بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- مدیریت الهی را   قضا وقدر میگویند- انچنان دوست عزیزم اقای عسلی درسرمقاله اش در روزنامه عصر بیان کردند- با اجازه ایشان کمی من بسط میدهم تمدن مولفه های زیادی دارد- از جمله فرهنگ –هر  ورزش و اعتقادها وسنت ها  وغیره  وتمدن  خرافات را پیدا میکند وبه روز میکند وقانون مند میکندو  قوانین حقوقی وتشویق  ومجازات را  بوجود  میاورد وسعی میکند انرا مدلل کند ودرضمن بر تمدن های دیگر برتری دهد- واز تدمنهای دیگر هم اقتباس میکند وانرادرخودهضم میکند-فرهنگ نمیتوان سازنده انهارا تشخیص داد ولی تمدن هارا میتوان تشخیص داد- نظریه جبریون دراسلام بشر هیچگونه در ایجاد فرهنگ وتمدن نقشی ندارد والت فعل الهی است-که خوداش خبرندارد ودیگرتفویض است که بشر همه کاره است وخداوندناظر است وتشویق ومجازات میکند- هردو غلط است انسان خوداش یک مولفه قضا وقدر است چه درجهت مثبت وچه درجهت منفی – ولی نقشه الهی پیاده میشود- درحدیث است – اگرانسان درجهت الهی حرکت کند خداوندمنان انرا کمک میکند واگردرجهت خلاف الهی عمل کند مورد غضب الهی واقع میشود- امادرجهت مثبت کار بسیارسخت است به نتجه برسد مانند علم اش مثل سرسوزن است به اقیانوس عظیم در گیر است ولی برای انکه مایوس نشوندخدواندمنان کمک میکندوبقول خارجیان وصله وپینه میکند اوراهدایت میکند تا به نتجه برسد- مرحوم  حضرت یدالله طارمی رحمت الله علیه همسایه ما بود من بخدمت ایشان مداوم میرسیدم ایشان مدتی در وزرات-کشاورزی بود مسئول تصحیح نامه ها- خواندن روزنامه   وپاسخ دادن به  انتقادها وقبلا یک بودجه داشتند که دهان خبرنگاران ببندند وایشان سخت مخالف میکندجواب منطقی بدهید نیاز ی نیست که پول بدهید من جواب انهارا میدهم ومداوم شعاردرست میکردیم انز مان اصل چهار امریکا دریک خانه ای دریک ساختمان  دوطبقه بزرگی  المانی  ساز در  خیابان  پهلوی نزدیک دروازه  اصفهان  داشت  دنبال یکی کسی میگشتند  همین کارها را بکند ومن را معرفی کرده بودند ومن گفتم من نمیتوانم بیایم چون سنوات راز دست میدهم ریس گفت من تقبل میکنم من به اصل چهار  منتقل شدممن چون درهم خیابان زندگانی میکردم واز این ساختمان عبور میکردم دوپوستر اصل چهار فقط درروی این دیواربود- یک نوشته بود از تو حرکت از خدا برکت و
 دیگری تویک قدم خداوندمنان ده قدم زیر نوشته  بود از شعارهای اصل چهار من سئوال راازایشان کردم فرمودند این کار من بود وکمونیست مداوم انهارا پاره میکردند وامریکایی انباری از این پوستر داشتند شهربانی نه هانی نه مانی ووگاهی من سربه اداره کشاورزی میدزدم وجوانی  لیسانس گرفتهبود وکارمن میکرد کمک میکردم وکمونیست های اداره بامن دردفتردرگیر شدند وکتک مفصلی بهم دیگرزدیم ومنی گی شعر هجو امیزیدربعلیه کمونیست ونوشتم وبعضی داش ها برای دفاعزامن دراداره میکاندند وتا شهربانی  مسئولیت انرابعهده گرفت وچهار سال من بودم واصل چهار تمام د درزمان اقای ترومن ومن به ادره کشاورزی برگشتم وگفتندان چهارسال قابل قبول نیست البه اصل چهار پول قابل ملاحظه ای به من دادومن یکخانه خریدم خواهر میخواست ازداوج کند وگفت این خانه به بده وباز من دراینجا خارج ازشهر خانه  ای کرایه کردم ویک  شعر هجوی برای ریس کشاورزی   سرودم وگفتم توباادیب نمیتوانی درگیر  شوددرشهر پیچید وبه تهران جریان  را گفت وکاررادرست کرد  ویک وام  هم داد ومن تواستم این خانه رابخرم وازداج کنم  این هردو شعار  از احادیث   اخذ شده است برخلاف جبر وتفویض است- اما ارزش ایمان-ظریفی فرموده است- ایتالیا بیشترین فساد جنسی دارد- چرا شکستهای بسیارزیاد جنگی واقتصادی تنهاراه حل ان برای کم کردن بحرانها همین فساد است راه دیگری بلد نیستند اگربخواهند به ایمان الهی باز گردندسخت است- بهترین کشور غربی امریکا است زیرا جنگهای خانمان سوز درانجارخ نداده است واز لحاظ اقتصادی وضعیت بسیار عالی دارد  صد  درصد  منابع معدنی دارد ولی با همین فشار ها که درتاریخ اندک حساب میشود  زنان را  هم پوسی کت یعنی گربه ملوس  وهم یک بازرس تمام عیار تر بیت میکند تا بحرانها را مدیریت کند وهمین کارا درایران واخیرا درافغانستان کرده است که به ان سبک عروسک ساز ی گفته میشود- ودرحقیقت مانندحکم شراب  ضرراش  بیشترا زنفع اش است وبقو ل عرب ها خواجگی راز بین میبرد بالترین فشاردرطول تاریخ را  امامان پاک علیهم اسلام الله اجمعین داشتندوبعد دوستان وفادار به انها ولی هرگز راه خطارا طی نکردند وبا بزرگواری ومتانت ان راه راطی کردن وکفری نگفتند-