بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-. یکی از بزرگان علم ومرجعیت  ازخاندان بزرگ شیراز  تبعید به کویت بود  با وجود انکه میدانست اقای عبدالناصر بعد عضو سیا شد باز به ایشان علاقمند بود- گفتندبرگوار شما مرجعیت عظیمی هستیدچگونه عبدالناصر  دوست دارید-؟؟ به تعبیر من فرمودند مردمی که تا بحال مار میپرستیدند-حا ل قورباغه یاوزغ دوست دارندمن به انها علاقمند میشوم کانال اخیر کشف کردم متعلق به گروه چپ شورائی کارگران است- بزرگان چپ دران  ایراد سخنرانی میکنند- همه متفق هستند که چپ درایران کاری نکرده بود ومرده بودتا جریان سیاهکل را بوجود اوردحیات دوباره بدست اورد –عجب- اول  درعلوم نظامی جنگ های چریکی کمک کننده به جریان جنگ های کلاسیک است برنده جنگ های کلاسیک هستند ویتنام هم همین جور است چون درجنگ کلاسیک ضعیف بود دست به چنگهای چریکی زد—سیاهکلدر زمان جناب اقای مصدق  اولین شهری بود نماینده حزب توده به مجلس فرستاد وحزب توده درانجا نفوذ فراوانی داشت شاه در زمان اصلاحات ارضی  درسیاهکا گفت که انجا بخوبی  وبا میزان بیشتر به رعیت بدهید د انش زمانی ارزش دارد که تنها حفظ کردنی نباشد وعقلرا ارتقا دهد- درانزمان دستور تمام داده بودند که هرکس کوه میرود شناسائی کنید من یک دوست فرنگی داشتم بسیار مومن یک اصطلاح فقهی است بنام حافط ایاشن بیشاز حافظ حدیث حفظ است گرچه در رشته ریاضیات درس خوانده است صحیفه سجادیه را حفظ است قران را حفظ است  وبه تمام لهجه  قران میخواند ویک لهجه خاص دارد ایشان خانه  اش وسط  کوه  با با کوهی بودخانه ها ردیف هستند پشت سر ایشان میامدند نماز میخواندند وبعد ایشان وعظ میکرد-من روز ی انجا رفتم جلسه درپشت بام بود دیدم همسایه بیرون امد با دوربین قوی  باباکوهی تماشا میکرد گفتم اتفاقای افتاده است-ایشان خیریک جوانی کم سنسالنزدیک غروب  درحال صعود است مواظب هستم برای او  اتفاقای نیفتدجریان را به ایشان گفتند  ایشان من همه کمی  مسئله من شد ولی ایشان فرمودند من حسابداریک شرکت نظامی هستم من رامجبورکردند برای چندر غازکوه را   رصد کنم- البته ایشان پشت انجناب نماز میخواند تمام کوه ها یاران تحت رصد بود جوانان رفتند نمیدانستند جریان بشدت عوض شده است پای کوه چند خانه روستائی بوده است  دونفر به منزل انها میروند میگویند ما دانشجو هستیم ومیخواهیم  کوه شناسایی کنیم انها میگیوند کوسیاهکل غدغن است وبایاید از ژندارمری مجوز بگیرید به بهانه زن روستائی بیرون میاید وه ژاندامری خبر میدهد وانها به ژندارمری میروند- پاسگاه اول کارت دانشجودی میخواهد ومجوز  کشفیات انها  تفنگ از کیسه بیرون میکشد وفرماندزنگ پشت کمر را میزند خوب کاملا برخلاف اصول جنگاهای چریگی عمل کردند ولی امکان نداشت که شهر سیاهکل بتصرف انان  دربیاید واقعا فکر میکردند  شهر به شهر تا تهران را تصرف کنند بعد به دام افتادند درتلویزیون غلط کردن گفتند وتقاضای عفو کردن بله مردم سخت نارا حت شدن که جوان  حاضر میشود اززندگانی دوری کند وخودرا بخطر بی اندازد- ربطی  به چپ نداشت- ربطی به انسانیت دارد- زمانی با چپ میتوانست داشته باشدکه مرد بدنبال  درک سوسیالیستی داشته باشند وبه ان ملتزم باشدند-جنابی درغرب است  سخت مخالف جمهوری اسلامی است- ولی میگوید من درگیلان بودم رعیت ها میامدند ودرب خانه ارباب را میزدند هدایا میاوردند ودرامد خودر  نشان میدهد که هرچقدر میخواهید بر دارید هرچه ارباب میگفت متشکرم نیاز ندارم نوش جان قبول نمیکردند ومیگفتند این پول برای ما حلال نیست حتی به انها فحش میدا د باز ول کن نبودند این اندیشه میتواند  ساختمان ایدولوژی را برپا کند- ایا کربلا معظم تر از  سیاهکل نیست که طاغوتیان از اسم اش هم میترسند- شخصی بنام بریه بزرکترین عالم نصا را درزمان خوداش بود نزد هشام بن حکم رفت غول علم کلام گفت اندکی دین مسیحیت من را نگرن کرده است ایشا چهار سئوال میکنم ازدینت پاسخ بده گفت جوابی ندارم ومیذیریم ازدین مسیحیت خارج شوم اما اسلام چه نتجه ای ندارد حشام فرمود سنتکلی عقلانی الهی چه درابتدا وچه در وسط وچه دراخر یکی است گفت قبول میکنم
پس حجت چهار خصصیه دارد   اول نژآد خاص دو عصمت  سوم  سخاوت وچهارم شجاعت- خدمت امام صادق علیه السلام رسیدند فرمودند اگر جمله درست باشد وفرد هم مشتاق حق باشد برقلب وگوش فرو میورد ومینشنید وارامش ایجاد میکند که کار فرشتگان  است وگرنه شیطانی است واضطراب وهراس ایجاد میکند فرمود هفتادسال منتظر این روز بودم