بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- سایت کلمه-  از بیخ وبن منکر  واقعه غدیر خم شده است که حتی معاویه وابوهریره اورا تائید کردند از معاویه علیه العنت امویان  پرسیدند ما بایادچه کنیم-؟؟ او گفت باید علی علیه السلام خلیفه شودوبعدمردم از عدالت او بستوه بیایند وبصورت طبیعی به نزد ما بیاند وپس از رحلت ان عظمت ما سواربرقدرت شویم لذا کار سقیفه احمقانه میدانست که علی علیه السلاممظلوم واقع شد ودرطول تاریخ به قدرت خواهد رسید- وبخوبی نشان از ان است که شیعه ترسیدند- حکومتهای بسیالری از کشورهای سنی بخصوص عرب مورد  توده مردم نیستند- وزما نهم زیادبنفع انان نیست- وتزلزل درغرب برای انها  خطرناک است—انها تواستند هم الازهر را بخرند وهم حزوه دیو بندویا دی یو بند ککه معنای ان یعنی شهر خدا دیو درهند مثبت است خدای خوب ودر ایران بر عکس خدای منفی است  که بعد به معنای شیطان گرفته شده است اهورا مزدا درحقیقت یعنی حضرت جبر ائیل علیه السلام  ولذا بعداز اسلام  اسم خدا  مشخص نبود اهورمزدا را  اسم خدا کردند بعدا خدا یاخودای  ویاخود امده-که تبدیل به خدا شد ودهزار خدا کوچک ساختند که مردم متفرق وضد هم کنند تابتواندحکومت کنند وبخشی هم از خدایان یوناین  تقلید کردند ماندناهید خدای اب وباران واین خدای باران واب درایران مقدس بود این خداین   از ایران بهند رفت وخدای ابران خدایمنفی شد چون مداوم سیل ایجادمیکرد وبسیارخدا های محلی دارند- یک نکته  باید متذکر شد بعضی افراد  درهند  خدا میشوند این بهمعنابی سنت انگلیسی است  با کسره  سین وسکون  نون وتا  درسیحیت  افرادی که بدرجات بالای  دین مسحیت میرسند کمک زیادی به مردم میکند به این مقام سنت میرسند تقریبا مانند امام ازادگان ما  حضرت مسیح علیه السلام یک نوری برانها میتابند که حتی  میتواند بعضی مارهیا خاص بکنند مثلا مشکلی به اعجاز حل شود که درغرب بعضی معتقد هستند چنین قدرتی پیدا میکند وبعضی هم انرا خرافات میدانند- وبعضی ان دهزار خدارا  فرشتگان میدانند- عربستان هم باپول وزور   دانشگاه وحوزه  الازهرا علیها السلام خرید که دین وهابیت هم تدریس کنند وهم حوزه دیوبند  که در شکم دانشگاهدعلی گر هستند جد  اعلای حضرت امام الراحل علیه السلام انر بوجود اورد- انراهم خرید  وجریانات  اسفناکی رخ داد ولی امروزه انرا کذب محض میداند—اخیرا گفته است پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- از اغاز  تا قبلاز بهحج رفتن درباره حضرت علی علیه السلام شماشیعیان میفرمایئد بعنوان جانشین و وزیر و  وارث و وصی وخلیف معین کرده است دیر چه حاجتی به غدیر خم داشته است همچنان جواب ایشان راداده اند درکتب اهل سنت اینمطالب هم هست تنها درکتب شیعه نیست در کتب فریقین است- اما جواب مردم عربستان هم دین  یهود وهم دین مسیحیت وهم دین زردتشی وهم دین مجوس را قبول کرده بودند لذا پیامبر اکرم صلواته الله وعلیه والسلم اگر درباره بت سکوت کرده بود  یاشخصا مسخره کرده بود ولی درقران نبود کاری نداشتند چون اهل کتاب بت های  اعراب را مسخره میکردند ولیزمانی که مداوم ایات زیادی  برعلیه بت امد وعذاب مطرح شدوجهنمی شدند انزمان انها احساس خطر کردند- حتی گفتند یکسال ما عبادت  اسلام رانجام میدهیمویک سال  هم عبادت بت کنیم- از زمان نه تنها با رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم شروع جردند بلکه باخود خداوندمنان وجانشنیان  ایشان دشمنی را اغاز کردند- ترکش اش هم اکنون هست- فرض کنیم براساس گفته شما غدیر خم برای این بود که دشمنی  با حضرت علی علیه السلام را بدوستی با ایشان تبدیل کند  وشما این کاررا  بسیارسهل اسان میبینید- ولی خداوندمنان بسیارسخت میبیند ومیفریادنترس واز من بترس ومن شمارا حافظت میکنم ولی حضرت علی علیه السلام محافظ کامل نکردند واین امر اثبات شد اولا  این دوستی  باید مطلق باشد هیچگونه شرطی وقیدی ندارد وگرنه رسول اکرم صلواته الهعلیهواله والسلم بیان میکردندویاقران قید مزد همانطور برای حضرت ابراهیم علیه السلام بیان کرده است که ظالم وستمگر به عهد الهی نمیرسند- ودرضمن حضرت علی علیه السلم قسیم- قسمت کننده بهشت وجهنم است-اگر این چنین است ایا زیادی  که بسیارمهم تراز این مسئله است امده است ولی حتی  جز کتاب وحی کسی دیگر ی نبوده است بیشتر ایات وحی توسط اصحاب پخش شده است درسئوالات  حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم برای تبین روشن کردن  بیان کردند گاهی حضرت بلال علیه السلام شنیده است واجازه گرفته است که انرا پخش کند-درجائی خ.اندم که اصحاب در هفت جای مدینه ایت جدید مینوشتند ومیگذاشتند سه روز  درگرمای وحشتناک  کهصدای مردم درامد که زودتر تمام شود برای یک مطلب  بسیاری فوری نبوده است  لقب امیرالمومنین رسمیت سیاسی وهدیتی پیدا کرد  رسالتی بردوش ایشان اورده شد قبلا لقب امیرالمومنین برای مومنین بودوحال برای جهانیان است- ولایات درحد رسالت است با کمی تعمق بخوبی قهم است بخصوص رندان  خلی زود دست بکار شدند اگر معنای ولایت نداشت  میبایست  بعداز سه رور  هینت حل وعقد درست میکردندونحوی انتخابرا مشخص میکردند وسپس عمل میکردندومسلما کسی از هول حلیم دردیگ نمیافتاد وصبر میکردندپس مسئله چیزی دیگربوده است