رربسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بحثی درباره  افغانستان ومسله شریعت در بی بی سی مطرح شد وتصور میکنم اقای که  سخنرانی میکرد وبایک خانم دیگر بهمجری جلسه افغانی باشند- سطحی نگری  فواق العاده مشمزه کنده بود –من نسبت به طالبان هم حساسیت مثبت دارم وهم حساسیت منفی ایشان  بحث شان این بود که شریعت  افانستان  برخلاف  قوانین وپیمان های بیناللمللی است بینالالمللی یعنی غرب-  کی گفته است قوانین و پیامانهای  انها عقلانی است ودرست هست-ومطابق نص اسلامی ناب است که عقل  ناب بودن انرا اثباتکرده است ولوحکمت انرا بخوبی درک نکرده باشد اقای ترامپ همینطور راه میرود قانون میسازدمانندمعاویه اقایبایدن هم دستکمی ازایشان ندارد ایشان عمروبن عاص – ششماه فکر میکنند قانون ومیسازند که فقط بدردخوداشان  میخورد بقیه را بچاره میکند-دلیل ان- این است که مابقه جهان دراینمارد کار نمی کنند  وهرچه غرب اش درست کرد همان اش مطلوب است بایدجهان بخودبیاید  وزمام امورخودراخود دراختیاربگیرد درهمه مسائل فکرعمیق داشته باشد وزیربار مزخرفات وگربه عزاداری کردند و روضه خواندند  ا- اول گفتن سگ وها وگربهاراز ایران خارج میکنیم وبعد گفتندخیرین ما درتهران درخارج ازتهرا نسالنهایبزرگ براینها میسازیم وکارخانجات که غذای مخصوص انهاراهم فراهم میاوریم د- تقریبا پنچاه سال قبل من درلندن درس میخواندم کریسم شد  دو روز بعد یک کحل باستانی لندن دارد بنمام پیکادلی وکنارش یکمحل داردبنام سوهو  اینجا درقورن وسطی مرکز شهربوده است وازقدیم ساختمان های عظیم دارد وبسیارمجهز شده است مثلا قبلا میدانشاهچراغ بدین نحو بوده است وارزانترین غذاهای بفور پیدا میشود وتنوع داردهمه  ملتها درکنارانحا رستوران دارند—وهمهچیز ارزانترین اش انجا است ومحل تجمع مردمی میشودمن برای ساعت  شش بعدازظهر بهانجا امدم سوزن انداز بود ناریک سانودیچ فروشی جمع شدند که تعدادزیادی دلشت درلندن اسمای  اول میگرنند وبعد به نوبت اشاره میکند کهبرودبگیرد  وهم ایستادند وهمه خوشحال یک گروه من نزدانهارفتم یک ژاپون بود خیلی خندان- پرسیدم چرامیخنید وشغل شما چیست ایشان فرمودند درژاپون ریس یک بخش مخابرات هستم- وعلت خنده من منهمیشه در ژانویه به شرق میرفتم امسال برای اولین بار به غرب وانهم انگلستان  راانتخاب کردم نگاه کن همهمردم دنیا اینجا نماینده دارند همهمودبذوتحصیل کرده وخوش بیان وباهو این عامل باعث شلدی من اس ومتزساختمانغیره زیدخوشم نمیاید ازمردم مودب وتحصیل کردهخوشم میاید وارزان هم است وهم چیز فراهم استمداوم سرپناه  میساختند کسی داخل انجا بودحوصلها نهاسر می امد برای چه ها سرگرمی درست کرده بودند که بیاند تفریح کنند ویک ساندویچ وپبسی هم میداند-حال  رونامه ها همه اش تراژدیک شده  یکشب من پول خورد تمامکردم  گاز بسته شد  فکردم باپتو میخوبم بقدریسرد شد که سه پتو جواب نمیداد وبلندشدن چای وقهوه خوردم ورزش کردم نزدیک صبح خوابیدم  خانم طبقه بالا بعمن گفت هرگاه شب پولخورد تمامکردی منرابیدارکن که به بشنا بدهم ولی من این کاررانکردم درماهواره نشانمیده یک انگلیسی صد تا نایوین دوخور بسته است وپشویده است ودریک چادر درپیادره میخوابد  زیزباران شدید وسرمای شدید ومن تعجب میکنم چطور چنین چیزی درلندن رخ داده است سراشیبی را دارد طی میکند وچر من نمیدانم چرا بدین نحو شده است