بسم الله الرحمان الرحیم-نظریات شخصی است- تفسیر  به روز ایت الکرسی- ایات  ایت الکرسی – غرر ایات گفتند  یعنی ایات بسیار درخشان  کلمه مغرور  زمانی است که فرد خودرا بسیار درخشان وقدرتمند میدانددرحالیکه اینطور نیست پا از گلیم خودا ش بیرون گذاشته است خارج از ظرفیت وتواناش است-خداوندمنان در ایت کرسی جواب های بسیار زیبا ودندان شکن به سوالات کفرامیز واحمقانه داده است وتاحدی جلوی سئوالات مغرضانه .احمفانه را گرفته است-جناب حجت اسلاموالمسلین از شاگردان ایت الله العظمی جوادی املی- رحمت الله  علیهبدرستی فرمودند ایت الکرسی شان زیربنایئ وزیر ساختی دارد که بسیارمهم است ودرک افرادکم اندیش دچار لغزش میشوند-مهمترین  موضوع شناخت ذات وصفات وافعال الهی است که کلیدی ترین  موضوعات است- ودرین ایات سعی میکند خداوندمنان چگونه به سئوالات وجواب برهانی توجه کنند ازکدام زاویه وارد بحث شوند-همانطور که حضرت علامه الدهر ایت الله محمدحسن طبا طبائی رحمت الله علیه تمام مسائل سرانجام به درک توحید میرسد-خداوندمنان- بامهارت ازصفات خوداش حال نام انرا عرفان بگذارید یا برهان علم کلام مسئله راحل میکند-وبخوبی روشن میکند که رقبای قیلی این توان راندارند-انسان میتواند درک درست داشته باشد ومیتو اد درک غلط داشته باشد میتواند جهل داشته باشد ویا انکه نتواند بخوبی درک کند وعاجز از درک باشد کلمه درک یک لغت عربی است-لغات عربی  وبخوص در زبان وحی بامعنای عربی باید شناخت نه معنای فارسی- درعربی  دو قوم بهم میرسند ویافرد به فرد دیکری میرسید مگویند ادراک کرد-درک کرد بقوا عظمت حضرت مرحوم ایت الله عبدالله  زبرجد رحمت الله علیه-میفرمودند  لگرشما یک طرف دیوار باشید- صدای گرگی را شنیدید ازلحاظ عربی شما به یک نتجه کلی میرسید یک سببی است که صدای گرگ بوجود میاورد یقین ندارید که حتما صدای گرگ از منشا گرگ واقعی است بهیک یقین کلی میرسید- ازدیوار که بالارفتید متوجه میشوید ضبط صوت یک ماشین صدای گرگ درمیاورد- انجا شما به یقین میرسید-دونفر درکنار شما صحبت میکنند یکی میگوید ارش درست شد ودیگری میگوید دست حق هراه بسیار مستحکم درحیات-یک سب کلی درک میشود-ولی واقعیت چیست  ما به یقین نمیرسیم این را ادراک میکوید مدرک تاحدی این یک مطلبی را  را نشان ومشخص میکند-هر شی ومخلوقی از سرچشمه وجود حی است این یک ادراک است حال ان حی چه خصوصاتی  باید اشته باشد باید قیوم باشد دراوج ومستحکم پس حی محدود میتوان مخلوق وخلق محدود کند انهم درشرایطی درحالت  شعور وحی باشد اگر اله ای وجود داشت مخلوق یک خالق یکتای حی قیوم است این قیوم  وحی دوحالت دارند یکی برای صفات الهی  وذات الهی ویک معنای برای مخلوق که پایداری مخلوق بعلت پیادرای الهی است دران شی استمثال میاورند که چلچراغ توسط ان میله که به سقف متصل است پایداری دارد مثلا زلزله بیاید وفرد تغیر ایجاد کند این بین میرود-اینانسان مشوط به شرط ئاست شرط باشد ان سبب است شرط نباشد ان سشبب یاان موجودنیست لذا اصطلاح ممکن الوجود-و واجال الوجود را درفلسفه چناب ابن سینا تالیف کرد- خداوندمنان برای انکه رقبا را که به – درعربی وقرانی –ند-میگویندکهجمع ان انداد – است میفرماید من نه خوب کوتاه ونه خواب سنگین وطولانی ندارم- دربهشت هم انسان همینطور است عجیب است تمام اله ها درعرب ساعت خواب دارند- صحبت نمیکردند ونمیشنیدند-ولی الهام بغردی داشتند که بیان میکردند فردا من ازساعت ده به بالا بیدارم- گوبلز مسئول رسانی و تبلیغات هیتلربود فیلسوف امریکائی  که ایشان کشتند ولی ازتمام  حیله هایاو استفاده میکنند که دروغ بزرگ  همیشه تاثیر گذر است که ازروی حساب کتاب شباشد وعلمی وحقیقی جلوه کند ولو درباطن مزخرف باشداگر بخواب برود حی القیوم نیست الهای که بخواب میرود الله نیست مخلوق اوهام انسان استلذا مسیحیت مجبور شده است دو روح برای حضرت مسیح علیه السلام بنحوی بین انها وحدت قهریبدهد که ازهم جدا نمیشوند جمع اضدا  کرده است هرجا هم باشد وهم باشد جمع شود فقط تبلیغات میتواند انرابشکلی بیان ند فردرا تحت تاثیرقراردهد-ادامه دارد