بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- شیطان- شیطان اسم علم است هرموجودی که ازار  واذیت وشر بی حکمت ایجاد کند وسمت وجهت ان خلاف عقل باشد- از میکروب گرفته تا انسان وجن-را درر میگیرد-  بلای غیر الهی- بلای الهی حکمت دارد- نسان وجن میتوانند که ازار وشر بدون حکمت ایجاد کنند- وان شیطنت است ابلیس اسم خاص یا ام علم است که قبلا  به درجه استادی فرشتگان رسید-پس درسیستمهدایت نشونما کرد وقابلیت تدریس هم داشت یک موجودی که فقط خداوندمنان راعبادت کند وکاری بههدایت نداشته باشدنبود ماندبعضی فرشتگان که تنها به عبادت میپردازند واز دیگرمخلوقات خبری ندارند  انسان هم جزو سیستم هدایت است برنفس خود وجان وبدن خود ودیگران وطبیعتی که دراختیار دارد نقش هدایت گر دارد- ود خداوندمنان دامر کرده است از شیطان وشیطنت دوری کنیدو به سمت اسوه هائی که من تعین میکنم که فرشته خو وحتی برتر ازانها هستند  الگو بگیرید-متاسفانه عده ای از بزرگان بی جهت یکسری اندیشه ای بی مبنا واز روی ساده لوحی تمام به این موضوع نگریستند- گفته امر سجده به ادم نوعی از ازمون است که بلا برای عاشقی نشان دادن چون ابلیس بود پس فرشتگان گناه کردن در امتحان عاشقی بازنده شدند شیطان برنده شد که از عبودیت الهی دست برنمیدارد ویکتا پرست باقی میماند وفرشتگان دچار شرک شدند؟؟ مگر دستور الهی  ان است که فرد ی مانند انسان بسنجد حیله ای  دارد-یاندارد- امر الهی را  باید مطاع بود وبه ان عمل کرد- ادامه میدهد- که ابلیس کشف کرد- که این  فرمان نوعی ابتلا است نه یک امر واقعی واراده الهی وامر واقعی به سجده نکردن  بود- چون سجده تنها را خداوندمنان است ایا خداوند این چنین عمل میکند که امر به یک فرمان باطل باشد-؟؟ شش هزار  سال  شیطان در جریان عبادت واستادی بود وازمایش نشدپس درمسئائل پیچیده الهی استاد شده بود ومدانست  سجده برا ادم  یعنی استاد کردن وخدمت کردن به جنا ب حضرت ادم علیه السلام است  از پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم نقل شده است انسانکف پیر میشود تمام صفات او روبه نقصان میگذارد ولی دوصفت دراو رشد میکند برتری طلبی- وما ل دوستی—شیطان درمرحله اول – گفت خداوند تو میدانستی که من برحضرت ادم علیه سجده نمیکنم وامر به سجده کردی ومن  را فریبدهی درحالی که میدانستیکه حضرت ادم علیه السلام ازخاک است ومن از اتش هستم وبراو برتری چشم گیر دارم خداوند اسمائی به حضرت ادم  علیه السلام تعلیم داد وگفت هرکدام که ان علم رادارد بیان کند همه گفتندجز ان علمی به ما یاد دادی چیز دیگری بلد نیستیم دلیلاش عدم ظرفیت بوده استکه خداوند منان میخواهدبیان کند حضرت ادم علیه السلاماین ظرفیت برخلاف نظر شیطان دارد- ولیباوجودان موجودی درمراحل اولیه ضعیف است وبید کمک اش کنید- خوب اگر شیطان  قبول میکرد وره میکرد وبه غبادت میپرداخت یکمحلی از اعراب داشت ولی گفت به ذات ذوالجلال من در جاده مقیم علم وهدایت وعرفان می نشنیم وهمهرا بجز انهائیکهصادق وخالص هستد فریب میدهم خداوندفرمودند انهائیکه  خلوصدارند دست تو به انهانمیرسد اهائیکهچون تو شطان صفت هستند میتوانی فریب دهی شیطان درمرحلهدوم گفت من خودم خودم رااغوا کردمولی انهاا با عوامل مادی ی  دنیای یفریب میدهم خداوندمنان فرمودندتورجم سنگسار خواهی شدذ