بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-خانم رابعه=دخترچهارم العدویه القیسیه= اسم قبیله دختری که مقام مقدس درصوفیه رسید وگنبد ایشان خارج ازبصره دیده میشود- وبهمقام حضرت نایل شد که رابطه ای بجناب فریدالدین عطار داشت وتوسط ایشان شناخته شد- فیلسوف وشاعر بوده است-714 تا718میلادی دربصره بوده است-از خودا ش خاطرهای نگذاشته است زیرا به مقام فقیر رسیده بوده است وخودرا محومیکرده است-پدر ومادر ایشان بسیار فقیر بودند- روز تولد ایشان روغن برای لامپ نداشتند- حتی پارجه ای که ایشان  را بپوشانند—مادراش از شوهر خواست از همسایه مقداری روغن بگیرد-ایشان همیشه مصمم بود  در زندگانی از کسی چیزی نطلبد- بجز خداوند منان-وچنین وانمود کرد- درب همسایه را زده  وبادست خالی باز گشته درشب حضرت پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم خواب دیده است- ودر رویا فرمودند- به اوگفت-نوزاد جدید یک محبوب الهی است که دراینده افراد زیادی به سمت صراطالمستقیم هدایت خواهدکرد شما بهنزد امیر برورید- ویک نامه به ایشان تقدیم کنید- که درنامه نوشته شده است- شما برنامه درود- معلوم میشود صلواترا دران زمان درودمیگفتند'You offer Durood to the Holy Prophe-هرشب صد صلوات تا وهر پنجشنبه چهار صد تا-تا حال ولی پنچشنبه اخر –قانون را رعایت نکردی- شما میبابیست چهارصد دینار به اورندخ نماه بدهید-من تصور نمیکنم پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم یکامر مستحب جریمه کند ممکن است نشانی باشد وبعداز فوت پدر بانو قصد بصره کرد- واز خواهران جدا شد- وبرای عبادت به بیابان رفت-به ریاضت وزاهدانه زندگانی کردن روی اورد-بهیک شبه دیدگاه ومکتب شخصی رسید بهنحوی به به قربالهی رسید ولی انرا وحدت وجودی نمیداند-وایشان ملکه زنان مقدس نامیدند-وایشان شناخته شدکاملا خودرا وقف عشق خالص بدون شرط برای خداوندمنان کرد-یک اسوه برای دیگران- کهخود وقف خداوندمنان میکنند-ایشان مدلی را خلق کرد که محبت دوجانبه بین خداوندمنان-مخلوق اش را بوجود اورد- وشعری که این عاشق وقفی تمام عیار سروده است-ری محبوب خودخداوندمناننوشته است O Lord, if I worship You because of Fear of Hell,


then burn me in Hell;

If I worship You because I desire Paradise,
then exclude me from Paradise;

But if I worship You for Yourself alone,
then deny me not your Eternal Beauty.[6]

معبود مناگرتورا برای جهنم  عبادت کنم-پس منرا دراتش جهنم بسوزان- اکرمن تورا عبادت کنم  ئکه ارزو دارو به بهشت روم –پس-منراز بهشت اخراج کن- اما اگرعبادت کنم تورا تنها برای خودت- منرا تکذیب کن- بخاطر اعمالم= نه بخاطر زیبائی جاودانه ات-اغلب نشان داده میشد-تنها شخصیت ممتاز که خودرا هیچ میدانست-درتاریخ زنان صوفی ربیعه شناخته میشد بخار عزت نفش شدید  وفقری که اظهار میکرد- زمانی کهمورد سئوال واقع شد که هزاران عبادت شخت انجام میدهید که انسانرا فرسوده میکنددر روز وشب—میگفت-من ارزو دارم مورد پاداش گرفتن باشم- که انچنان عمل میکنم-که پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم انجام میداد- خداوندمنان به ایشان رحمت کند وهمیشه درحالت خوبی ایشانراقراردهد- وبسیار خوشحال شود در روز قیامت  وبه بپیامبران بفرماید که نامه اعمال ایشان را بگیرید وبخوانیدیک زن از امت من چه شاهکاری کرده است-ایشاندکترین عشق حقیقی درمقابل عشق مجازی را تعریف کرد- وخود گفته است که هیچگاه سر خودرا به سمت اسمان نگرفته است-ومداوم میگفت ایا جهان برای یکمرد مفرد ساخته شده است-حسن- بصری-یکدفعه پساز زندگانی سخت-ناگهان بخود امد  توانست که معجزاتی بکند- بخاطرواب صمیمانه ای که با خداوند منان داشت-زمانی که حسن بصری از ایشان سئوالکرد به حقایق پوشیده چگونه دست پیدا میکنی گفت شما میدانید که وضع چونه است وی من میدانم که میدانم زندگانی کمترچگونه است-ومیگفت خداوندمنان میدادانمرد اگر تروتمند شود از خداوندمنان دور میشود- افسانه های زیادی درباره ایشان است کنیز شیخی بود- اورا ازاد کرد زیرا همیشهزمانی که عبادت میکند هاله ای ازنور وترسید واورا ازاد کرد- دراطرف سر ایشان است-گفته است حهنم وبهشت راه من را که مستقیم من را به خداوندمنان  وصل میکند میبندد-درترکیه دو فیلم از او ساخته شده است ودراندونزی هم یک ترانه ساخته شده است

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-خانم رابعه=دخترچهارم العدویه القیسیه= اسم قبیله دختری که مقام مقدس درصوفیه رسید وگنبد ایشان خارج ازبصره دیده میشود- وبهمقام حضرت نایل شد که رابطه ای بجناب فریدالدین عطار داشت وتوسط ایشان شناخته شد- فیلسوف وشاعر بوده است-714 تا718میلادی دربصره بوده است-از خودا ش خاطرهای نگذاشته است زیرا به مقام فقیر رسیده بوده است وخودرا محومیکرده است-پدر ومادر ایشان بسیار فقیر بودند- روز تولد ایشان روغن برای لامپ نداشتند- حتی پارجه ای که ایشان  را بپوشانند—مادراش از شوهر خواست از همسایه مقداری روغن بگیرد-ایشان همیشه مصمم بود  در زندگانی از کسی چیزی نطلبد- بجز خداوند منان-وچنین وانمود کرد- درب همسایه را زده  وبادست خالی باز گشته درشب حضرت پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم خواب دیده است- ودر رویا فرمودند- به اوگفت-نوزاد جدید یک محبوب الهی است که دراینده افراد زیادی به سمت صراطالمستقیم هدایت خواهدکرد شما بهنزد امیر برورید- ویک نامه به ایشان تقدیم کنید- که درنامه نوشته شده است- شما برنامه درود- معلوم میشود صلواترا دران زمان درودمیگفتند'You offer Durood to the Holy Prophe-هرشب صد صلوات تا وهر پنجشنبه چهار صد تا-تا حال ولی پنچشنبه اخر –قانون را رعایت نکردی- شما میبابیست چهارصد دینار به اورندخ نماه بدهید-من تصور نمیکنم پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم یکامر مستحب جریمه کند ممکن است نشانی باشد وبعداز فوت پدر بانو قصد بصره کرد- واز خواهران جدا شد- وبرای عبادت به بیابان رفت-به ریاضت وزاهدانه زندگانی کردن روی اورد-بهیک شبه دیدگاه ومکتب شخصی رسید بهنحوی به به قربالهی رسید ولی انرا وحدت وجودی نمیداند-وایشان ملکه زنان مقدس نامیدند-وایشان شناخته شدکاملا خودرا وقف عشق خالص بدون شرط برای خداوندمنان کرد-یک اسوه برای دیگران- کهخود وقف خداوندمنان میکنند-ایشان مدلی را خلق کرد که محبت دوجانبه بین خداوندمنان-مخلوق اش را بوجود اورد- وشعری که این عاشق وقفی تمام عیار سروده است-ری محبوب خودخداوندمناننوشته است O Lord, if I worship You because of Fear of Hell,


then burn me in Hell;

If I worship You because I desire Paradise,
then exclude me from Paradise;

But if I worship You for Yourself alone,
then deny me not your Eternal Beauty.[6]

معبود مناگرتورا برای جهنم  عبادت کنم-پس منرا دراتش جهنم بسوزان- اکرمن تورا عبادت کنم  ئکه ارزو دارو به بهشت روم –پس-منراز بهشت اخراج کن- اما اگرعبادت کنم تورا تنها برای خودت- منرا تکذیب کن- بخاطر اعمالم= نه بخاطر زیبائی جاودانه ات-اغلب نشان داده میشد-تنها شخصیت ممتاز که خودرا هیچ میدانست-درتاریخ زنان صوفی ربیعه شناخته میشد بخار عزت نفش شدید  وفقری که اظهار میکرد- زمانی کهمورد سئوال واقع شد که هزاران عبادت شخت انجام میدهید که انسانرا فرسوده میکنددر روز وشب—میگفت-من ارزو دارم مورد پاداش گرفتن باشم- که انچنان عمل میکنم-که پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم انجام میداد- خداوندمنان به ایشان رحمت کند وهمیشه درحالت خوبی ایشانراقراردهد- وبسیار خوشحال شود در روز قیامت  وبه بپیامبران بفرماید که نامه اعمال ایشان را بگیرید وبخوانیدیک زن از امت من چه شاهکاری کرده است-ایشاندکترین عشق حقیقی درمقابل عشق مجازی را تعریف کرد- وخود گفته است که هیچگاه سر خودرا به سمت اسمان نگرفته است-ومداوم میگفت ایا جهان برای یکمرد مفرد ساخته شده است-حسن- بصری-یکدفعه پساز زندگانی سخت-ناگهان بخود امد  توانست که معجزاتی بکند- بخاطرواب صمیمانه ای که با خداوند منان داشت-زمانی که حسن بصری از ایشان سئوالکرد به حقایق پوشیده چگونه دست پیدا میکنی گفت شما میدانید که وضع چونه است وی من میدانم که میدانم زندگانی کمترچگونه است-ومیگفت خداوندمنان میدادانمرد اگر تروتمند شود از خداوندمنان دور میشود- افسانه های زیادی درباره ایشان است کنیز شیخی بود- اورا ازاد کرد زیرا همیشهزمانی که عبادت میکند هاله ای ازنور وترسید واورا ازاد کرد- دراطرف سر ایشان است-گفته است حهنم وبهشت راه من را که مستقیم من را به خداوندمنان  وصل میکند میبندد-درترکیه دو فیلم از او ساخته شده است ودراندونزی هم یک ترانه ساخته شده است