بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات  شخصی است- تفسیر سوره برائت- ازمنبع کتاب  حضرت رهبریت العظمی   ولایت فقیه تایده شده – جناب امام الخامنه ای رحمت  الله علیه الواسعه- درصفحه 55-  یک بحثی ایشان دارند – بنام تناسب   لغت عربی است نسبت داشتن مادرفارسی تناسب مثلا دراندا ویا لبسا بکار میبریم تاحدی معنا میدهد  ولی منظور این است  تعدادی ای پشت سرهم-  یک ایده را مطرح میکند-درمرحله اول انسان کم متوجه میشود این ایات  برچه اساسی است مقداری رادرک میکند گاهی یک ایه منحصر بفرد است-چرایک ایه؟ بعد درجای دیگر یک ایه دیگر که باان تناسب دارد-هنوز علم ما  به ان نرسیده است تمام ابعاد علمی را دربیان ان مانمیشناسیم-دریک کلاس روش تحقیقاتی درعلوم انسانی دردانشگاه لندن- همه نوع  علوم انسانی بودندمن بیشتر فلسفه وهرکس از علم خود سئوال میکرد بحث هم اعتقادی-سیاسی بود انجاذ اساتد گاهی  یک جمله میگفت وگاهی  خلاصه درحدود  چهار صفحه ا-چهار- بیان میکردکه درجلسه بعد کامل کند-من متوجه قران شدم-قران خیلی جالب است توازن زن ومردرا رعایت کرده است- بعنوان مثال خانم بلقیس ریاست انر درسیاست تاید کرده است بالاترازایشان حضرت سلیمان نبی رحمت الله است از  فسلطین  یمن را اداره میکند-توسط دیدن هم دیگر- باد جن – هدهد- رسیدن درغرب- برای حل یک موضوع-باید گسترده معلوماتی که بتواند بهموضوع ارتباط دارد یادبگیرنندتایک دفعه نابغه  یک ارتباط علت ومعولی را کشف کند اینخانم  امریکایی دردانشگاه به مایادمیداد—من شروع کردم بهخواندم روزنامها  وکتاب  وازانها تعریف واصول وفروع را یادمیکردم- یک دفعه یک دانشجوی اقتصاد  فرمودند من دارم تحقیق میکنم که –ژاپونی فلان روشرا  دارند انجام میدهند-من گفت به این علت-خیلی تعجب کرد به ما یادمیداددریک موضوع چقدر میتوان سئوال کرد واز نوع سئوال میشود بهره هوشی فرد راتشخیص داد-مثلا درقران علت ویرانی شهرها- بیان کرده استگاهی مال  حکومتهای مستکبرین است نشانه ان کاخ های سربفلک کشیده است ویرانه گشته  مغز مادی تاحد  علت ومعلولم ادی میتواند درک کندنه بیشتر-خداوندمنان میفرماید بیشترهم است اراده الهی است وگاهی ناشکری مردم است مثل یمن که شهرمارب  ویرانه میشود- ایه یک سوره برائتمیفرماید من بیزاری خود را  به شما مشرکین مکه اعلام میکنم-کی بعداز بیست وپنچ سال- به کدام افراد انهایکه دریاست بودند وپیمان صلح امضا کردهبودند که با مومنین  وبطورخاص با قبیله  بنی هاشم وخزائی  شیطنت و  جنایت نکنند—اذیت وازار نرسانند- خداوندمنان نسبت به پیمانها بسیارحساس است- اگر پیمانها  وقوانین رعاینشود سنگ روی سنگ بند نمیشود-نتجه حرج ومرج است—خداوندمنان درایه بعد میفرماید چهارماه بهشمامهلت میدهموبروید دنیا  وبخصوص شهرمدینه بگردید ومتوجه شوید که بهترین دین مال دین اسلام است وبه حقیقت ان ببرید ازاین فرصت برای  تهیه امکانات جنگی استفاده نکنیدبهدا دستورداده اسا اگرشروع کردند هرکی شروع کرد بکشید- شمانمیتوانید برخلاف خواست من=خدا عمل کنید ویامنرا عاجز کنید انها بادین اسلام مبارزه میکردندنه باخداوندمنان خداوندمیفرماید مبارزه بادین اسلام  مبارزه بامن است شرک کهامد توحیدمیرود-خداپرستی شما ملغی میشود وبعد دستورات پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلم دستورات من است- ازان ببعد دیگر پیمان صلحی وجود ندارد-ااصطلاح خوب بنظر میرسد  درک نشده است ولیدرکتاب ایشان بخوبی بیان شده است کافر  فردی نیست اعتقاد به دین اسلامندارد برای انکه ان دین رانمیشناسد به این فرد میشودعامی یاامی  یا لا یعلمون- کافرکسی است بهحقیق دین رسیده است وبدلایل مختلف مطابق میل اونیست و دین با   تکنیک رد میکند یا بیاننمیکن ویا سرپوش میگذار د  بهاصطلاح ساتر است ستر یعنی پوشاند درحقیقت نعل وارونه میزند  کافرچنین فردی است-   باید برود بفهمد کهبت پرستان هیچگونه ازبت چیزی بدست نیاورند همه اش شعارتوخالی است به طرق مختلف مردم راجذب میکنند  و امیدوار میسازند و شهوات وامیال انهارا برطرف میکنند- این زندگانی انها یک ارفاقی است که خداوندمنان به اینها میدهد- وتجه انها  غایت وانتهای ان  به نکبت وبدبختی ختم میشود ومیفرماید – ان  الله =حتما-خداوندمنان  مخزی  الکافرین هرنوع کفر  و بالاتر زمان ومکان- خواری  درانها دردنیا واخرت بوجود میاورد