بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-  سایت – شفقنا-  درباره کتاب حضرت  ایت الله  علم الهدی رحمت الله علیه که درباره حکومت الهی ومشروعیت قیام واقامه حمن درزمان غیبت امام عصر علیه السلام که به عنوان کتاب سال برگزیده شد که خلاصه نود جلسه دراین باره است ومیبایست کتاب بسیارجالبی باشد قبلاز همه بحثی درباره امام معصوم بخصوص امام الزمان علیه السلام شود شناخت ام علیه السلام بسیار مشکل هضم ان  است امام خدای روی زمین درچندین صفت که مانند ندارند درطول تاریخ مانندندارند- قران میفرماید خداوند  بریا نشان دادن قدرت خودمیفرمیاد دریک چشم زدن دنیا نبود میشود ودریک چشم زدن دنیا ساخته میشود حضرت علی علیه السلام میفرماید منهم میتوانم- نباید امام علیه السلام- مانند دیگران تصور کرد قدرت بی نهایت در تکنیک وتاکتیک دارد این ابر  یعنی درپشت  چهره های مردمی ودرایجاد اشراق- خانمی نزد امام سجاد علیه السلام امد وسئالی از حیض –خون دیدن کرد  امام سجاد علیه السلام فرمودند  روز اول سه قطره دید ورودوم دهقطره دیدکهکمی گرم بود وروز سوم جریان بیشتریداشت از پارچه بیرون زد وکمی گرم بود ویک سوزشی  این چنینی داشت- خانم شوکه شد گفت زنان اینرا میفهمند شما چگونه درک کردید؟؟ اینعلم الهی است- شخص ی درخدمت امام صادق علیه السلام عدهای از اصحاب وبزرگان بنی عباس هم بودند یک از اصحاب فکر کرد موقعیت مناسب است درموردی که بین عباسیان وامام صادق علیه السلام اختلاف فتوا است- مسله را طرح کند ناگهان فکر دیگر پیئا کرد وسئوال نکرد جلسه تمام شد- ایشان ماند وبه امام  علیه جریان را گفت- امام صادق علیه السلام فرمودند من بدل تو انداختم اگر میگفتی من تقیه میکردم اصحاب سئوال میکردند شما قبلا چنین گفتی- برداران سنی مداوم به سمت علمل میرفتند که اجازه تقیه به مابدهید شیعیان مارا فریب میدهندولی ما راست حسینی همه چیز را میگویم- امام الزمان علیه السلام تنها برایان نیست که رفع حاجات کند همه مسئله  حل وفصل میکنئد ومسال سیاسی وفقهی وغیره ولی تکنیک قابل درک نیست مگر برای عدهای خاص انهم بشرطی که امام علیه السلام بخواهد—دو اصل است یک  الحکم الا لله- دوم مخاصلین له الدین- اگر  افرادمخلص دیندار پیدا شد وجاعتی بوجود اورددرجائی که بتوان به ان امت گفت- به میزان قدرت امت احکام  وسعت پیدا میکند وتوان اجرا پیدا میکند وپاسداری از اسلام خالص میکند – قیام به معنای براندازی نیست- قیام مانند عملکرد امام حسین علیه السلاممیتواند همه افراد خودرا  به شهادت برسد مانند کار فدایئان اسلام درایران این اسم اش قیام است بشرطی که جامعه بیدارشود واسلام مطرح شود بعداز شعادت امام حسین علیه السلام افراد  شیعه  فرد از خانواده خداحافظی میکرد ویکی از  افراد  گارد کاخ بنی عباس میکشت ویافرماندهان انهارا تاکشته میشود این را قیام میگویند گاهی هم چند نفر بودند که امروزه اسم ترور رویان گذاشته است این قیام ازاد است درکتار تاریخ نوشته است فرد امد درزمانبین عباس قیام کرد  خواست یک تیررا   بیرون بیاورد دست اش به تیر قفل  شد منصرف شد وبهمین علت عباسیان به  سامرا رفتند که مریدان بسیار متعصب انجا داشتند- منظورافراد براندازی بوده است ولی شرایط اماده نبوده است- که کتاب بخوبی این شرایط تاحدی بیان کرده است- براندازی  برای طاغوت مشروعیت داردولی موضوعیت باید داشته باشد  یعنی شرایط اماده باشد همانطور که امام حسن علیه السلام صلح کردند وامام سجاد علیه السلام  فرمودند اگربیست نفر من مخلص داشتم قیام مانندامام حسین علیه السلام میکردمدرهر حال کتابی بسیار جالب خواهد بود که بایدبه تیراژ بسیارزیاد تکثیر شود