بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- جناب داعش-روز قیامت نمیتوانید عذر شرعی بیاورید-جهان رامیبینید کور وکر ولال که نیستید که چه کسانی ماننداصحاب الفیل هستند وچه کسانی اهل کعبه هستند- حضرت موسی علیه السلام- نیازمندعصا نیست که اژدها خلق شود خداوندمنان درخلا هم خلق میکند سلسله علت نمیخواهد بدون هیچ چیز دودخلق میکند اینفعل رانمیشودشناخت ولی میتواند دید میگویند احاطه علمی وقدرت- توباید ایران ودنیاراببینی ودرک کنیبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- جناب داعش-روز قیامت نمیتوانید عذر شرعی بیاورید-جهان رامیبینید کور وکر ولال که نیستید که چه کسانی ماننداصحاب الفیل هستند وچه کسانی اهل کعبه هستند- حضرت موسی علیه السلام- نیازمندعصا نیست که اژدها خلق شود خداوندمنان درخلا هم خلق میکند سلسله علت نمیخواهد بدون هیچ چیز دودخلق میکند اینفعل رانمیشودشناخت ولی میتواند دید میگویند احاطه علمی وقدرت- توباید ایران ودنیاراببینی ودرک کنی
انحصارطلبی بی نهایت یهودیان به روایت قرآن
تفسیر «تسنیم» از تفاسیر ارزشمند قرآن است که طی بیش از ۴۰ سال کوشش و مجاهدت علمی – قرآنی آیتالله العظمی عبدالله جوادی آملی، فقیه، عارف، مفسر قرآن و از مراجع عظام تقلید برای فهم و تدبر بیش از پیش اهل اندیشه و قرآن نگاشته شده است. در جلد نوزدهم تفسیر تسنیم آیات ۴۳ تا ۸۳ سوره مبارکه نساء مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، بنا به توصیف قرآن کریم از بهشت، بهشتیان در باغهای پر نعمت الهی بر کرسیهای خود مینشینند و از شرابی سر به مُهر به نام رحیق سیراب میشوند. مُهری که بر این شراب نهاده شده از مُشک است و قرآن دسترسی به آن را سزاوار رقابت و مسابقه میداند. این شراب در آمیخته با تسنیم است و تسنیم چشمهای است که مقربان خدا از آن مینوشند.
بنابر روایت ایکنا، به نظر علامه طباطبایی بنابر توصیف قرآن کریم چشمه تسنیم از شراب رحیق برتر است، زیرا این شراب به سبب آمیختگی با تسنیم دلپذیر میشود و از طرف دیگر، چون مقربان از تسنیم مینوشند، مرتبه آنان از نیکانی که با شراب رحیق سرمست میشوند والاتر است. اما صرف آمیخته بودن محتوای رحیق با تسنیم و وصف قرآن کریم از این ترکیب، نمیتواند دلیل برتری یکی بر دیگری باشد، مگر آنکه این برتری از طریق بعضی روایات اثبات شود، یا از معنای کلمه مقربان برتری خاصی نسبت به معنای کلمه ابرار به دست آید.
تفسیر از تفاسیر ارزشمند جهان اسلام است که طی بیش از ۴۰ سال کوشش و مجاهدت علمی – قرآنی آیتالله العظمی عبدالله جوادی آملی، فقیه، عارف، مفسر قرآن و از مراجع عظام تقلید برای فهم و تدبر بیش از پیش اهل اندیشه و قرآن نگاشته شده است. این تفسیر در شمار «تفاسیر قرآن به قرآن» جای دارد. روش مؤلف، ذکر آیه یا آیات مورد نظر و بررسی آنها طی چهار مرحله است: «گزیده تفسیر»، «تفسیر آیه»، «لطایف و اشارات» و «بحث روایی». عنوان «تسنیم» مأخوذ از آیه ۲۷ سوره مبارکه مطففین در قرآن و نام چشمهای در بهشت است.
در جلد نوزدهم از تفسیر وزین «تسنیم»، تفسیر آیات چهل و سوم تا هشتاد و سوم سوره مبارکه «نساء» آمده است. مؤلف دانشمند، در این جلد به موضوعات ارزشمندی نظیر جستارهای ذیل میپردازد:
نماز و طهارت سهگانه، طهارت اهل بیت (ع)، اضلال دانشمندان یهود، جسارتهای لفظی یهود، تهدید تکرار عذاب مسخ، اقسام شرک، خودستایی یهود، دروغ بستن یهودیان بر خداوند، گرایش یهود به جبت و طاغوت، انحصارطلبی بیاندازه یهودیان، حسادت بنیاسرائیل، عذاب یهودیان، ابزار تعذیب روح، نهرهای جاری در بهشت، سفارش به عدالت و امانت در قرآن، اطاعت از خدا و پیامبر (ص)، حرمت رجوع به طاغوت در اختلافها، دعوت الهی به رشد و تعالی، بهانهتراشی منافقان، آگاهی خداوند به باطن منافقان، اطاعت مطلق از پیامبران، اخلاص در نبرد، جهاد در راه خدا و نجات مستضعفان، اهداف مختلف جنگجویان، آزمونهای الهی و ابزارهای آن، حتمی بودن مرگ، منشأ حسنات و سیئات، اطاعت مطلق از رسول خدا، شیوه رفتار با منافقان، ویژگی تدبر مطلوب در قرآن کریم، لزوم حفظ اسرار نظامی و…
تفسیر «تسنیم» در تفسیر هر آیه چهار مرحله را در نظر دارد: گزیده تفسیر، تفسیر آیه (مفردات)، اشارات و لطایف و بحث روایی که شاخصه ممتاز این تفسیر است.
سرانجام و پس از انجام نگارش ۸۰ جلد از تفسیر «تسنیم» اسفندماه سال جاری در همایش بینالمللی «تفسیر تسنیم» این گنجینه نورانی به روی اهل معرفت و قرآن گشوده خواهد شد.