بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-دین هنراش دران است که که انسان زمینی اسمانی میکند ودرتمام ابعاد درنهایت برای اسمانیکردن انسان است-عرفان—دشمنان دین بامغشوش کردن سعی میکنند اولا دین را زمینی وبهم ریختگی ایجاد کنند وغیره عقلانی کنند- مثلا ازغیبت امام الزمان دراینجهت استفاده کنند- ونقل اسامی مبارک ائمه الهدا و رد اعجاز ان عظمت ها زمینه رابرای اهداف شوم خود تهیه کند-دراهداف مادی خداوندمنان عناصر وزمینه را تهیه کرده است وبایدوعقل خودرا بکار ببرد ودرنتچه -خداوندمنان را بهتر درک کند در ماده میشود به کلیت یک موضوع رسید- اصطالحا میگویند ب اصول وبعد نمونه های مختلف را بهتر درک میشوند یک تقسیم مجموعه ای است درک کرد وازکلیت به جزیت سیر میشود که دراصطلاح فروع یا مصداق یا نمونه - امادرخداوندمان دارند به کلیت نمیشود رسید بلکه ازنسبی میتوان به یک نسبیت بیشتر رسیدوبا یک پرش به سمت بینهایت کرد-ازامام صادق علیه السلام سئوال کردند چرا درزمین مانندبهشت همه چیز فراهم نمشود فرمودند نسل انسان نابود میشود ودرسن پچگی میماند- نکته مهم این است چه بدن وچه ذهن براساس عادت کار میکند ودرتکرار به پیشرفتهای نایل میشود میتواندمثبت باشد ومیتواندنفی باشد فرض کنید کسی کارش غربالی خاک است برای ماشین سواری فرمان را بهتر عمل میکند تاکسی که غربالی نکرده است کسی پتک زده است درمرحله اول بهتر تنیس بازی میکند- میگویندنوشته زیبارا جلوی خودبگیرید وبنویسید کم کم عادت به نوشتن خوب میشود دلیل ان این است است -فطرت هوشیار و هوشمند است واز زیبای خوش اش میاید فرمان بهترشدن میدهد وتاحدی انسان رانورانیت میدهد اگر نفسانیت حاکم شد فطرت تیره وتار میشود وبرعکس عمل میشود-درمورد اسلام اولین مسئله مهم احکام الهی است هم تنبین کردن وهم توسعه دادن اواز قران مجیدشروع شد وایرانیان دراین مورد که درمرحله اول اولیه بود نظریات جالبی دادند که اولا ایا ایاتی که یک لغت مشترک دارند این لغت درهمه ایات مزبور یک معنا میدهد ویا معنای مختلف ان لغات را موردتوجه قرار داده است-ویا موضوعات قران به پنچاهموضوع مجموعه ای تقسیمکردند بعد رابطه طولی وعرضی انر مشخص کردند که دو بدو رابطه ندارند ویا به نحوی دیگری درکتابخانه بارگاهمنور امام الرضا کتبی را موردمطالعه قراردادمکه کتابمزبور نتوانستم بدست اورم که دانشمند غری چارت ساز استفادهکرده بود دراسلام روش درختی است وایشان هم ازروش درختی وگاهی دایره وگاهی یک خط عمودی وگاهی مثلث وغیره استفاده کرده است بسط ایاقران واحکام اولین بار بعداز پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم حضرت علی علیه السلام انجام داده است کهمیتوان به الگوهای ایشان رسید وازدرون ان به اصول رسیدنکته اول رسیدن به لایه های ایات است—اولین نکته ثابت ودایمی بودن است ویا غیر دایمی اس پویای دارر ک اخترهای داخل ایه روشن شود وجهت تکامل دارد یاندارد-بتوان علایم دگرگونی راکشف کرد-میشه ارقام اماری میتوان کمک کنند- کجا حقیقت است وعینی است وکجا حقیقت است ومجازی است که حسی نما است ومحدود رامشخص کردن است وچگونه میتوا ن بسط محدوده داد- ویا شرایط زمانی ومکانی دارد یاندارد ویا مسئله سن دارد یاندارد ودر ضمن اصول های انح رافی پیداکرده است ویانه- ومیبایست تبین بحث نظری وعملی دقیقی شود وپیچدیگ های شناختی را اسان کرد-ادام دارد