بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است – اقایان که معتقد هستند که گنبد ساختن  برروی قبرهای  بزرگواران شرک است پس بازی فوتبال  درزمان رسول اکرم صلواته الله نبوده است  وکار کافرین است پس شرک است- سرمایه گذاری در کشورهای   کافر هم شرک است زیرا رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم انجام ندادند پس شرک است کروات زدن شرک است ورقاصه از خارج اوردن شرک است وهزاران بدعت وهابیت عمل میکند- درحالیکه امام صادق علیه السلام به فردیکه ارسال کردن به بارگاه امام حسین علیه السلام برود  ودعا کند تا ایشان ازبیماری شفا پیداکنند میفرماید غروب زیر بقعه امام حسین علیه السلام طبق دستور عمل کن- پس چرا شرک نیست- یک نظر بوده است ازهرجا خطی کشیده شودکه از عربستان درنزدیکی مکه به سمت ستاره قطبی- وگا اینجهت قبله را نشان میدهد بقعه های ائمه  اطهارعلیهم السلام الله اجمعین  همین نقش را برای شناخت مکان داشته اندکه انزمان روشنترین ستاره گفته میشده است-که درکهکشان شیری است شناخت  امام حسن علیه السلام-درباره تفسیر قران وتفسیر احکام وبسط علوم قرانی واسلامی- اثبات میشود تنها ائمه اطهار علیهم السلام-میتوانند  درتفسیر قران وتفسیر احکام وبسط   احکام نقش داشته باشند- شرکت هارپر وان یعنی چنگ نواز  اول یک شرکت چاپ کتاب است ازجناب اقای  دکترسید حین نصر خواسته است قران ترجمه کنند زیر نظرایشان وشاگردان ایشان –گرچه درتحلیل  راه را تا حدی درست رفته است- ولی گرفتاری نحوی  تحقیق غربی شده است- ایشان  بیان میکند  قرانها کهدر غرب چهل ترجمه است تاگرفتار بنیاگرائی شدند ویا گرفتارمدرنیستیک به معنای زیبائی لغت واهنگ اصل است- بنیاگرائی به معنای بیان تفسیر اولیه که این لغات امروزه رایج نیستودرضمن  - حالت پری تکست- یعنی ساختگی-هنری دارد-نه هوشمندانه است ونه اصیل است  تاحدی کوروکورانه است بیشترایننوع کتاب قطعا با معنای ایه زاویه دارندودرنتجه بعضی حقایق را میپوشاند چاره  ایشان درکتب مختلف تفسیر محبوباست  لغت ها وتعابیر ازدرون ان درا ورد- اول معلوم نیست درجه محبوبیت باچه ملاک بوده است ودرثای لغت ای ساخته شده تاچه حد معنارادرست بیان میکنداگاه ماباید با ملاک امام علیه السلام مقایسه کنیم- وبیان کردند ایات معنای شفاف دارند لی بعضی ها کمب علوم پایه دقیق میخواهد  ایا اعراب ان زمان قدرت درک این پایه هاراداشتندیاتعبیر ادبی کردند وگاهی تحت تاثیر مسیحیت ویهودیت معنای لغت را وتفسیر ایه کردندکه مسلما ضد تفسیر امام استودرحدیث است درزمان مرگ به انها میگویندمسیحی ویایهودی هرکدام خواستید دین شماخواهد بود وچناچه با مومنین دراین نوعمسائل درگیرشوند وباعث اذیت انان شود درجهنم جای است به ان مغلطه جمع اش مغالاط یعنی غلط یدن یک ماهیتابه بسیاربزرگ است که انهاردران سرخ میکنند عدم  درک لغت وتفسیردو اشکال ایجاد میکند اول با بعضی ایات متضاد میشود ودوم جواب شفاف وعقلانی کامل نیست درحالیکه قران  چه مثبت وچه منفی همگی دریک چهارچوب محتوای دقیق هستندمثلا گاهی گفته میشود ازسمت راستبرووگاهی گفته میشود ازسمت چپ نرو این انسجام درقران هست-درشیعه لغات ومعنای ان دقیق توسط معصوم بیان شده است وجاودانه شده است وشفاف است باکمک معصوم مشکلات کم کم  حل میشود ولذا نیزبتغیرندارد ولی برای دیگران بعداز مدتی که برای قبلی ها روشن بود حال تاریک است وباز مسئله تکرار میشود ومتاسفانه به تعصب دچار میشودوتحمیلی است وبا حقایق زاویه دارد وبا کل قران انسجام ندارد-مثلا تفسیر محافظه کارانه درمقابل تفسیر رادیکال قرار میگیرد تفسیر یگانه هستند وبازتولیدندارند-وچون جبری است اجازه تفسر دیگرا نمیدهند که وارد لیست درک معنای قران شوند- لذا برای خارجیان  باید گفت که این ترجمه  ها ترجمه نهائی نیست تا  ترجمه بکمال برسد مثلا مانند ایران درسنمونیک موسیقی هائیکه یک داستان بیان میکند گاهی داستان سه قسمت میشود وسه-نوع موزیک میشودودربسیاری ازترجمه این حالت رخ داده است که هیچگونه ربطی بهم ندارندولیدراقع باهم ربط دارند-ادامهدارد