بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- نکته اساسی  حفظ ابروی  خداوندمنان است-فرمود هاست لکل القوم هاد زمان ندارد یعی همیشه هدایت الهی موجود است- جناب اقای مالک بن انس – ریس مذهب مالکی یک کتاب دارد- بنام –موطا-مدتها معنی ان مشخص نبود- اخیرا میگوید احادیث ویراستار وادیت شده- ایدشنیعنی تصحیح شده غلط گیری شده وروان شده- به اصطلاح فقهی حدیت درست وسالم وقابل قبول- تعدادان دراصل 49 بوده است این 49 تا حدیث ها یاست مطالب جدید که دران زمان برای حل مسائل زمانی موردتوجه بوده است مثلا مثال احادیثی که برای ولایت فقیه بکار میرود- اما موطا 1729-حدیث کدام استدرمدینه هفت مکتب فقهی بوده است سه تا انها کلمه مکتب  به معنای و واقعی  کلمه صحیح نیست

- یک شبه مکتب است مکتب براساس ملاکهای عقلانی بوجودماید که بران اساس حدیث درست از غلط مشخص میشو ویا ازروی حدیث بر اساس بازملاک عقلانی استنباط میشود درایت میشود به انگلیس کامپری هنشن- ان سه تا به اصطلاح جمع اوری دیتا- است جمع اوری احادیث است کهبه ان مسند میگویند بهاین جهت شبه مکتب است کهز هرموضوعی  بیست وپنج حدیت مختلف جمعمیکند وهیچگونه ملاکی هم بیان نکردند گه چگونه انتخاب میکردد- اینجا است لکل القوم هاد خدای نکرده خداوندمنان زیرسئوال میرود-افراد اول مانند ابحنیفه سه مکتب دیتا دیده  وپس ان چهار مکتب رادیده است شصت وپنج حدیث انتخاب کرده است-خدمت امام صادق علیه السلام رفته است بعد ملاک ها امام صادق علیه السلام انتخاب کرده است ودلائل متقن او- دلیل این کاراین بوده است دلیل این کاراین بوده است ایرانیان تا ابد برشما از لحاظ عقل وتمدن برتری دارند حماقت کهاعرابهم داشتند وحتی درجهان تاامروز چنین است- باامدن امام الزمان علیه السلام-تاریخ ورق میخورد- همه متعادل میشوند گرچه تمدن از شرق به غرب میرودبکل جهانم یرسید وهه مانند خورشیدکه جهارن طرف بیست وچهارساعت منور میکند همه منور میشوند- ولی خورشید از شرق به غرب میرود اقای مالک مکتب چهارم مدینه راقبول داشته است پس ان  کتاب دم احادیثانمکتب است یعنی درکل 1729 حدیث وجود داشته است- ولیچون مسلمان سنی از اقای ابوحنیفه دور ی کردند- رای ایشان عوض شد احادیث امام صادق علیه السلام جزاندکی مابقیه رایا قبولنکرد ویاتحریف کرد- وحماقت خودرا اشکار کرد- جناب اقای احمدبن حنبل  ایشان طرفداریکی ا ز سه مکتب کوفه است- درتحقیقات خوداش  برای حل مسائل  بهچهل حدیث میرسد کهبنظر میرسد بیشتراز نصف احادیث حضرت علی علیه السلام بوده استولی برای جناب حنبل چنان کاری نکردند ولی مسلم است یکی از سه مکتب راپیروی میکرده است شایداز طریق ابن تیمیه بتوان  انرادرک کرد ولیبعدا با عباسیان برسرهمین احایث حضرت لی علیه السلام درگیر شد به زندان رفت وبدستورانها یازده حدیث کلید ی رباره حضرت علی علیه السلام ازمسند خوداش پاک کردومسند بیست ونه حدیث شد- مکتب اقای ابوحنیفه مشخص است که مذهب رای است استنباط عقلانی ولی هوز حقیر مکتب شافعی خوبی درک نکردم- نکته مهم این است ایاحکم عقلانی  اقایان دارند ویا خیر- قبلابرادران سنی صفر یاصدبودند ولی کمکم  نسبیت به سمت خاکستری شدن سیر کرد ومانند حاکم نیشابوری وسنائئ و دیگران احایث حضرت علی  علیه السلام وحتی ائمه اطهار علیهم  الاجمعین سلام الله  واحادیث مشترک از رسول اکرم صلواته اللهعلیه اله والسلم وارد مکاتب انهاشد- یک نکته دیگر ان است فرض کنیم فردی مومن صادق است وبیاناتی کرد وعقل زمانه درکنکرد دلیل برغیر عقلانی بودن نیست عقل ظاهری ممکن است علم پایه نداشته بشاد ومتوجه انهم نباشد مگرانکه علم پایه را  بخوبی داشته باشد- خداوندنمنان علیم بینهایتدارد لذا مطالب خداوندندگستره بسیاری را دربر دارد- کهممکن است پایه علمی درک ان دراین جهان میسرنباشد-پیجیده به این معنااست-درخدمت استادمعز مرحوم حضرت ایت الله کرامت الله ملک الحسینی بودم- ایشان رمودند از از ل قبر حضرت علی علیه السلام خداوندمنان در نجف معین کرده بود اتفاقا اخیرا کشف شده است از نجف به چهارگوشه دنیا یکسان است- وقبر اماده بوده است حضرت علی علیه السلام درنزدیک رحلت صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند  تابوت منرا  دوفرشته حضرت جبرائیل علیه السلام وحضرت میکائیل علیه السلام درجول شما حسنین درعقب انرتا جائی که قبرمن اماده شدهب ببرید-انها  درحقیقت طی  الارض کردند ولی مردمان انهارا نگا ه میکردندتصور میکردند که راه میروندولی پای انها کمی درهوابود-وروی قبر گنبدی از خاک گهگوئی قرنها بوده است ایجاد شد تا زمان هارون الر شید- نجف مرکز اهوان بود وشکارگاه بود فهمیدهبود که زمانی حیوانات وحشی اهوانرا تعقیب میکنند انها بروی د اینتپه میرونند وان حیوانات وحشی برمیگردند ومانی کهایشان اهوان راتعقیب میکند واهوان بروی تپه میروند  دیگراسبها جلو نمیروند- خیلی تعجب کرده بود- دروز ی حضرت امام جوادعلیه السلام بازی بچه ها  را تماشا میکرد ونزدیک تپه بودند وهارون الری اهوانراتعقیب کرد وانها برروی تپه رفتند واسبها کنار امام جواد علیه السلام ایستادند هارون ایستااز امام علیهالسلام پرسید چراشما بازی نمیکند فرمودند دینا جای باز ی نیست- البته منظور این است بازی کودکانه این باز ی کودکانه-اگر عمی باشد برای بچه ها لازم است ولی ایشان میخوهدتفهیم کندمن بچه نیستم واصولا انسان ماندبچه ها درحال بقول معروف تست زدن است تست زدن هم یکنوع بازی است ولی بازی بزرگان است ولی امام علیه السلام نیاز ندارد—ایشان پاسخ دادند که انجا قبر حضرت علی علیه السلام-ارامش دهندونجات دهنده استوبیشرم ها نگذاشتندکه حضرت علی علیه السلام یکلوان اب خنک را به راحتی بنوشد- برای انکه این صفت را از علی علیه السلام بگیرنند مداوم جنگ درست کردند-ادامهدارد