بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- بنظر حقیر عق انسان دراین دنیا مسائل پیچیده را  نمیتواند وانچیزی که درک میکند درواقع پیچیده نیست- وبیشتر درکاربردمهارت داردنه درنظریات- امادرحل مسئله اگرقانون رابداند- حل دربسیاری موارد اسان است-ولی اگرزیربنا   وسعت لازم رانداشته باشدویاقوان میتواند مشکل افرین باشد کامل وبخوبی درک نشود ولی بعضی مسائل پیچ دارند این استثناها کارخداوندمنان است تنها با اشراق حل میشود انهم اگرخداوندمنان بخواهد – لذا خلوص هیت و تزکیه وکاربروی قران وحدیث درمسائل فقهی نقش دارند-منمدتی دردرس خارج بودن پشتوانه قبلی  درمحضر ایت الله عبدالله زبرجد علیه السلام ورحمت الله علیه بودم کتاب متعلق به فقه مرحوم ایت الله العظمی  ابوالقاسم خویئی رحمت الله علیه بودمن متدفکری ایشان  وسیستم استدلالی ایشان  رادرک کرده بودم وخیلی زودمتوجه استدلال میشدم  درکوتاه ترین جملات ایشان استدلال میکرد روی یک مسئله من شروع بفکر کردنشدم وحل نمیشدیگکشب منزل یکی ار بستگان مادربچه بها که فردی بسیرباهوش بوده است وهم رشته طبیعی خوانده وهم رشته ریاضی بسیار قبل و میتوانسته براحتی پزشکی بخواند وبخاط خانواده به اداره پست میرود- بحثی درگیر شد-و جمله گفتند که یک دفعه من توصیف میکنمروح من عوض شود وعقل من عوض شدمسئله تا نزدیکی های حل حل شد وبخانه امدم کتب مختلف خواندم ومسئله راحل کردم – صبح خدمت مرحوم استاد ایت الله حضرت  عبدالله زبرجد  رحمتالله علیه واله والسلم رفتم-وجریان گفتند ایشان تعمقی کردندوگفتند درست است ولی طولانی است از چهارخط بیشترنشودوفردای ان روز دردوخط اثبات کردند- درضمن کتب بهائی را میخواندم هرچه فکر کردم برچه اساس استدلال میکند عقل من بجائی جز گیچی وحیرت چیزی دیگر به من نشان ندادکاملا  قلابی است وغیرخدائی است ولی هرکس انراتهیه کرده است  درک عوام رامیدانسته است- منمدتی مذهب قادری از اماهوراه میگرفتم که بزبان انگلیسی تعلیم میداد- اول مردانرا بخوبی درقالبی میمبرد که خانم عاشقاش میشوند-مردان اگر این مذهبرا رها کند خانم ها هستند- دوم ترکیب اسلام وامام الزمان ومسحیت وحتی بودایی است که از بودایی بحثینمیکند ودرون گرا هست کاری به بیرون ندارد