بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-برگرفته از سایت-www.rahyafteha.ir--اوود کیم تازه مسلمان و یوتیوبر مشهور کره ای

آشنا شدن با اسلام تو کره خیلی سخته

وقتی توکره حجاب می پوشی همه بهت نگاه می کنن اگر هم باهاشون کار داشته باشی خیلی بد نگاهت می کنن درعین حال میتونه چیز خوبی هم باشه به این فکر می کنم که کره ای ها نمیدونن اسلام چیه

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) پیاده سازی متن اکرم علوی

لطفا خودت را معرفی کن
من داوود کیم ام ؛ من زهرام ،۲۴ساله ودانشجویم  ۴سال پیش مسلمان شدم .


اولین بار چگونه با اسلام آشنا شدید؟
آشنا شدن با اسلام تو کره خیلی سخته به عنوان یک کار داوطلبانه به خارجی ها کره ای یاد می دادم اینطوری بایک دوست پاکستانی ملاقات کردم . به دلایل مختلفی استرس زیادی را تحمل می کردم اما این دوستم همیشه می خندید وخوشحال بود.حتی بدون پول وغذا، به عنوان یک کره ای نمی توانستم درکش کنم که چرا خوشحاله .


ماشدیدا تحت تاثیر پول وطبقه اجتماعی هستیم اما چطور میتونه بدون هیچ چیز انقدر خوشحال باشه ، ازش دلیلش را پرسیدم . به من گفت قرآن بخوان به من مستقیما گفت جواب سوالاتت توی قرآنه ، اوایل به ذهنم نرسید که کتاب های ادیان دیگر را بخوانم اما بعدا که بیشتر خواندم بیشتر یاد گرفتم تحقیق داجع به ادیان برام یک وظیفه شد ویک روز به اسلام ایمان پیدا کردم بطور معجزه آسایی ایمان آوردم من به این میگم راهنمایی خدا باور دارم خدا منو به راه راست هدایت کرده دوستم از من چیزی نخواسته بودجز اینکه قرآن بخوانم .قرآن خواندم و قلبم متحول شد.
من‌مطمین شدم روزه گرفتن وحجاب پوشیدن راه منه برای مسلمان بودن . توی اینجا سختی های زیادی است.متقاعد شدم این راه را باید بروم خیلی جالب بودبعداز اولین نمازم احساس بهتری داشتم خداراشکرتمام سنگینی قلبم با عبادت ذوب شد. احساس سبکی وآزادی می کردم برای اولین بار بعدازبیست سال میتونستم حس کنم تنها نیستم .مشکلی که هر مسلمونی توکره با آن روبرو می شود مخالفت خانواده است


خانواده بهت چی گفتن ؟
دیوونه ای ؟ شست وشوی مغزی شده ای ؟ یک مرد خوش تیپ ازت خواسته که مسلمان شوی ؛ یک عرب خوش تیپ خواسته ؛ این خیلی مسخره است.


آیا هنوز باخانواده ات مشکل داری ؟

آره ازم متنفرن


واکنش دوستانت چه بود؟

چجوری یک کره ای میتونه مسلمون بشه ، بعضی ها هم فکر نمی کنن کره ای باشم مالزیایی ، اندونزی چند روز پیش توی هونگ داعه یک خیابان یک نفر به انگلیسی ازم چیزی پرسید منم گفتم میتونم کره ای صحبت کنم گفت وای من فکر کردم تو از عربستان سعودی اومدیحجاب فقط برای عرب ها نیست ؛ کره ای ها هم میتونن مسلمون باشن حجاب فقط برای عرب ها نیست کره ای ها هم میتونن مسلمون باشن ماهممون مخلوقات خداییم .
سخت نیست که بخوای تو کره مسلمون باشی غذا برامون نیست می فهمی منظورم چیه نباید گوشت خوک بخوریم فقط غذاهای دریایی برامون میمونه خیلی سخته که بخوایم بریم رستوران همش مجبورم نودل آتیشی بخورم غم انگیزه ،
وقتی توکره حجاب می پوشی همه بهت نگاه می کنن اگر هم باهاشون کار داشته باشی خیلی بد نگاهت می کنن درعین حال میتونه چیز خوبی هم باشه به این فکر می کنم که کره ای ها نمیدونن اسلام چیه واگر کار اشتباهی انجام بدم میتونه چهره مسلمونا رو خراب کنه برای همین احساس مسئولیت می کنم.


از وقتی مسلمون شدی زندگیت را عوض کردی ؟
قبل مسلمونیم خیلی زیاد تحت تلثیر نظر مردم بودم فکر می کردم اگر سخت کار کنم می تونم به هرچیزی برسم واگر موفق نشم فکر می کنم چرا؟ من کمبودی دارم از خودم خجالت می کشم اما مسلمونا اینطوری فکر نمی کنن اونا همش می گن ان شاالله ونتیجه دست خداست.تمام اتفاقات دست خداست پس من میتونم هر نتیجه ای را قبول کنم من دراین باره با تلویزیون مالزی مصاحبه کرده بودم ،دنیا بدون هدایت خدا غیر قابل تصوره


میشه یک توصیه به کسانی که میخوان مسلمون بشن بکنی ؟
مسلمون شدن کا ر راحتی نیست همونقدر که سخته خدا بهتون پاداش میده ما به بهشت پس از مرگ فکر کنیم سختی هامون کوچیک میشه .
میتونم الان چیزی بخورم؟ (روزه است)
نه هنور،
امیدوارم مصاحبه ام به کسانی که میخوان مسلمون بشن کمک کرده باشه اگرشما نسبت به اسلام علاقمندید توی دایرکت اینستا هر موقع خواستید بهم پیام بدید و توی چنل یوتیویم جزییات بیشتری را تعریف کردم اگر خواستید ببینید.

به اشتراک بگذارید :

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •