بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- کتاب سیمای  خلیفه دوم- عمربن خطاب- مولف- حاج ملا عبد الله احمدین- درفصل پنچم کتاب درصدد  اثبات انکه پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- شخصی رابرای خلافت تعین نفرمودند مطالبی را به ظاهر مستدل بیان کردند- وبعضی احادیث را که شیعیان بیان کرده اند- دراینمورد بعضی  از راویان سنی هم انا نقل کردند- قابل قبول نمی داند—وقابل رد کردن ونقض کردن است- اشاره کرده است علاوه بر اصحاب میلیون هانفر از تابعین هم انرا به نحوی دیگر بیان کردند اولا جمعیت عربستان حداکثر یک میلیون ودویست هزارنفر تخمین زدند وحداکثر سپاه  عرب مسلمان بین شانزده هزار تا سی هزار نوشتند- درحالیکه جمعیت ایران پانزده ملیون نفر نوشتند- بالاترین عدد دروایت متعلق به غدیر خم است بین هشتاد تا صدوبیست نفرذکرشده است وغالب اخبار  برادران سنی – نه نفر است- وان سی نفر سپاه  درطول راه اعراب یمنی وعراقی وایرانی به ان پیوستندد- بیان میکند اصل حدیث شیعه متعلق به عداللهبن عباس است که انزمان طفل دهسالهبوده است ودران مجلس شرکت نکرده است لذا قابل دفاع نیست- اما درکتاب پس از چند صفحه میفرماید حضرت عباس علیه السلام بهعلی علیه السلام گفت که تورا از خلافت انداختند ونفر درجهدو کردند وبرویم ببنیم چه میکند وچه خبر است پس عبداله بن عباس از پدراش نقل کرده است-که درجلسه بوده است ویا از حضرت علی علیه السلام شنیده است- دلیل  رد این حدیث این میدادند که  از عبدالله بن عباس هفت گروه نقل کردهاند حدیث بهدوسته تقسیم کردند اصطلاحا تقطیع کردند یعنی بخش را گفه اند قطعه قطعه کردند- بخشی گفتند  کسی  گفت پایمبر اکرم صلواته الله علیه هذیان مگوید ولی اسم اقای عمر دران نیست- سه گروه دیگر گفتندجناب اقای عمر سئوال کرد چه شخصی شما راانتخاب کردید پیامبر اکرم صلواته الهعلیه واله والسلام دراینمورد سکوت کردند یعنی شخصی را مشخص نکردند وجناب اقای عمر گفتند پس قران برا ی ما کافی است-پس درکل  این احادیث  قابل قبول نیست- میگویند فردی که تنها به قاضی رود خوشحال برمیگردد-جناب عمر دران جلسه کامل فروتنی راداشت واگر برفرض گفته باشد پیامبر اکرم هذیان میگویند باز ایرادی نیست زیرا میخواسته است شدت مرض بیان کند واصحاب جلسه راترک کنند ولی صحبهای بعد ازان که پیامبر اکرم صلواته الهعلیه والسلام کرد که  فرمودندانچهمنمیخواستم بتراز ان بود که شما میخواهید ویا  بلند شود وبروید که دراحقیقت فرمودد بروید وگم شویدونزاع جلوی من نکنید کتاب بیان میکند که متفقرواین از اینکه دوات وقلمی بیاورید متفقول هستند ولی بعد  چهار گروه پیداشدند وانرا رد کردند خوب اقایان در درباره اتش زدن خانه حضرت فاطمه سلام اله علیها چه میگویند؟؟ دراینجا جناب اقایا عمر کمال ادب را بخرج داد؟؟ اینمورد راویان زیادی دارد انداختن طناب برگردن حضرت علی علیه السلام وبستن دست ایشان از عقب وبردن به مسجد النبی  وگفتند به خلافات ما رای بده ایشان فرمودند چون پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم منرامنصوب کردند نمیتوانم حق خودرا به شما بدهم عمر گفت پس گردن ات من میزنم سلمان  رحمت اله علیه باسرعت به خانه فاطمه سلام اله علیها وصلواته الهعلیها امد که بی بی جان سریع عمل کن که دیگر علی علیه السلام نخواهی دید وایشان باشتاب به مسجد امد وگفت عمر دستاز علی بکش وگرنه حجاب را بکناری میزنم ونفرینی میکنم-که سقف مسجد برسرت خراب شودوبشدت به سمت قبر  رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم دوید وبرسرقبر باپدر  باعظمت اش صلواته الله علیه الهوالسم صحبت کرد به داد علی علیهالسلام برس  حضرت سلمان  رحمت الله علیه  فرموده که ستون مسجد شروع بهندک حرکتی کردند وعمر گفت پس باما کاری نداشته باشد وعلی علیه السلام پذیرفت واورا ازاد کردندوبسیاری از محقیقن زمان حال ماندصبحی پاشا- ودیگر دانشمندان سنی  فرمودند حق به جناب عمر است پیامبر  اکرم صلواته الله علیه واله السلم درغدیر خم فرمودند به قران وسنت عمل کنیدتا گمراه نشوید- ونامی از علی علیه السلام نبوده است- وچطور حضرت فاطمه الله  سلام الله علیها وصلواته الله علیها- برسرقبر رفتند پیامبر اکرم صلواته اله علیه واله والسلام صحبت کردند  هیچ کس انرا شرک نمیدانست- باز تعداد زیادی از روایان نقل کردند-پیامبر اکرم صلواته اله علیه واله والسلم درانجلسه فرمودند سه کار بکنید اول اخراج مشرکین  دوم احترام به هیت ها نمایندگان-مردم وسومی گفتند مطلب ان فراموش شده است- که ابن عباس بقدری گریه کرد زمین خیس شد وسومی هم همان خواستند دوات وقلم میداند- اول اخراج مشرکین نیست اخراج یهود ومسیحیت است- در روایتی است که اصحاب نزد ابو بکر امدند وگفتند یهودرا بر گردان زیرا درامرتجارت برای ما بسیارسودمند بودند ابوکر خواست اینکارابکند- جناب عمر سخت مخالف بودوگفت هرکدام بیایندمن انهارا میکشم اصحاب گفتند تو از بعضی یهودیان دفاع میکنیمثل کعب الاخباروکعب احبار حبر از خبر قوی تراست کعب یعنی کعبه بعنوان علامه عمر گفت انها مسلمان شدند وهر یهودی برای شناخت اسلام بیاید ازاد است- دلیل دیگری اوردند اگر چنین باشد عموم مسلمانان بعداز رحلت جانسوز اهل شرک ونفاق میشوند جز عده کمی درحالیکه رسول اکرم صلواته لله عیه الهوالسلام درحالت بیماری شدی به مسجد امدندواز اصحاب تشکر کردند وفرمودند بهترین  مسلمان در  بشریت اول ابوبکر است وسپس عمر واز ابو بکر تمجید کردند وگفتندخانه تو در مسجد الحرام درب اش بسته نمیشود-ادامه دارد