بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-جناب اقای  ابوبکر درمسجد به حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت ما پدر شما رابزرگ میدانستیم و تابع ایشان بودیم و تسلیم ایشان  بودیم واز هرجه میگفتند اطاعت میکردیم حضر فاطمه سلام الله علیها والها والسلمه  فرمودند پس فدک به من واگذار کن وحق حضرت علی علیه السلام را به او برگردان ایشان خشمگین شد وگفت شخص رسول اکرم صلواته الله علیه والسلم- بهمن فرمودند ما انبیا  درهم ودینار ارث نیمگذاریم وکتاب ارث میگذاریم حضرت فاطمه سلام الله علیها وسلام الله علیها ب قران وارث بردن حضرت سلیمان از حضرت داود علیه اسلام ربیان کردند ودرروز یوم غدیررا بیان کردند که ایشان از کوره درفت ومزخرفاتی گفت- ولی از اقای عمربهتر عمل کرد واقای عمر درزمانی  که بهخلاف رسید فرمودند هرکس رهبری  مانند اقای ابوبکر را انتخاب کند و وازاو تبعیت کند هردورا میکشم- عثمان مشهور به روباه امویان امویان بسیارجنگی بودند واهل  انتقام وبدنبال رهبری – ابوسفیان بسیار زیرک وسیاست مداربود ولی اهل انتقام- درکتابی خواندم بیرون که میامد شعرا جمع میشد برس نگی بالا میرفتند ودروصف او شعر میگفتند وصله میگرفتند وگاهی افراد از وضع خودشکایت میکردندوبه ایشان بعلتعدم توجه سرزنش میکردند وابوسفیان میکفت بهمنشی مرتاجعه کن وشرح حال بده اورتا را کمک میکند باز یک دفعه بیرون امد پس از شنیدن چند شعری کسی گفت  شخضیدر  ذم وهجوتو شعر گفته است بهجمعیت نگاه کرد دیدانخا نارحت هستند وپشت دست خود میز نند  بهان فرد پولی دادویک کیسه دیگر وگفت بر اورا بکش ان مرد گفت اوفرار کرده استوبه قبیله خود رفته است- گفت بدنبل اوبرو ودرهمانجا اورابکش تصورمیکنم که اورا کشت- اویان بطورکی درتاری خ اهل کینه وانتقام وجنگاوریبودند ابوبکر صدرحمت به ایشان به نسبت اقای عمر-  وهردو صد رحمت نسبت به اقای  عثمان حتی پارا از سنت ابوسفیان بالاتر گذاشت وحضرت علی علیه السلام هرسه راملعون میدانست-تصور میکنمچه کسی امام اول وخلیفه اول میباید میشدند- سنتها تنها درچهارچوب عرف که درچهرچوب عقل باشد که مسلما تضادبا وحی نداشته باشد قابل قبول است- مثلا تفسیر قران بارعایت علوم مربوطه ودرک وتجربیات زمان قابل تفسیر است ویا مسائل فقهی  گاهی درک فرد مهم است  البته کمی مشکل است که افراد از سنتهای اجدادی بعلت نسبت با اجدادوتاثیرا انها درفرد که میتواند هم مثبت باشد وهم نفی  بایداز خداوندمنان همیشه ترسید وپاسخ مناسب برای عملکر شخصی وجمعی  برای خداوندمنان داشت ونقشی مطلق به اجداد ندارد