بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- با الهام از درسهای حبل متین- متعلق به استادمعزز ومعظم- حضرت ایت الله –دکتر حسینی قزوینی دامت افاضاته-درس بزرگ فاطمه حفظ ولایت است
درس ولایت از لب کوثر شنیدنی است
کوثر چراغ حق ولایت به امت است
در ابتدای خلقت آدم خدا نوشت
زهرا برای هردو جهانم کفایت است
زهرا به آن مقام که در حد فهم نیست
پیش علی ببین سراپا اطاعت است
با خون نوشت درس ولایت به روی در
کوثر که خود معلم فن بلاغت استسرفصل کتاب آفرینش زهراست (لولاک لما خلقت الأفلاک)
روح ادب و کمال بینش زهراست
روزی که گشایند در باغ بهشت
مسئول گزینش و پذیرش زهراست
زهرا که بی بهانه شفاعت نمیکند
حب علی بهانه زهرای اطهر است
مولا به امر فاطمه امضا کند ولی
اشک رقیه جوهر امضای حیدر استسرفصل کتاب آفرینش زهراست (لولاک لما خلقت الأفلاک)
روح ادب و کمال بینش زهراست
روزی که گشایند در باغ بهشت
مسئول گزینش و پذیرش زهراست
زهرا که بی بهانه شفاعت نمیکند
حب علی بهانه زهرای اطهر است
مولا به امر فاطمه امضا کند ولی
اشک رقیه جوهر امضای حیدر است به ذره گر نظر لطف بوتراب کند
به آسمان رود و کار آفتاب کند-فرق عوام وخواص- دربیان حقایق این است که عوام کسی است که احساسات- براو حاکم است وخواص عقل برانها حاکم است-دانشگاه هاروارد درحال جمع اوری تاریخ شفاهی است وبیشراز شخصیتی ها است که طرفدار امریکا هستند- یک نفرمن ندیدم که مخالف- امریکا دربین انها نیست- کشورهای دیگر هم چنین- به همین نحو هستند- حضرت علی علیه السلام شخصیتی است که به اصحاب میرمودند اشکال های من را بیان کنید- وهرسئوال ی دارید ازمن بپرسیدید-همین که مردم اروپائی رغبت برفتن به امریکا کردند فورا تصمیم گرفتن- نژاد انگلیسی و فرانسوی باید درامرکا تصمیم بگیرند وبخش انگلیسی وفرانسوی تقسیم شد وچون تعداد انگلیسی هابه مراتب بیشتر بودند زبان را انگلیسی قراردادند گرچه دراول فرانسویان قبول نمی کردند وجمعیت زیاد انگلیسی باعث شد که زبان های دیگر کهدراقلیت بودند مجبور شدن زبان انگلیسی را قبول کنند مدتها درنیویروک مدتها زبان هلندی مطرح بود—قران درس میدهد- در داستان حضرت نوح وفرزنداش- ویا دردرس حضرت ابراهیم- رحمت الله علیه وحضرت اسماعیل سلام الله علیه- ودرس حضرت هابیل علیه السلام وقابیل لعنت الله وحتیدرداستان حضرت سلیمان علیه السلام وجناب هدد حضرت سلیمان علیه السلام همه پرندگان رااحضار کرد ولی هدد نبود فرمودند اگردلیلی موجهنداشته باشد دستورقتل اش را صادر میکنم- سئوال این است چرا درزمان رسول الله صلواته الله علیه واله والسلم دستورات ایشان هرچند سخت بود عمل میکردند ولی بعدا این طورنشد علت اش این است-خداوند منان القا میکرد-ولی بعدا این القا برداشته شدفردی دارد رانندگی درنزد یک استاد یاد میگرید مداوم استاد گوشزد میکند قوانین را اجرا کن بیخودجلونزن –ویراژ-نده حق عابر پیاده رعایت کن- سرعت قانونی حرکت کن وشاگرد عمل میکند ولی همین که مستقل شد خلاف شروع میشود- چرا حضرت علی علیه السلام قیام نکرد- به همان دلیل که رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم هرچه اعراب غیر مسلمان فحاشی کردن –مسخره کردن وتهدید کردن ساکت بود وخداوندمنان ازایشان دفاع میکرد- هیچکس را مجبور نکرد که مثلا نماز بخواند ذکات بدهد درجنگ شرکت کند وغیره همین دستورهم به علی علیه السلام داد- دقیقا ایات قران دردفاع- از رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم که خداوندمنان انجام داد- برای جانشنین های برحق هم هست- اقایان طلحه وزبیر- اولا درطول زمان تاقبلاز حکومت علی علیه السلام نه به حکومتها نه ذکات دادند ولی زمان عثمان پول های حق السکوت نجومی گرفتن ولی اعراب ثروت در درجه دوم بود درحکومت شریک شدن دردرجه اول بود برسرقدرت سیاسی نبرد با عثمان شروع کردن مروان ابن حکم قبول نداشتند حق انهابودکه ان سمت داشته باشند-حضرت علی علیه اولا امام بودند اگردرنبردی شرکت میکردندوشهید میشدند امرامامت مختل میشد ودرثانی برای جان مسلمانان کوشا بودند زمانی که اهل رده ذکات به اقای ابوبکرندادند ودرهرحال علی علیه السلام بهانه قرار دادند حضرت علی علیه شخصی رافرستادکه خلاف ابوبکرا قبول کنید- انها قبول نکردند سلمان سلام اله به نزد ابوبکرفرستاد که پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم بزور از کسی ذکات نگرفت شماهم نگیر قسم خورد اگرندهند ارتش راخواهم فرستاد-درتمام ادیان ابراهیمی علیه السلام حس ناسیونالیستی وقبائلیحاکم بود وبیان کردند ماهمدیگر میکشیم روز قیامت دوباره دوست میشویم وازفرشتگان اسب میطلبیم وفرشتگان بیان میکنند شمارابه ذسمت بهشت هدایت کنیم –میگویند ما را رابلد هستیم درحالیکه باهم میخندیم به بهشت میرویم- درحالیکه هردو باطل هستند وبرخلاف دستورات حضرت موسی علیه السلام وتورات عمل کردند- وقانون حضرت موسی علی السلامهرقبیله مطالبق ذوق ومافع ونفسانیت خودا تغیر وتحول وتفسیر کده است وهمین مطالب دراسلام رخ داده است- وتوجیه ماندیهود کردند ما باهم برادر هستیم وهرکس میتواد به یک صحابه معتقد باشد واورا اسوه خودبداند به ان عمل کند واستباط انها مورد پذیراش الهی است- حضرت علی علیه السلام ازانها پولی نخواست گرچه فرمودند من حق بیتالمال ازافراد میگریم ولی محبوبیتی علیه السلام- درمردم پیدا کرد وزندگانی فقیرانهای که درپیش گرفت تیری بود درچشم انان ومیترسیدند این روش کارساز شود-درکتاب ساواک شاه به نصیری میگوید محبوبیت وابهت علمارا کم کنید وطلبه ار که برخلاف ماهستند تارومار کنید- درتهران یک حوزه کوچکی بسیار درجهت امام الخمینی رحمت الله کمی فعال بوده است- اوباش- درحوزه میرزند- وهمه چیز خراب میکند وحتی اطاق ها خراب میکند وکتاب های دنی حتی قران پاره میکنند وطلبه را بشدت میکوبند- بنظرم کشته هم دادهانر وطلبه پس از مدتی مبارزه فرار میکنند