بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- ایه ای درقران مجید وجود دارد- که میفرماید مانند  اهل الکتاب از رهبران دینی فاسد تبعیت نکنید-که مسلم است همان عذاب بران افراد هم وارد میشود- خوب اصحاب صدر اسلام درباره این ایه سئوالی نکردن- خیلی موارد است که اصحاب سئوالی نکردند بقول قائدالعظیم الشان  اسلام حضرت مرحوم امام امت رحمت الله علیه- درباره اسماالحسنی کاشکی از پیامبر اکرم صلواته علیه واله والسلم سئوال میکردند- البته سئوال نکردن علل مختلف دارد بیسوادی انسان راجمود میکند جامد ومنجمد سنگ میکند- درثانی سطح شناخت باعث میشوددرک بالانداشته باشد هما ن میزان کم وسطحی برای او کفایت-میکند مستکبرین ازدانشگاه ورسانه  ومانند ان میترسند وبایدمردم بیسواد وفقیر ودرمانده وترسو باشند- زمان امام صادق علیه السلام افرادامدند درباره این ایه سئوال کردند- امام علیه السلام رهبان اهل الکتاب ازترس مستکبرین وجلب بعضی منافع انجیل مطابق میل مستکبرین تخریف میکردند اصحاب گفتند  خوب انها  باید مجازات شوند ولی مردم چراباید مجازات شوند-امام علیه السلام-فرمودند ون مردم میدانستند-که انها انجیلرا-تحریف کردندانها هم موافقت میکردند- باز حدیثی داریم- یکعالم شیعیی که بسیارمتعبد است در روز قیامت برگه جهنم میگیرد- خیلی تعجب میکند ومیگوید خدایا من بههمه دستوراتعمل کردم چرا جهنمی شدم خداوندمنان میفرماید تو برای انکه مستکبرین به شما تو نگویند ویا سیلی نزنندهیچونه امربه معروف ونهی از منکر نکردی واینمردم بیچاره سرگردان بودند درحالیکه من بتو قدرت معنوی ومحبوبیت داده بودم- از ان استفاه نکردی اگر استفاده میکردی هیچ اتفاقی برای تو رخ نمیداد وما از طریق دیگری اقدام کردیم اینمطلب  خلاصه یکی از جلسات حضرت استادمعزز مرحوم ایت الله کرامت الله ملک الحسینی  رحمت الله علیه بود- که ایشان دوباره اش محقق است ولی تصور میکنم سه باررخ داده است که صحبت کرده است وسپس بکوه زده-ان زمان یاسوج جز استان فارس بود- استاندار فارس برای ایشان پیام فرستاده بود حرف شما انچنان سنگین نبوده است ومن ان مطلبرا به وزرات کشور ارسال کردم که پاسخ دهند-من انزمان فهمیدم که میزانی-ترس پیدا کردن- بعداز جلسه درطول راه  من از ایشان سئوال کردم- که بسیاری از علما که ساکت هستند این چگونه توجیه میشود ایشان فرمودند بعضی مسائل مردم مطرح میکند وگاهی در روزنامه ها مندرج میشود- وگاهی رسانه های خارجی بیان میکند انهم مردم مطلع میشوند بعضی را خود رژِیم مطرح میکند- بعضی کتب مذهبی مطالب را میگویند وبعضی روحانیت درمنبر گوشه وکنایه میزنندوحضرت مرحوم ایت الله العظمی بروجردی رحمت الله علیه یاشاه سئوال میکرد وایشان پاسخ میداد ویا ایشان به شاه میگفت چون مسئول ان خرابی شخص شاه بود اوبایدمطلع شود-اخیرا امام راحل علیه السلام مطالب رابازگو میکند  وبعضی تسط انقلاب ها درزندان مطرح میشود ولی روحانیت از قدیم توسط طلاب روشی دارند که جامعه روشن میکنند وشما هرچه فهمیدی  درخانواده دوستان معتمد ودردانشگاه بطریقی روشن کن اتفاقامن میکردم ودرنزدیکی فارغ التحصیلی برای دانشویان تازه وارد شانی پیدا کرده بودم- اتفاق مهمی نیفتاد- این روسیه تابعیت از مستکبرین کردند بهان وضع دچارشدند ودرزمان جنگ افغانستان تابعیت نکردند به وضعامروز رسیدند همانطورهم افغانستان