بسم الله الرحمن الرحیم- -نظریات شخصی است -شریعتمداری سرمقاله خود را با اشاره به سالروز شهادت امام رضا (ع) به پایان رسانید:

 

 در فروردین ماه سال ۱۲۸۷ هجری شمسی، ارتش روسیه تزاری به مشهد مقدس حمله‌ور شده و بارگاه امام رضا علیه‌السلام را به توپ بستند و نزدیک به یکصد نفر از زائران حضرتش را به شهادت رسانده و شمار فراوانی را مجروح کردند. اشعار زیر را که به چند بیت آن اشاره می‌شود، سید اشرف‌الدین حسینی (مدیر نشریه نسیم شمال) در همان روزها خطاب به نیکلای، تزار روسیه سروده است؛

 

دیشب به سرم باز هوای دگر افتاد

در خواب مرا سوی خراسان گذر افتاد

چشمم به ضریح شه والا گُهر افتاد

این شعر همان لحظه مرا در نظر افتاد

با آل علی هرکه درافتاد، ورافتاد

کام و دهن از نام علی یافت حلاوت

گل در چمن از نام علی یافت طراوت

هرکس که به این سلسله بنمود عداوت

در روز جزا جایگهش در سقر افتاد

با آل علی هرکه درافتاد، ورافتاد

هرکس که به این سلسله پاک جفا کرد

بد کرد و نفهمید و غلط کرد و خطا کـرد

دیدی که یزید از ستم و کینه چه‌ها کرد

آخر به درک رفت و به روحش شرر افتاد

با آل علی هرکه درافتاد، ورافتاد

 

 در فاصله کوتاهی پس از آن جنایت هولناک، نیکلای، تزار روسیه و ۷۰۰ نظامی روس که در گلوله‌باران حرم رضوی‌(ع) شرکت داشتند به طرز فجیعی به قتل رسیدند که ماجرای درس‌آموز و عبرت‌انگیزی دارد و البته بیرون از محدوده این وجیزه است که شاید در فرصتی دیگر و به مناسبتی دیگر به آن بپردازیم.

 

و بالاخره چه می‌دانیم شاید ترامپ، قاتل سرداران شهیدمان حاج قاسم سلیمانی و ابو‌مهدی‌ المهندس قبل از انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی آمریکا به جهنم برود. خدا را چه دیده‌اید؟

-تاریخ تکرار میشود  برای انکه درک شود حساب وکتابی درکار- است وخالق هستی  باری به هرجهت کار نمیکند- جناب حضرت ابوذر رحمت الله علیه هرگاه عثمان ثروت عمویرا حیف ومیل میکرد- بهمسجد این ایهمیخواند که مضمون اش این است که هرکس ثروت عمومیرا بلوکه کند ودرجهت-غیر  اراده الهی مصرف کند بهعذاب الیم دچار میشود- قدرت وسیاستهم هم-به- همین نحو است