقتیکه جریان بیستدوم بهمن رادید تحریمهای زیاای رابوجود اورد  وگفت ملت اراین همگی تروریست هستند--