بسم الله الرحمن  الرحیم—نظریات شخصی است- احادیث جعلی ابوهریرهابوهریره از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نقل نمود که: «شخصی سوار گاوی بود و آن گاو رویش را به طرف آن شخص برگرداند و گفت:‌ من برای سواری دادن آفریده نشدم؛ بلکه برای شخم زدن خلق شدم! پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بعد از شنیدن سخن گاو فرمود: من و ابوبکر و عمر سخن گاو را تأیید می‌کنیم-!رخی صحنه‌گردانان میدان حدیث‌سازی، گوی سبقت را از دیگر رقیبان خود ربوده‌اند که از آن جمله می‌توان از ابوهریره نام برد. ابوهریره یکی از سردم‌داران چرخه تولید اسرائیلیات است که در بین همه راویان حدیث، بیش‌ترین تعداد حدیث را او نقل کرده است و تنها از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به تعداد (۵۳۷۴) حدیث نقل نموده است؛ در حالی که او توانست تنها به مدت سه سال از حیات پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را درک کند و این مطلبی است که بسیاری از علما و محققان را به تعجب واداشته است.
ابوهریره کسی است که بسیاری از بزرگان صحابه، او را مورد طعن و تکذیب خود قرار داده‌اند؛ چنان‌که عمر، عثمان، علی (علیه‌السلام) و عایشه و... او را تکذیب کرده‌اند و از خلیفه دوم، در گزارشی آمده «اکذب المحدثین ابوهریره» (دروغ‌گوترین محدثین، ابوهریره است-بن عساکر و ابن عدی و خطیب بغدادی از ابوهریره نقل نمودند: از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) شنیدم که می‌گفت:  را به سه کس سپرد، من، جبرئیل و معاویه»!ابن عساکر و ابن عدی و خطیب بغدادی از ابوهریره نقل نمودند: از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) شنیدم که می‌گفت: «خداوند امانت وحی را به سه کس سپرد، من، جبرئیل و معاویه»!هم‌چنین بر اساس حدیث دوم، ابوهریره، خود را صاحب اسرار خاص پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) معرفی کرده است که دیگران ظرفیت و تحمل شنیدن آن را ندارند و تنها اوست که قابلیت و لیاقت آن را دارد، وقتی این سخن ابوهریره را با سابقه او مخصوصاً سفلگی و دنائت‌پیشگی او در دربار حکامی چون معاویه می‌سنجیم، به دروغ بودن این حدیث پی می‌بریم. ‌آیا ممکن است کسی که حامل اسرار پیامبر خدا حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) است، نان حدیث‌سازی برای معاویه را بخورد؟ در مدت سه سال همیشه باپیمبراکرمصلواته اللهعلیه نبوده است درثانی بسیاریاز احادیث منحصربفرد است که بنظر میرسد که پیامبراکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم خصوصی به ایشان فرمودهاند درحالیکه اینطور نیست فقط اهل بیتمکرم صلواته اللهعلیم الاجمعین  احادیث وعلوم خاص را ازپیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم اموختند وچون  تکرارندراد قابل قبول نیست-اسکافی‌ گوید: زُهری‌ روایت‌ نموده‌ است‌ که‌ عروة‌ بن‌ زبیر برای‌ وی‌ حدیث‌ کرد و گفت‌: عائشه‌ به‌ من‌ گفت‌: من‌ در نزد رسول‌ خدا صلی الله علیه وآله وسلّم بودم‌ که‌ عباس‌ و علی‌ روی‌ آوردند. رسول‌ خدا به‌ من‌ گفت‌:

یَا عَائشَةُ! إنَّ هَذَیْنِ یَمُوتَانِ عَلَی‌ غَیْرِ مِلَّتِی‌ - أوْ قَالَ: عَلَی‌ غَیْرِ دِینِی‌.

«ای‌ عائشه‌! تحقیقاً این‌ دو نفر بر غیر ملّت‌ من‌ - و یا گفت‌: بر غیر دین‌ من‌ خواهند مرد!»

اسکافی‌ گوید: زُهری‌ روایت‌ نموده‌ است‌ که‌ عروة‌ بن‌ زبیر برای‌ وی‌ حدیث‌ کرد و گفت‌: عائشه‌ به‌ من‌ گفت‌: من‌ در نزد رسول‌ خدا صلی الله علیه وآله وسلّم بودم‌ که‌ عباس‌ و علی‌ روی‌ آوردند. رسول‌ خدا به‌ من‌ گفت‌:

 

یَا عَائشَةُ! إنَّ هَذَیْنِ یَمُوتَانِ عَلَی‌ غَیْرِ مِلَّتِی‌ - أوْ قَالَ: عَلَی‌ غَیْرِ دِینِی‌.

 

«ای‌ عائشه‌! تحقیقاً این‌ دو نفر بر غیر ملّت‌ من‌ - و یا گفت‌: بر غیر دین‌ من‌ خواهند مرد!»!]).

[۱]