[A1] بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-نیم نگاهی به کتاب توحید جناب ابن وهاب- چند روز قبل جناب اقای ترشابی مطالبی فرمودند که من واقعا گیچ شدم وهیچ تصور نمیکردم که ایشان چنین بیاناتی – بکنند—قبلا اقایان بیانمیکردند اهل سنت اکثریت هستند وتواتر یعنی تکرار یکی ازشاخص های مهم است لذا شیعه دراقلیت است ایا اکثریت میخواهند به جهنم بروند این استدلال غلط است- ازشیعه گذشتیم فر ق تسنن ایا افرادانها میخواستند به جهنم بروند شما دوباره گیر می افتید- هرچه شما ببافید واستدلال کنید وانهاهم خواند کرد شما ایا تصدیق میکنید سابقه درهرحال با مراعات بسیارمهم است اخیرا فرمودند- که- اکثریت واقلیت مهم نیست درک عقلانی مهم است ویک قدم جلو امدند ومن کاری به مطالب دیگر فعلا ندارم ولی شما ثابت کنید درک عقلانی چه خصوصیاتی باید داشته باشد- اما کتاب توحید جناب اقای ابن وهاب- اولین فردی که انکتابرا ترجمه کرده است- ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻟﺘﻮﺣﻴﺪ
ﻒ��ﺗﺄ
ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻮﻫﺎﺏ)ﺭﺣﻤﻪ ﺍﷲ(
ﻪ���
ﺇﺳﺤﺎﻕﺩﺑﻴﺮﻱ)- اقای اسحاق دبیری است
ﻣﻘﺪﻣﻪ ﻧﺎﺷﺮ
ﻣﻘﺪﻣﻪﻱ ﺫﻳﻞ،ﻣﻘﺪﻣﻪ ﻣﺘﺮﺟﻢ ﻛﺘﺎﺏ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﺳﻼﻣﻴﻪ ﺍﺛﺮ ﺷﻴﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﻣﺤﻤﺪﺑﻦ
ﻋﺒﺪﺍﻟﻮﻫﺎﺏ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻂﺁﻳﺖ ﺍﷲ ﺍﻟﻌﻈﻤﻲ ﺳﻴﺪ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺮﺿﺎ
ﺑﺮﻗﻌﻲ ﻗﻤﻲﺑﻪ ﻧگﺎﺭﺵ ﺩﺭﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖﻭ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻛﺘﺎﺏ ﺣﺎﺿﺮ،
ﺧﺪﻣﺘﺘﺎﻥ ﺗﻘﺪﻳم میگردد ایشان بیانمیکند که کتاب های ایشان درایراننبود ویکنوع نفرت برعلیه نویسندهم وجود داشت- ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ، ﻛﺘﺎﺏ ﺩﻋﻮﺕ ﺍﺳﺖ؛ﺩﻋﻮﺕ
ﺑﺴﻮﻱ ﺗﻮﺣﻴﺪ. ﺷﻴﺦ:، ﺍﻗﺴﺎﻡ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻭ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺍﺳﻤﺎ ﻭ ﺻﻔﺎﺕ ﺭﺍ
ﺑﺼﻮﺭﺕ ﺍﺧﺘﺼﺎﺭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﻫﻤچﻨﻴﻦ ﺷﺮﻙ ﺍﻛﺒﺮ ﻭ ﺍَﺷﻜﺎﻝ ﺁﻧﺮﺍ ﻭ ﺍﺳﺒﺎﺏ
ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤچﻨﻴﻦ ﺭﺍﻫﻬﺎﻱ پﺎﺳﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺍﺯ ﺗﻮﺣﻴﺪ
ﻧﻴﺰ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩﺍﻧﺪ.
ﺍﺯ ﺍﻳﻨﺮﻭ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﻳﻚﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻣﻮﺣﺪ، ﺑﺪﺍﻥ ﺗﻮﺟﻬﻲ
ﺷﺎﻳﺎﻥ، ﺩﺭ ﺣﺪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻭ ﺣﻔﻆ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﻄﺎﻟﺒﺶ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﺯﻳﺮﺍ ﻫﺮ ﻛﺠﺎ ﻛﻪ
ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻲﻧﻴﺎﺯ ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﻮد- ایشانمیفرماید وهابیت هیچگاه خودرا وهابی تلقی نمیکردند بلکه خودرا مسلمان میدانستند وخودرا مسلمان نمام گذاری میکردند اما ایشانمیفرماید که یک اعتقاد جدید اوردند ماند شیعه -حنفی شافعی مالکی وجنبلی- 2ﺍﻣﺜﺎﻟﻬﻢ.پﺲ ﺩﺭ ﺻﺪﺩ ﺑﺮﺁﻣﺪﻡ ﺑﻪ ﻗﺎﻋﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺣﻜﻢﺍﻻﻧﺴﺎﻥ ﺣﺮﻳﺺ ﻋﻠﻲ ﻣﺎ
ﻣﻨﻊ ﻛﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻭ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻧﻤﺎﻳﻢ ﻭ ﺑﺒﻴﻨﻢ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻭﻫﺎﺑﻴﻪ چﻪ ﻣﻲگﻮﻳﻨﺪ-؟؟- ﻫﻤچﻨﻴﻦ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ: ¨
ª«¬®Z]ﺍﻧﻌﺎﻡ:151[.»ﺑگﻮ: ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﺁﻧچﻪ ﺭﺍ پﺮﻭﺭﺩگﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ
ﺣﺮﺍﻡ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺑﺨﻮﺍﻧﻢ: ﺍﻳﻨﻜﻪ چﻴﺰﻯ ﺭﺍ ﺷﺮﻳﻚ ﺧﺪﺍﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﻫﻴﺪ- اولین بحث مسئله حرام ها است-حلال ها اگر بعضی انجامنگرفت زیادمهمنیست ولی حرام ها نمیشود انهار درنظرنگرفت ودر بحث طاغوت حرام هارا حلال میکند- ومشرک میشود-بحثی اقای ابن وهاب درک نکرده است مسئله درعرض بودن ودر طول بودن است- پیامبراکرم صلواته الله علیه والسلام فرمودند برای علم اموزی به چین بروید نفرمودند که چین مسلمان بله داریم اولباید دربین مسلمانان باید رفت وبعد هرجا ک هعلم بهتری دارد ومسائلی هم ندارد- وسپس فرض کنید برای خریدن ماشین باز همین معنا استا نرامیگویم در طول است ولی دراحکام از اسلام ومسلمانان تبعیت میکنیم که حکم یا عین حکم رسول صلواته الله علیه واله وا لسلم ویا درطول است-