بسم الله الرحمن الرحیم- برگرفته از سایت شیعه نیوزپاکستان – اخرین خبر- اسرائیل-پلیس اسرائیل در حال بررسی شکایت تجاوز جنسی علیه خاخام فوق محافظه کار است
12 نوامبر 2022
پلیس اسرائیل در حال بررسی شکایت تجاوز جنسی علیه خاخام فوق محافظه کار است

پلیس اسرائیل تحقیقاتی را درباره شکایت تجاوز جنسی یک زن علیه یک خاخام عالی رتبه فوق محافظه کار در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی آغاز کرده است.وپرونده سازی شکایت جنسی کرد-این تحقیقات پس از آن آغاز شد که خانم  نهاما تینا، یک شهرک نشین اسرائیلی در الخلیل،  است علناً در رسانه ای عمومی خاخام زوی تاو، یک محافظه‌کار برجسته را متهم کرد که از 10 سالگی او را به آزار جنسی متهم کرد، زیرا او اغلب در اطراف خانواده‌اش بود. تینا در مصاحبه ای با کانال 12 اسرائیل گفت که برای او مهم است که آشکارا در مورد آنچه با این خاخام 85 ساله که ریاست یک موسسه آموزشی یهودی با نفوذ در قدس اشغالی را بر عهده دارد صحبت کند. رهبر معنوی جناح سیاسی راست افراطی نوام در اسرائیل. است-تینا گفت: «او من را به جایی کشاند و چندین بار به من آسیب رساند، ومقاومت من رانابود میکردهمچنین زمانی که دختر بودم و حتی بعد از ازدواج و مادربودم - او به این کار ادامه داد. او گفت: "من سعی کردم به روش های مختلف کمک بخواهم اما در آن زمان نمی دانستم چگونه انرا اظهار کنم." او افزود که یک بار در سن 10 سالگی سعی کرد با پلیس تماس بگیرد تا آنها را از آزار و اذیت خود مطلع کند.. تینا تاکید کرد که با فشار زیادی از سوی اطرافیانش برای ساکت نگه داشتن ادعاهایش مواجه شده است و بسیاری ادعاهای او را رد می کنند-ومیخواستند ادعای خودرا  فراموش کند- زیرا تاو یک خاخام قدرتمند مشهور بود.تینا گفت او قدرت ونقش خود برای کار اش سو استفاده میکرد-گزارش‌های کانال 12 و دیگر رسانه‌های خبری اسرائیل حاکی از آن است که پلیس تحقیقاتی را آغاز کرده و به دنبال قربانیان احتمالی دیگر است.- در آن زمان، این زن اسرائیلی گفت که به پلیس و رسانه ها مراجعه کرده است، اما همکاران خاخام موفق شده اند ماجرا را پنهان وسرپوش بگذارند
در هفته‌های اخیر، او تظاهراتی را در خارج از کنست ترتیب داده و تاو را به تجاوز به او و دیگران متهم کرده و خواسته است بداند چرا پلیس اسرائیل از تحقیقات خودداری کرده است. تاو بارها از شخصیت های سیاسی و مذهبی اسرائیل دفاع کرده و حتی به اتهام تجاوز جنسی و تجاوز جنسی محکوم شده اند