بسم الله الرحمن الرحیم- نظریا ت شخصی است-یک کلیپی ازبخشی از سخنرانی جناب  حضرت مرحوم مصباح یزدی رحمت  الله –علیه وانسان نادانی عجیبی مثال اقای احسان طبری-هرکس یکسا ل ونیم نزد استادی فلسفه بخواند بقول ظریفی یک س.راخ جدیدب ربشکه مارکسیست واردمیکند که اب مارکسیست چیزی ازان باقی نمیامند- ایشان ابروی خوداش رابر وهمچنی ابروی دانشگاه ها روسیه رابرد-که به ایشان دکترای فلسفه مارکسیستئ داده بودند ومتاسفانه شرق از این لحاظ ازغرب عقبتربود نکته ایشان ایشان میفرماید همه چیزتغیر میکند بهدعلت  داخلی وخارجی  همهچیز تغیر نمیکند ولی اگر تغیر به علت داخلی وخارجی است- حرف همه فیلسوفان منجمله فیلسوفان اسلامی است –کهرابطه علت ومعلول را قبل دارند- ولی مارکسیست چنین حرفی نمیزند بدون علت ماده تغیر میکند جناب  حضرت ایت الله ربانی  رحمت الله یک کتابی دارددرزندان نوشته است وبامارکسیت بحث کرده است وانها حاضرنبودن حق را بپذیرند- زیرا مسلک انها عامل جذاب اش اقتصاد وپول بود-نه فلسفه- بعد انشان اله شرح میدهم عامل کمونیست شدن ایران پول بود پول که پیاداشدانها کمونیست مانندبرف در افتاب ذوب شد-من کلاس بودم ابتدائی – یکخانه درچهاراه گرگان تهران خریدیم بیست وهشت مرداد اسباب کشی کردیم گرچه باید  بیست مردادخانهارتخلیه میکردیم هرچه گشتم کامیون ئکار نمیکردند گفتند پلیس گفته خبری  است اگرماشین بیرون بیاید این هفته بیرون بیاید هرچه اتفاق افتادپای خودتان است با گاری رفتیم درست روز بیست هشت مردادکه بعدا من شرح میدهم- خانه جدید حیاط کمتربود وباغچه زیادبود- پدرم خوداش بناوی کذد واغچه کوگ کرد وکاشی کرد .باچکش کاشی را صاف میکرد  لبه ان شکسته بود چوب کرددیم چند به لبه باغچه  وان شکست بهمن گفت به نزد  نجار  دیواربه یوارما بود برو یک  چوب بسازد ان انچاراز این کار میکرد ومن دربرا باز کردم دیدم افراد مثل مورچه مانند جوب کبریت همه سیاهپو ومردان کروات سایه وخانم هاتورسیاه تادم  میدان فوزیه انز مان رفتند به ارامی –حرکت میکنند ورخلاف تاانجا که چشم مبیند افراد است وعکسی ساه یک سبیلو دردست دارندوخانم عکس ایشان دریک قا ب زیبادردست گرفتند ارام ارام ریه میکند بعضی انه ان عکس روی مقواندختند وبهنزد نجا رامدهبود که یک دسته به انها میخ کند به نجا ر گفتم این عکس چه کسی است  ایشان گفت استالین زودبرخانه گفتم اول برای کله چگس دسته کن وپس مقداری من تماشا کنم- تا نزدیکی گرگاه بلندگو بود وباد که میامد صدا بهتر میشد فرد ی پشت بلندگو میگفت استالین پدرملت ایران مرد- پدر رجنبران دنیامردپدر کارگران دنیا مرد-من بهخانه جریان گفتم پدرمن گفت بیرو- دمن رو ممکن است زدوخورد مشودمردم فقط ازفلسفه مارکسیست چیز نمیفهمیدند جزانکه کمونیست   یاور بیچارگان است حوزه بسیار ضعیف بود اول انقلاب دانشگا پزشکی شیراز  دعوتی از چندنفر  که انها نیامدند ومنرا فرستادند ویک طلبه جوان  از قم امده  بود امام راحل فرمودند-کهرجا طلبه است یاروحانی است انها مقدم هستد بحث برس مارکسیست بود  ایشان مقدم ود وشروع به ایه قران خواندن واحادیث  دانشجویان شمادلیل عقلانی بیاورید- ایشان فرمودند درحوزه این نوع مطالب درس داده نمیشود بد نیست ما از طریق ایات قران احادیث بگوش شما بخورد- سه ردیفمانند  وایشان دوساعت سخنرانی کرد نزدیک ظهر رفتیم- درباره وهابیت اولین کتاب بعداز انقلاب  جنگ هفتاد دو تا که وهابیت کردهبودازلحاظ عقلانی وحقوق بشر وحشیانه -  وجنایت بار چاپ شد – اقایان نظریک نادان یونانی –ملاک اوردند که فد دوباره دریک رودخانه عبور نمیتواند بکند- این بحث منرا  باز میکنم دونوع تغیر امکان دارد- یکی تغیر ذاتی  ویکی تغیر عوارضی – بیشاراقایان تغیر ذاتی را قبول کردند خوب استاد ایت اللهمعزز ربامی درباره دوم ایشا اانسان نیست تازمانی بهفرد انسان میگویند که ااصل های ثابت انسانی  رادارا است وگرنه نام دیگیر بران باید گذاشت درحایکه درخت تغیر میند همچنان درخت است وانسان تغیر میکند- همچنان انسان است تغیرذاتی نیست وتغیر عرضی بله است مان فرق میکند  ابها فرق میکنند مکان ممکن است فرق- الکترون اثبات شد به هیچ وجه من الوجوه تغیر نمی کند درزمان قیامت فقط سرسزونی انرژی ان کم میشود  هراغیر تضادنیست درخت تغیر میکیند=- تضادنیت تحول است حجم اش زیادمیشود سلول ها قوی تر میشوند برضدخود نمیتواندتغیر کند که درخت نباشد بحث اش بماند نام اول اش دانه درخت سیب است سرانجام درخت سیب است وچوباش چوبدرخت سیب است پس ذات باقی است خاک هم شد خاک درخت سیب است ذات ثابت است اما روح کمی مشکل است مثلا جناب شیطان علیه العنت رفیقکسی میشو اول دلسوز ی های یادمیکند فردرا فریب میدهد که توهرگز گول شیطان نمیخوری بعلت هوش زیادبکه شیطان را گولمیزنی بیسار کم انحراف ایجاد میکند- وتوجیه عقلانی میکند وفرد معتاد  منشی میکند حاظر تا پای جان دران گام زند- امادرحالت مرگ شیطان میبنید یک لگد به ان میزند-که فلانشده تومیخواستی منراگول بزنی بروجهنم- یعنی اطن درتضاد با ظاهر است- اینجا است که نیت مطرح است-نه ظاهر فدی شراب بنوشد- تصور کندشربت به لیمو است- بر ایشان گناهی نیست امافد عضاره گیلاس دراب وگلاب بنوشد بگوید به جای شراب است- ایشان بعضی علما چون مرکت عمی حرام نشده است ولی نیت غلط است  برای ایشان سرزنش وشماتت قائل هستند ولی دراخرت مجازات میشود وچه بسا دراخرات گناه کار حیوان احیاشود انسانیتاش ازدشت داده است ذات تغیر کرده است