بسم  الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- روشنفکری کاذب- بحثی روشنفکری درسابق درکانال  افق مطرح شد- واقعا غرب را نمیفهمیدند- جز سه نفر سید جمال الدین افغانی و جناب

 امیرکبیر- و سید جلال عظیم الشان ال احمد- دردانشگاه لندن یک استاد زبان انگلیسی- هرمدت انگلستان ایشان  را بورسیه میکرد ه لغات انگلیسیرا  بفارسی ترجمه دقیق کنند  ومتون  انگلیسی دقیقا  را بتواند ترجمه کنند وخط میدهند  که چه کتابی را ترجمه کنند مثلا اصرارداشتندنظریه نیچه ترجمه شود وتاثیرانرا من درابادان  درنوجوانان دیدم ودرجاهای دیگر—ایشان منرا خواست وگفت یک بحث کوتاهی باشمادارم این قدر به روشنفکران غربزده  نگو برویددنبال کارتان -خوب نیست کمی ناراحت هستند من که چیزی از غرب نفهمیدم وخودشان هم دارند به این جهت متمایل میشوند-  دانشگاه های ماهم درکی دقیق از غرب ندارند- یک پاپ بود که یک جوان ایرانی  مذهبی انجا اشپزی میکرد وبعضی غذا ایرانی  برای خوداش درست میکرد وکم کم مطرح شده بود با گوشت حلال وگفت بود بچهای مذهبی سری بمن نمیزنند واهی انه میخواهنداز مذهب اسلام چیز بفهمند ومن نمی دانم چگونه بیان کنم-من رفتم ولی ایشان  روز قبل رفته بودکناردر یک وسیله پخش موزیک ار گذشته بودندکه هتل پارک شیرازیکی از انها داشت ولی بسیارقدیمی – کهپول انداخته میشد از لیستی صفحه انتخاب میشد شمارهانرا میزدند وان صفحه  کار میکرد- یکدختر خانمی درحود بیست هشت سال کنار او  بود و واردبود به این دستگاه افرادمی امدندایافلان صفحه دارد  وایشان شماراش میگفت ویانمی گفت هنوز انرا وارد نکردند ویاپول میان داختند ومیگفتند خودشما انتخاب کن- وبرای مندربرای نوع صفحات بیاناتی کرد من از او خیلی متعجب شدم  یکنوع ابهت خاصی داشت- از ایشان سئوال کردم شماتحصیبلات دانشگاهی دارید گفت فوق لیسانس پلیسی دارم گفت الان درماوریت هستی  ایشان گفت پاپ های مشکل ندارد بعدا معنای حرف ایشان را فهمیدم-  خیلی تبلیغ پلیس شدن میکردند- ازایشان سئوال کرد  هدف شما ازندگانی چیست ایشان فرمودند ارامش زندگانی- نود نه درصد همین مطلبرا میگویند ایشان دررفاه است مابقه رفاه مداوم سئوال میکنند ایاوالدین تورا کتک میزنندیانمیز نند لباس را تمیز میکنند ویا نمیکنند وایراد ز یدمیگیذنندیا نمی گیرنند  عروسکی که میخرندمطابق میل تو است یانیست وغیره دردبیرستان  هدف از زنده گانی  با مانیفست شخصی است- همه خدای مانیفست شخصی هستند درسر کلاس  سئوال شد که چه فرد مذهبی است- یک دختر خانمی گفت من هستم- گفت ایا  درفامیل کسی هست که باتومخالف باشد گفت عمه من  ومیگوید چرا با پسرها نمیگردی که تجربه بدست بیاوری  وکی هرچه زودترانتخاب کنی ومذهبی هم نباشد ومندیگر اور  از زندگانی خودم حذف کردم-  دها نظریه دادند  استادپرسید نظریه شما درباره مذهب چیست ایشان گفت اگر پاپ بگوید فلان کار کن ولو بجهنم میروی انرانجام میدهم  استاد گفت جای تودر دانشگاه لندن نیست برو دانشگاه مذهبی درامریکا مثلا جوابی نداد- یعنی هرکس برای خوداش خد ابی میکند  نامه دارند زیادباهم برخوردنداشته باشندازادی عقیده- است  چون ما مانفیست ساز ی رابلد  نیستیم  اوائل جا میخوریم وکم کم کاربسیاراسان میشودولی مطالعات زی دمیخواهد که بتواند جواب دهد دقیقا جناب ا که قران هم فرمودند بعلت حرارت خورشی بالا میرود ویکدفعه منفجره میشود وجمله مرحوم اقبال رابیان  کرد که تمدن غرب خروس خسی است یعنی خروسی که عقیم است هیکل این خروس زیاد میشود ولی مزه ای ندارد تولید مثل راهم ندارد- وشخصی درغرب مدتها زندگانی کرده است وتخصص های بالا گرفته است فرمودند زنان امریکای کته بدون ماست است-اما قوانین- پیشرفته ترین کشورها- حتی بقول استاد مرحوم دکترمحمدی  رحمت الله علیه گرچه تحصیل کرده امریکابود ودهسال انجا تحقیقات کرده بود قبل درمحل پایین شهرروحانی  محل فرمودند بودند  کاری از پلیس برنمی یاد شما جلوی اوباش ومواد مخدر ابگیرید- من وبرادرم زنجیربدست باتعدادی دیگر   هم چاقوزدیم وهم سه جای بدن من چاقو خورده است ارامش را به محله باز اوردیم وبه امریکایئ گفتم اگرمنرادرقیربجوش انید میگویم تمدن درشیعه است- المان درتجدد حرف اولرا میزند هرقانونی فقط ظرف یک سال باید کارائی خودرا نشان دهدوگرنه سرنگون میکنند انگلستان پنج سال بیست درصد بی خاصی ت فقط مانده است ایران پانزده سال افریقا بیست وپنچ وکسی نمیتواند انرارد کند یک زن عرب از شوهراش ناراحت بود و شیعه بودوشوهراش هم شیعه بود زن گفت من میخواهم شکایت تورا به امام حسن علیه  السلام بکنم – شوهر گفت من امام حسن علیه السلام قبول دارم- هردو به نزد امام حسن علیه السلام رفتند- امامحسن علیه السلام فرمودند زن شکایت رابگو- زن شروع کرد به شکایت کردن ومداوم امام علیه السلام باسر تاید میکردند-مرد  ازکوره در رفت- وگفت امام حسن علیه السلام شما از کجا میفهمدید که ایشان درست میگوید-امامحسن کمی غضب کردند وگفتند ساکت باش- من نسل توراز حضرت ادم علیه السلام تاامروز اسم انها وکارانها وکارمثبت ومنفی انها را میدانماین یعنی امام علم غیب هستی مداند بکوری چشم دیگران- مرد گفت درست است  ولی ما مردان عرب ولوما بکشید دوخصلت را رها نخواهیم تا امروز خلافای سنی نه تنها این دو دوخصلت برطرف نکردند بلکه بیشترهم کرده اند امام حسن عیله السلام فرمودند حال تورازن میکنم وزنت رامرد وانچه تور کردی بتو بچشانند راهم منطقی وعقلی هم این است-کاری که خداوندمنان با محمدرضا شاه کرد- مرده متوجه شد وگفت توبه کردم ودیگر نمیکنم- زن گفت امام حسن علیه السلام وضع به همین روال باشد ویا من راهم مرد نگاه دار- امامحسن علیه السلام تعبیر من فرمودند حکمت تورا انتخاب کنم یاحکمت خداوندمنان- این انسان حد اقل هفته هزارنکته پیچیده دارد که از علم بینهایت انتخاب شده است کهان خانم زن شود با ان مختصات وصفات وانمرد  -مرد شود باان مختصات وصفات اما دربهشت ریش قیچی دست افراد است هرچه بخواهندخودشان تولید میکنند وجناب ابن سینا میفرماید که این نشانه بینهایت بودن خداوندمنان است