بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شصی است-خانمی بنام عایشه در سایت ارین که متعلق به کردستان عراق است درعنوان کیوسک- فرمودند مدت بیست سال است درترکیه بدستور اقای –اردوغان ازکنفدراسیون زنان خارج شده است ک ه ازقوانین انها نان صاحب جسم خود خواست خود هستند مغلوم است که شما سکولار هستید باید خواستالهی را بدست اوریم وبه ان معتقد وعمل کنییم ازادی مضر مقدس نمیشود چه برای زن وچه برای مرد درتمامابعاد اول وحی وعقل ودوم خواست در چهارچوب وحی وعقل-جناب اقای اردوغان بیست سال پیش فرموده بودند که هر زنی باید پنچ فرزند بیاورد-سکولارها حرف خودشانملاک است ولی برای مسلمانان اقای اردوغان حکم ولی امر دارد پس بایدحکم ایشان اجراشود البته ایشان باید یک متمم بزند که قید وبند وحای تخصیص اسثصنا مشخص کند که حکم عذری شرعی هم دربطن ان است ولی متاسفانه این عمل انجان نگرفته است دراینمدت هرسه روز دوزن بعلت مخالفت کشته شدند که جمع عدد 800033 است ودادگاه تعتنایی ندارد خانم ها یاباید حدیمعتبری را پیدا کنند ویا ولی امر انها امام د یگربی باشد – درسایت سی ان ان- فردی گفته است اقای ترمپ هژ منونی امریکارامیخواهد با توسط جنگ معرفی وتحمیل کند که کاری عبث ومجازت الهی دارد درقران جریان هابی مختلف وجود دارد که این امررا مشخص میکند – اقای ترامپ تصور میکند گه دیواری کوتاه تراز ونزوئلا نیست درکشور هم مرز خود میکزیک دیروز مردم سر وصدا کردند که مافیای موادمخدر شهردار را کشته است وایشان هیچ عکسالعملی انجام نمیدهد—درسایت نور-که متعلق به برادران اهل سنت است از اینکه امام معصوم عظیم الشان بارگاه دارند و دعارا مستجاب میکنند وهمچنی امام زادگان واجب التعظیم-پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند اهل بیتمنرا یاری وکمک و شاد کنید اگر مشکلاتی درزندگانی داشتند فر اهم کنید واحترام کنید که اجر ی که شماها باید به من بدهید که انها باعث حفظ ور وننق دین میشوند- پس احترام لازم است اماپدر ومادر اگر بحق عاق کنند اثر داردویا دعا کنند اثر دارد چه برسد به امام علیه السلام- خداوندمنان برای این بزرگوران اجر وعظمت زیادی قایل شدند-حضرت نوح علیه السلام دعا کردن وقوم – حضرت موسی علیه السلام از خداوند کمک خواست انجا هم قوم فرعون نابودشدا رسول اکرم صلواته الله علیه واز خداوندمنان خواست حضرت علی علیه السلام یاور اوشود خداوندمنان قبول کرد وهرکس حضرت عتلی علیه السلام یار ی کند خداوندمنان اورا یاری میکند وهرکس با انخظمت دشمنی کند خوار میشود مورچه ای از خداوندمنان خواست که چلوی حرکت سپاه حضرات سلیمان رحمت الله علیهرا بگیرد وخداوندمنان مستجاب کرد پسی امام علیه السلام دعا کند مستجاب میشود
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- من واقعا از بعضی اقایان ابراتی درشگفت هستم که مدارج علمی را طی میکند زمینه را بخوبی درک میبکند تاحدی د رست ساختمان فکری ر ا بوجود میاوردکه به سمت بهشت میرفتند یک دفعه تغیر جهت به سمت جهنم میکند ومن را وافعا شگفت انگیز میکند رسیور من سوخته بود به مغازه فردی که قبلا معاون شرکت التر ونیگ شیراز بودرفتم انراتعمیر کرد وففرمودند که این رسیور دیگر همه کانالرانمیتواند بلگیرد مداوم دراین خصوص کار میشود وباید به روزبود یکیخریدم وایشانفرمودند ز روی جزوه خوداش به انگلیسی بخوان عمل کن ومقدار من ترجمه کردم یکنته مهم نایوان ان است که ضد شوک الکتریکی است لباید باشد ودرنزدیکی موتور برقی نباشد مثلا پنکه یا جاروی برقی وغیره وسیم هم زیاد از پریزد دور نباشد وسیمهم نباید حلقهبزند اگرحلقه برند ولتاژ را زیاد میکند نریگ ن.ر زیاد افتاب نباشد که کلیه وسایل النرونیکی اینچنی است وبهتر است زیر سقف یک صفحه عیر اهنی باشد ونکته دیگر چگونه سایتهارا مرتب کنیم مسایت 224 را میخواهیم اول کنیم روی ان کلیک میکنیم در ردیف بالا سمت چپ روی دکمه توشساه است ری کال این دوفطفیه دارد یکی تمام سایت انر وز راکه قبلا استفاده کردید اسم ان ثبت شده است ودوباره میتوانید استفاده کنید همین سایتی که اانتخاب کردید انجا است ر وی ان کلیک میکنید وچون از هوش مصنوعی استفاده میشود د فعه بعد خوداش یکمرحله جلو میرود وانرا دیگر نشسان میدهد روی النکلیک کردید دریک خط درشمت راست انتقال در چهارگو.شه قرمز اشکارمیشود روی ان کلیک میکند وبعدروی ان سایت کلیک میکنید علامت انتخاب برنگ سبز اشکا رمیشود حال انسایت جلو ویاعقب میتوانید بکنید درجای خود قرار میدهد دوبار اگزید یعنی را کلیک میکنید وان سایت درجای خود قرا میگیر من مطابق میا مادربچه ها وحودم منظم میکردم به سایت فریدون رسیدم بنام گرد افرید وهم گرد افرین هم گقته اند جناب اقای فریدون که درباره تایخ ایرانمطالعه دارد وباحنید محید بمنی که دراین زمینه دکتری دارد بحث میکردند ایشان یک پلاگ تاج روسمت چپ کت د اشت ویک ارک پرچم درسمت را ست چند بار دست خودر به علامت نشانه روی تاج گذاشت اقای فریدون بحث را شروع کرد که ما ازهرجهن در تمدن جلوتراز غرب هستیم ونییازی به علوم انها درتمدن نداریم وهنوز ازما عقب تر هستند وشرح داد وایشان هم پذیرفتند که نیازی به (اد رز)نداریم یعنی –دیگری-)-نداریم- فرمودند ایران اولینکشور ی است که شهنشاهی رابوجود اورد- که میتوانم بگویم بیست وهشت تمدن را جمع کرد ایشانمیفرماید لغت امپراطوری غلط است چون همه باهم یکسان هستند وقوم خویشاوند هستند این امر مدتی تعطیل شد وناسونالیسم تا حدی ایجاد شد ولی چون ریشه قوی بود درساسانیان دوباره ظهور کرد وچون باید یک زبان مشترک باشند زبا فارسی دری را انتخاب کردند ولی زبان محلی ونژادی همبود وبسیار محترم هم-بود درجهان تنها ایران بو که این تمدن شگرف را بوجود اورد و واحد شهربود به معنای شهریا داشتن بود وهمه اقوام درانجا بودند قوم ما لغت عربی است که درقران انده است حد بالای ان بک روستا است که دراثر قران واسلانم کلمات عربی جای گزین ز بان فارسی شدند وارد زبان فارسی شدند ولی معنا بسیارمتفاوت است اروپا حتی تمدن شهری نداشتند- با قدرت پیدا کردن پاپ ها ودرتحت سیطره انها وارد تمئن شهری و درواقع رهبریت بایب افرادی کعه جناب پاپ معرفی میکند شدند- درتاریخ است لشگر اقای غمر در تزدیکی همدان جلوی اوراگرفتند جنگ شد که از تبریز وگیلان کمک امد وان لشگر ا درهم کوبیدند ایشان اصطلاح قنطار رابکار میبرد به اینگروها اصطاح قنطار گفته میشود که درتاریخ دوقنطار از شیرا امد ویک قنطار ازخوی وغیره- که دراقع نقشتشیان ومجوس بسیارمهم است یک نکته اینجا بیان کنم همه پیامبران بودند ودرکلیات وحدت دارند وتوع دوستی و وحدت از اصول ارکانی است اگر جدا شدند بقول ایشان کارشیطنت است ولی امت واحده نشده است ایشان بهعمد بحثی از امت واحده نمیکند تصور میکند ایران درشکم اعراب ناسونالیست خواه رفته است- درحالیکه انها میبایست درشکم ایران بیایند ایشان میفرماید به وحدت رسیدند وبعداز وحدت جدا شدند وبه سمت ناسونالیست حرکت کر دند زیرا اگاهشدند یعنی اسشاره به این که مذهب یهود ومسیحیت باعث این امر شدند پس مرتجع هستند ایشان درکنمیکند اصل مذهب بشدت تحریف شدند واصل اسلام بشدت تحریف شده است امت واحده شکل .صورت کامل وحدت انسانی است که هدف کل پیامبران است- ایشانمیفرمماید فقط درتشیع اخوند ها یک وحدت همران ناسونالیت دارند فلانی اخرش بروجردی – گیلانی واقعا من دراینمورد شاخ من درامد این بخاطر شناسنامه شد مسئله ساز نیست چقدر فکر منجمد شد ه است خوب که شیعه وسنی که ایشان بکارسنی ها پرخاش داشت به وحدت نایل تمیشود اساس اسلامی ناب نداردحج اثبات کردناسونالیستی نیست وگرنه هر نژادی باید کعبه خودرا داشته باشد- ایشان میفرماید رضا شاه که هرکس ساز خود میزد و وحدتی در باطن بود ودرظاهرنمودی نداشت نمود داد مثلت تبریز بخاط جنگ باعثمانی میرانه شده بود پول خواست ازهمه بیشاز اندازه پول ام این به اقای رضاشاه مربوطن یست بهتمدن وفرهنگ مامربوط است- ودوبایداحیا شود ومخالف ان روحانیت استبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- من واقعا از بعضی اقایان ابراتی درشگفت هستم که مدارج علمی را طی میکند زمینه را بخوبی درک میبکند تاحدی د رست ساختمان فکری ر ا بوجود میاوردکه به سمت بهشت میرفتند یک دفعه تغیر جهت به سمت جهنم میکند ومن را وافعا شگفت انگیز میکند رسیور من سوخته بود به مغازه فردی که قبلا معاون شرکت التر ونیگ شیراز بودرفتم انراتعمیر کرد وففرمودند که این رسیور دیگر همه کانالرانمیتواند بلگیرد مداوم دراین خصوص کار میشود وباید به روزبود یکیخریدم وایشانفرمودند ز روی جزوه خوداش به انگلیسی بخوان عمل کن ومقدار من ترجمه کردم یکنته مهم نایوان ان است که ضد شوک الکتریکی است لباید باشد ودرنزدیکی موتور برقی نباشد مثلا پنکه یا جاروی برقی وغیره وسیم هم زیاد از پریزد دور نباشد وسیمهم نباید حلقهبزند اگرحلقه برند ولتاژ را زیاد میکند نریگ ن.ر زیاد افتاب نباشد که کلیه وسایل النرونیکی اینچنی است وبهتر است زیر سقف یک صفحه عیر اهنی باشد ونکته دیگر چگونه سایتهارا مرتب کنیم مسایت 224 را میخواهیم اول کنیم روی ان کلیک میکنیم در ردیف بالا سمت چپ روی دکمه توشساه است ری کال این دوفطفیه دارد یکی تمام سایت انر وز راکه قبلا استفاده کردید اسم ان ثبت شده است ودوباره میتوانید استفاده کنید همین سایتی که اانتخاب کردید انجا است ر وی ان کلیک میکنید وچون از هوش مصنوعی استفاده میشود د فعه بعد خوداش یکمرحله جلو میرود وانرا دیگر نشسان میدهد روی النکلیک کردید دریک خط درشمت راست انتقال در چهارگو.شه قرمز اشکارمیشود روی ان کلیک میکند وبعدروی ان سایت کلیک میکنید علامت انتخاب برنگ سبز اشکا رمیشود حال انسایت جلو ویاعقب میتوانید بکنید درجای خود قرار میدهد دوبار اگزید یعنی را کلیک میکنید وان سایت درجای خود قرا میگیر من مطابق میا مادربچه ها وحودم منظم میکردم به سایت فریدون رسیدم بنام گرد افرید وهم گرد افرین هم گقته اند جناب اقای فریدون که درباره تایخ ایرانمطالعه دارد وباحنید محید بمنی که دراین زمینه دکتری دارد بحث میکردند ایشان یک پلاگ تاج روسمت چپ کت د اشت ویک ارک پرچم درسمت را ست چند بار دست خودر به علامت نشانه روی تاج گذاشت اقای فریدون بحث را شروع کرد که ما ازهرجهن در تمدن جلوتراز غرب هستیم ونییازی به علوم انها درتمدن نداریم وهنوز ازما عقب تر هستند وشرح داد وایشان هم پذیرفتند که نیازی به (اد رز)نداریم یعنی –دیگری-)-نداریم- فرمودند ایران اولینکشور ی است که شهنشاهی رابوجود اورد- که میتوانم بگویم بیست وهشت تمدن را جمع کرد ایشانمیفرماید لغت امپراطوری غلط است چون همه باهم یکسان هستند وقوم خویشاوند هستند این امر مدتی تعطیل شد وناسونالیسم تا حدی ایجاد شد ولی چون ریشه قوی بود درساسانیان دوباره ظهور کرد وچون باید یک زبان مشترک باشند زبا فارسی دری را انتخاب کردند ولی زبان محلی ونژادی همبود وبسیار محترم هم-بود درجهان تنها ایران بو که این تمدن شگرف را بوجود اورد و واحد شهربود به معنای شهریا داشتن بود وهمه اقوام درانجا بودند قوم ما لغت عربی است که درقران انده است حد بالای ان بک روستا است که دراثر قران واسلانم کلمات عربی جای گزین ز بان فارسی شدند وارد زبان فارسی شدند ولی معنا بسیارمتفاوت است اروپا حتی تمدن شهری نداشتند- با قدرت پیدا کردن پاپ ها ودرتحت سیطره انها وارد تمئن شهری و درواقع رهبریت بایب افرادی کعه جناب پاپ معرفی میکند شدند- درتاریخ است لشگر اقای غمر در تزدیکی همدان جلوی اوراگرفتند جنگ شد که از تبریز وگیلان کمک امد وان لشگر ا درهم کوبیدند ایشان اصطلاح قنطار رابکار میبرد به اینگروها اصطاح قنطار گفته میشود که درتاریخ دوقنطار از شیرا امد ویک قنطار ازخوی وغیره- که دراقع نقشتشیان ومجوس بسیارمهم است یک نکته اینجا بیان کنم همه پیامبران بودند ودرکلیات وحدت دارند وتوع دوستی و وحدت از اصول ارکانی است اگر جدا شدند بقول ایشان کارشیطنت است ولی امت واحده نشده است ایشان بهعمد بحثی از امت واحده نمیکند تصور میکند ایران درشکم اعراب ناسونالیست خواه رفته است- درحالیکه انها میبایست درشکم ایران بیایند ایشان میفرماید به وحدت رسیدند وبعداز وحدت جدا شدند وبه سمت ناسونالیست حرکت کر دند زیرا اگاهشدند یعنی اسشاره به این که مذهب یهود ومسیحیت باعث این امر شدند پس مرتجع هستند ایشان درکنمیکند اصل مذهب بشدت تحریف شدند واصل اسلام بشدت تحریف شده است امت واحده شکل .صورت کامل وحدت انسانی است که هدف کل پیامبران است- ایشانمیفرمماید فقط درتشیع اخوند ها یک وحدت همران ناسونالیت دارند فلانی اخرش بروجردی – گیلانی واقعا من دراینمورد شاخ من درامد این بخاطر شناسنامه شد مسئله ساز نیست چقدر فکر منجمد شد ه است خوب که شیعه وسنی که ایشان بکارسنی ها پرخاش داشت به وحدت نایل تمیشود اساس اسلامی ناب نداردحج اثبات کردناسونالیستی نیست وگرنه هر نژادی باید کعبه خودرا داشته باشد- ایشان میفرماید رضا شاه که هرکس ساز خود میزد و وحدتی در باطن بود ودرظاهرنمودی نداشت نمود داد مثلت تبریز بخاط جنگ باعثمانی میرانه شده بود پول خواست ازهمه بیشاز اندازه پول ام این به اقای رضاشاه مربوطن یست بهتمدن وفرهنگ مامربوط است- ودوبایداحیا شود ومخالف ان روحانیت است
بسم الله الرحمن الرحیم-فیلم های انگلستان درباره غارت کلاهای که در رب منزل گذاشته شدند وعدامای به راحتی انها میدزد وکامل ساختگی است چون قبلا صحبت میشود و تعین وقت میشود ودرضمن گاهی همسایه انهارا تحویل میگرند خوب دقت کنید هیچکدام انگلیسی نیستند وهم مهاجر هستند با یکپیراهن رنگ ورو رفته ویک شلوار لی بسیار قدیم پوشیدند- .بیان میشود که نامه ها ی پستی را هم میدزدند در حالی که نامه ای پستی یک جعبه است –درنزد یکی کریسمس یکجعبه کوچک داخل ان یک مداد با اسم فرد ارسال میشود یا یک دفترچه وعکس های خاطراتی وغیره درانگستان حتیبهترین جایزه یک کلوب نشرکتاب به فرد میدهد یکمدادی است اسم اش رئیان نوشتهاند واط رف ملکه ازمان داده میش بدنیست ولی اگرانرمیخواستبفروشد جندهزار پوند قیمات اش بود وجعبه نشان میدهد د اخل حانه میاندازند یک دفعه نزدیکی اقای کارتذ وضع امریکایی بحرانی شد مسئله نفت توسط موحودا ذره بینی میلیون های سال قبل بعت نامعلومی چنگلهای زیر زمین رفتند ودر فشار تبدیل به ذغال شدند واین موجودات ذره بینی از این ذغال میخورند ومدوفوع انها نفت است ولی چندین سال قبل گاز چگونه بوجود میاید تدوری جالبی ندارند بیشر انرهم دراثر گرما ازنفت میدانند د ر ز یر دریا مانند است وگل ولای وارد میشود این دره بین ها عده ای میمرنند و نفت بالامیاید وانها باز تولدید میشود زیر لایه پایینی باز نفت که سورا خ کردان انداگه وارد دریای بالای میشونداین سور خ ها نباید بسته شود لذا تاحدی نفت باید در ان جا باشند- لذا امریکا میبیاست نفت زیادی از دنیا بخرند ورفتند درالاسکا چاه نفت زدند و یک لوله روی زمینی کشیدند سناتورها درسنا وتعداد زیاد از نمایند گان مجلس جزو هیت مدیره شرکت های معظم هستند .درمجلس کار گشایی وکار چاق کن هستند مبعنوان دلال پول از دولت میگرند ودرمناقصه ها شرکت میکنند وبرنده میشوند یکی از انها مسول دویست کیلو متر لوله گذاری بود-او ان الیاژمخصوص را بکارنبرد ودرسح پاینتربود وپوشش لازم رهم خوب تعین نکرد دراثر گرما وسرما الیاژ ترک خورد دریای ازنفت بیرون زد هیچ را چارهنبود که نفت را ازانجا تعطیل کنند وباکشتی نفت بیارند انجا بسیار خطرناک است مدتها در گرین لند بایدباشند که .ضع مناسب شود وقیمت زیاد بالاکشید مجبورشدند قیمت نفت راپاین نگاه دارند وگر نه انقلاب میشد وشروع کر دند به التماس که کشور نفت خیز کمک کنند وبعدانها جبران کنند نفت عربستان رارساند به بشسکه شش تومان مال ومرولا درهمین حدود .ایران نفت خودرکردهفت تومان امریکا هشتاد درصدنفت خودرا از عربستان خرید و میزان نفت ما نصف شد ازشش میایوین به سد میلیون ایران صدرد صد مصرفی بود فقطز کارهای خدمتای میکرد وباشکست اصلاحات عر ضی بیکاران به مراکز شهرهای بزرگ هجوم اوردند حلبی اباد ها درست شدتنها ساختمان سازی وراه سازی وسد سازی اینطور کارها میتوانسند تاحدی کار درست کند ولی باان وضع سی درصدانهارازدند بظاهر شاه به غربستان گفت شمت هفت تومان بکنید تا وضع ما بهترشودانها گفتند امریکا درخطراست باید تا انجا که میشود بهامریکا کرد وگرنه کمونیست پیروز میشد شاه حمله کرد به زکی یمانی وزیرامورحارجه و مسول نفت ما نزمان درابادان بودم سخنرانی به عربی بود و برخلاف سنت عربستان به انگلیسی ترجمه نشد ویکی ازمعلمین دبیرستان که شاگردخصوصی زیادداشت پدریکی ازبچه ها عرب بود- سخنران اقای زکی یمانیرابرای ایشان ترجمه کرده بود که وضع امریکا بحرانی—ما باید کمک کنیم وبعدا جبرانمیشود شما چهل پنچ میلیاراد دلار دربانکهای امریکاپول داری از انها استفاده کن وگرنه کمونیست ایران وعربستان خواهد گرفت وهردو نابود میشویم ریس بانک مرکزی ایران به اما الخمینی رحمت الله علیه- گفتند ما پول چاب کردیم ود ادیم به شساه درع.ض دلار گرفت وخواست سی دلار باقی مانده که هیچده میلیارد ان پشتوانه بود انراهم ببردومن گفتم تمام اسرار شمارا افشا میکنم یکچ.ان که دبانک مرذکزی کار میکرد اعلامیه ی پخش کردکه دلارها ازایران داراد خرج میشود جلوی انرا بگیرید وساواک اورا کشت یک استاد بیولوژِی از اذمریکا به دانشگاه شیراز امد ازخاندان مشهور صثاحب دوانی که چندین سال درامریکابوده است پ وبشدت مذهبی وازطریق عتلم بیولوژی خداوندمنان را اتثبات میکرد وهمچنین چندین حدیث و ایه قران—ایشان بیان میکرد انصازیان شش میلیار دلاربهخود برده است جراحی صورت کرده است واز این شش میلیا رد دلار نصف انرا بهخیریه ا بخشیده است چون این امریکا بوده اسیت که این فرد صاحب این پول بشود با فورمول هایی سرانجا دویست میلیون دلار برای او باقی میماند پول شاه وعربستان غیره هم همین است
بسم الله الرحمن الرحیم—نظریات شخصی است- در ماهواره د ختر خانمی دریران دوره خبرنگاری ورزشی خوانده است- تلویزیون از او خواسته است بیاید درباره مثلا فوتبال صحبت کند ایشان فرموده استد من مایل هستم پنچره ای باشپم برای روشنک کردم ورزش برای مردم ایشان رفته است فرمودند کت شما که قرمز است نباید رنگی باشد به لباسی درفرمکلی اسلامی ومردمی نباشد میگویند لباس شهرت ودراسلام لباس شهرت حرام است دلیل منطقی دارد یاگرانقیمت است ممکن است بعضی ظرفیتنداشته باشند ناراحت شوند واز طرفی مردم ازایشان دور میشوند کهنکند بالای فاخزنباشند ایشان نارحت شود شالرا باید بدور گلو باید بعقب بیاندازد زیر گلو گره زده است وغیره- اسلام دلیل د ارد که حجاب صد مسئله راحل میکند که بعضیاز انها باورکردنش سخت است شخصی خدمت علی علیه السلام امد وگفت زن خودم رامیخواهم بکشم برای انکه فرزند من بشکل بچه های سیاپوست درامده ا است امام عتلی علیه السلام فرمودند شما به زن سیاهپ.ستی مداوم نگاهکردی وبدن تور عکس گر فته ومطابق انعکس ژن رادرست کرده است کار خودات است فردی خدمت پیامبر اکرم صلواتهالله علیه واله والسلم امد وگفت پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم میخواهم فرزندمن بسیا رقشنگ باشد فرمودند صلواته الله علیه واله والسلم-اول میوه به را زیادبخور وبعد یکک کنیز زیبا بخر بادیدن او بچه تو زیبا میشود مانند او میشود- خداوندمنان زن را افرید وباتکنیکهای به نحوی قراردادکه تاثیرات خاصی داشته باشد هر وئسیله انسانمیخرد قلق خاصی دارد نمیتواند با قلق وسیله دیگر عمل کند چرا درک نمیکنید اگرسلیقه است طالبان میگویدخانم نباید باشد- ازکجا شما درست تشخیص میدهید میفرماید مدرک د انشگاهی دارم خداوندمنان را بهاندازه مدرک د انشگاهی هم قبول ندارید- این صحیح است-؟؟ بله کمی علم میخواهد و درک راباید بالابرد کمیسخت است ولی میوه شیرین دارد
بسم الله الرحمن الرحیم-تظریات شخصی است خیلی ساده است که حاذبه فرکانس است- اگر دور پروانه به نود هزار در دقیقه برسد جاذبه صفر میشود واگر بیشترشود جسم به سمت بالا حرکت میکند یک دانشجو در پالایشگاه مشهد همین ت جربه با تلمبه پالیشگاه کرد تلمبه بلندشد وزد به دیوار و خدا رحم کرد انموقع کسی انجا نبود
بسم الله الرحمن الرحیم-خانه خدا»، «بیتاللهالحرام»، «بیت المعمور»، «بیت العتیق»، و «بیتالحرام» نیز میگویند. دلیل نامگذاری کعبه به بیتالحرام این است که خداوند ورود مشرکان را به این مکان مقدس حرام و ممنوع کردهاست. بیتاللهالحرام در شهر مکه قرار دارد و در تاریخ، مورد احترام همگان بودهاست. بنابر آیاتی از قرآن کعبه نخستین و مقدسترین بنا و اولین مسجدی است که بر روی زمین ساخته شدهاست. کعبه را ابتدا آدم ساخت و سپس ابراهیم به کمک پسرش اسماعیل تعمیر و بازسازی کرد. کعبه در زمان محمد و پیش از بعثت، به دست قریش و با همکاری محمد، بر اساس بنای اولیه ابراهیم دوباره بازسازی شد. مسجد الحرام علاوه بر احکام کلی مساجد، دارای آداب و احکام مخصوص نیز هست. وجود کعبه در درون مسجد، قداست ویژهای را به آن بخشیده است؛ به گونهای که عبادت، نماز، دعا و قرآن در آنجا قابل مقایسه با سایر اماکن نیست. مسجدالحرام، دارای تاریخی کهن و پرماجرا است؛ حضور پیامبران و طمع مشرکان در تسخیر و یا تخریب این مکان مقدس، از دیگر ویژگیهای این مسجد است که آن را از سایر اماکن جدا میکند. غرض از مسجد و میخانهام وصال شماست جز این خیال ندارم خدا گ واه من است
امام صادق(علیهالسّلام) میفرماید: به هنگام ورود به مسجد الحرام بگو: «اللهم انی عبدک و البلد بلدک و البیت بیتک جئت اطلب رحمتک و اؤم طاعتک مطیعا لامرک راضیا بقدرک اسالک مساله المضطر الیک الخائف لعقوبتک اللهم افتح لی ابواب رحمتک و استعملنی بطاعتک و مرضاتک».
قرآن میفرماید: به حقیقت کلام خدا دست نخواهید یافت، مگر آنکه پاک و طاهر باشید؛ زیرا کلام پاک، فکر و نیت پاک میطلبد لایمسه الا المطهرون.
ورود به فضای پاکان نیز، طهارت ظاهری و باطنی میطلبد: ثم لیقضوا تفثهم و لیطوفوا بالبیت العتیق.
ورود مشرکان به مسجد الحرام، منع شده است؛ زیرا در محیطی که نور توحید تابش دارد و موحدان در آن اجتماع میکنند، نباید تاریکی و ظلمت شرک و کفر، جایی داشته باشد: یا ایها الذین آمنوا انما المشرکون نجس فلا یقربوا المسجد الحرام
امام رضا(علیهالسّلام) در حدیث معروف سلسلة الذهب، از خداوند متعال نقل میفرماید: «کلمة لااله الاالله حصنی فمن دخل حصنی آمن من عذابی». مسجد الحرام مظهر کلمه «توحید» است و هر مسلمانی در آنجا در امان میباشد. و هیچ کس حق تعدی و مزاحمت به او را ندارد: ومن یردفیه بالحاد بظلم نذقه من عذاب الیم.
حتی مشرکانی که نباید به مسجد الحرام راه یابند، اگر روزی به این مسجد پناهنده شدند تا زمانی که قصد توطئه و یا جنگ و ستیز با مؤمنان را نداشته باشند، باید به پناهندگی آنان احترام گذاشت: واقتلوهم حیث ثقفتوهم و لاتقاتلوهم عند المسجد الحرام حتی یقاتلوکم فاقتلوهم.
از طرفی همان گونه که که گردآمدگان در مسجد الحرام، از تعدی و تجاوز دیگری باید در امان باشند، این امید را نیز باید داشته باشند که خداوند، آنان را از عذاب و قهر خودش در امان خواهد داشت. تا در مامن رحمت و لطف او سکنا گزینند. «فمن دخل حصنی امن من عذابی».-این مسجد با چنین پیشینه و جایگاهی، دارای موقعیت استراتژیک است؛ لذا باید مدیریت آن به کسانی سپرده شود که اولا ایمان به توحید داشته باشند و در عمل نیز التزام عملی خود را به آن اثبات کنند. آنان باید در مبارزه با شرک شجاعت داشته باشند و از غیر خدا نهراسند: انما یعمر مساجد الله من امن بالله و الیوم الاخر و اقام الصلاة و اتی الزکاة و لم یخش الا الله.
در بیان اینکه تنها پرهیزگاران شایسته و لایق برای تصدی و تولیت امور مسجد الحرام هستند، میفرماید: وما لهم الا یعذبهم الله و هم یصدون عن المسجد الحرام و ما کانوا اولیاءه ان اولیاؤه الا المتقون.
آنان که که خود از سردمداران شرک بوده و دل به بیگانگان سپردهاند و دنیا و دین خود را با مشرکان پیوند زدهاند، نمیتوانند مدیریت کانون توحید و مبارزه با شرک را به دست گیرند و مسلمانان را در ستیز با شرک و الحاد رهبری کنند؛ از جایگاه ویژه مسجد الحرام در مبارزه با شرک، سر استحباب ورود از باب بنی شیبه نیز روشن میشود. زیرا آن گاه که بت هبل به دست علی(علیهالسّلام) از کعبه پایین آورده و شکسته شد؛ به دستور پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) در آن مکان دفن گردید تا حاجیان به هنگام ورود به وادی توحید، نخست شرک را در زیر پای خود لگد مال کنند و آن گاه وارد به وادی توحید شوند:
اوی از امام صادق(علیهالسّلام) سؤال کرد: «یا بن رسول الله! اقوم اصلی و المرآة جالسة بین یدی او مارة؟» امام در پاسخ فرمود: «لا باس انما سمیت بکه لانه یبک فیها الرجال و النساء».
در سایر مساجد و محافل _حتی در عرصه جهاد با دشمنان_ حضور زنان واجب نیست، اما در مسجد الحرام حضور زن برای انجام مناسک عبادی حج و یا عمره واجب میشود و زن و مرد در کنار یکدیگر، گرد کعبه طواف میکنند و این میرساند که در کمال معنوی و صعود الی الله، جنسیت و نژاد و طبقات دنیوی نقشی ندارد و مسجد الحرام پایگاه همه برای رسیدن به مقام قرب است. به راستی این تفاوتها، اصالتی در کمال بشری ندارد و فقط متاع غرور برای عالم ماده است و راه سعادت بر همگان گشوده است. امام صادق(علیهالسّلام) فرمود: چون به مسجد الحرام داخل شدی، درب مسجد توقف کن و بگو: «السلام علیک ایها النبی و رحمة الله و برکاته، بسم الله و بالله ومن الله و ما شاء الله و السلام علی انبیاء الله و رسله و السلام علی رسول الله و السلام علی ابراهیم و الحمدلله رب العالمین»
حجگزار باید بداند که اگر به نطقه وصال دست یافته و توفیق قدم نهادن در مسجد الحرام را پیدا کرده است، نتیجه زحمات و مجاهدتهای انبیا از آدم تا خاتم است. پس در ابتدای ورود به وادی توحید، به رسم حق شناسی درود و سلام مخصوص بر پیامبران _به ویژه بر ابراهیم پرچمدار توحید و پیامبر اسلام _ فرستاده میشود، آن گاه اجازه طواف برگرد کعبه دریافت می گردد.-جناب اقای خدمتی سلام غلیکم اینمطالب گوشه ای از عظمت مسجد الحر امبهیچ وجه حتی داخل کعبه شراب درست کنند در شان کعبه اثری منفی تدارد لذا اقیانوسکرامت والطاف الهی است مانند قران است چون منسوب به خد اوندمنان است ارزش فولاعاده پیدا میکند ولی حضرت علی علیه السلام خداوندمنان بعمد ایشان را در داخل کعبه بد نیاورد وتنها ایشانخواهد بود هرکس دیگر چنین گند گناه کرده است وتعزیز میشود تا مقام قبداست وعصمت مادر ایشان وحضرت علی علیه السشلام مشخص شود که انها فوق فرشتگان الهی هستند
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-جبال ریاست حزب کمله-عرفای فیزیک وهمه دانشمندان مادی به تعادب صسفلر معتتقد هنستند- عتر فای اسشلامی هم به تعادل صفر معتقد هسطتند شماجز و هیچکد ام نیستید از بشریت بپرسید پرچم اسلام کهنمیتوانید انرا درک نید پرچم ادمو خواری است ویا پرچم شما پر چم ادم خواری است پ
پر چم ایران عقبل و وی راقبول د ارد و ایا پ ر چم شماد عقل ووح ک را باهم وباتعامل ادندو با هم قبول بدار ئد بررسر مز ار کشته شدگان کومله برو ید نوحه بخوانید بپرسید در چه وضعی هستید توبه کنید
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-د ر باره سقوط هواپیمای ترکیه-شیراز بودم تبستان بود بلیط برای مستقیم به مشهد نبود بیاد به تهران میامدیم که بعد مشرف به بارگاه بکل نور مشر ف شویم هواپیما بسیار کم بود وبایدمدتها صبر میکردیم- نیروی هواییشیراز یک برنامه داشت بعنوان نیروی هوایی درخدمت مردم- میبایست یا ازطرف ادارت ویاحوزه معرفی نامه داشته باشیم واز اداره اموزش وپرورش نامه گرفتیم وروزمعین به پایگاه رفتیم- یک جوانی زیبایی پشت میز بود من رادی خنده اش گرفت نیروی هوای بنظر میرسد انها اهل خنده هستند فرمودند هیچ عامل نرنده کنباید اشتهباشی حتی ناخن گیر گفتم چرا فرمودند داخل هواپیما بالای سرت چندین سیم مسی کشیده شده است اگر یکی قطع شود مسئله میسازد- بعد الان کردن لطفا هرکس بایدرفع حاجات بکند ما در هواپیما توالت ودستشویی نداریم سوار هواپیمای سیصد وسی شدیم در سایت خبری انگلیسی شفقتنا مال ایران است.تعلق بهمذ هبیون است انرا 130گفت وخبر گذاری ایران سیصد وسی گفت به نظرمن همین سیصدوسی درست است- سوار شدیم صندلی های سابق رابرداشته بودند ویک صندلی کودکستانی گذاشته بودند تا عده ای ب حضرت یشتر ببرند- هواپیما بلند شد د ر ب اخرا باز گذاشت-ان نسیم سحری که جناب حافظ علیه السلاممیفرماید د اخل هواپیما میشد خنک لطیف وگونه نواز- بعد خلبان درب سه ریع بالا اورد کناران چندین کارتون بزرگ روی هم گذاشته شد وچندین فلاکس چای دراینموقع بچه خانم بغل دست گفت چیش د ارم فوری یک بپلاستیک در د ار اورد وبعد درب بست واز د ر ب به خارج پرتاب کرد بعداز مدتی ازداخل کارتون یک نصفه ساندویچ کالباس و یکبسته کوچ بیگ/یت ویک لیوان یکبار مصرف د اد- فرمودند هرکس کنترول دارد یک نوبه میتواند انتخاب کند که هیچ کس قبول نکرد ولی چایی راخوردیم فرمودند فراوان است هرقت خواستید باز بگوید که نزدیک تهران بعضی خوردند درسمت راست یک سلیندرسیاه بود ماخلبان رامیدیم سروان بود کمی چاق وبسیارزیبا بغل دستیرانمیدیم وصحبت میکرد وایشان یک لبحند ملیح مداوم داشت-مداوم بیسیم زنگ میزند وایشان خاموش وروشن میکردویک دفع مدارج قطب نما را بیان کرد این سیلندر بنزین قرمز وارد انمیشد معلوم نبود از کجا وارد میشود وسطه سفید یم دیره سوراخ بود ویک میله باریم ماند میلی های بافتنی بسیار نازک سفیدداخل انبود یک فرد باهیلی جالب و درن چهل سلگی میاید باکمی ناراحتی انراتماشا میکرد ومیرفت دفعه چهارم من گفتم جناب اتفاقی افتاده است گفت نه این کاربراتور هواپیما خطرناکترین عضو هواپیما است اگر مسئله داشته باشد ما زود بفهیم ر اهحل دارد واگرنه سقط حکمی است حال یک موتور یا دو تاموتور حتی سه تاموتور از کاربیفتند خلبان میتواندانرا به ز مین بنشاند- درهمه جا هم میتواند فرود بیاید .سرعت صفر باشد-نزد یک تهران یک چایی خوردیم- خلبان بافرودگاه مهر اباد تماس گرفت گفتند بیا داخل- در فرودگاه نیروهوایی بهسمت فرود گاه نهر اباد نیم د ایره زد وبه سطمت فرودگاه مهراباد حرکت چند قدمی رسید دستور امد به سمت پایانه د اخل نیروی هوای بیاید عقب -عقب ر فت تا درب تر مینال ایستاد اخحدی نبود فقط چهار تا سیصد وسی بود- پیاده شدیم- من وارد ترمینتال شدم خشکم زد باور نمی کردم فخش بود ولعنت به شاه- یک ر اهرو تنگبخشازان یک سکوی سفید گچی که برای انهای که نبودند وسایل انها ر اروی ان سکو بگذ ارند- دیو ار ها گچ سفید مانند مدخل بعضی مساجد کهن فقط یک نفر میتوانست حرکت کند ر سیدیم به اخر یک ایوان وساختمام مال زمان قاجار درب .هلال شیشه های درب های بسیار پهن مانند مغازه ها- یک حیاط کوچگ که البته ازطریع راه وسط به مکانهای داخلی راه داشت ویک باغچه بسیارزیبا باگل ودر خت ویک حوض باسنگ ابی کمرنگ باز بسیار زیبا وبا نردهای سیاه رنگ از خیابان جدا میشد ویک درب میله ای داشت تعداد زیاد تاکسی انجابود یکجنابی دم گوش من گفت خدا پدر اینهارابیامرزد تاکسی فلرستادند وگرنه تا مهر اباد باید وسایل راکول کنیم- اگر خارجیان ایران نمیامدندفرودگاه مهراباد رامانندیک طویله درست میکردند- اما هواپیمای ترکیه بگنفر گم شده است ازنوک هواپبما واز د رب انتهای هواپیما دود بلند است که جایی که اتش بگیرد نیست د ماغه درست است پس موشک نخورده است ته هواپیماهم در ست است- هوایمای درحال چرخ زدن است ارام ارام بهزمین نزدیک میشود دوحالت د ارد یا جلوبندی خراب شده است هواپیما درحال چرخشدهبود واین اتفاق خلبان کاری نمیتواند بکند ودارد میچرخد اول معلوم میشود انها جترباز نبودند یکنفربوده است خلبان بامرکز صبرح کرده است احتملا گکشته شده است وان فرد هم درجلو بمت کمی گذ اشته است وهم دراخر گذ اشته وپریده است احتمالا کرد بوده است- درسایت انگلیسی شفقنا اول بیانمیکئ کهن شهرستان دهوک در رای گیری رکورد زده است 75 درصد احتمالا بنفه تر کها رای گیری شده است وپ.پ کا گفته میشودمتوجه شده است یک حمله به مر ز ترکیه است یک عکس ازبرخوذ این دو دریک جگگل بطول چند کیلومتر دریک ردیف اتش گر فته وشعله اتش تا سر درخت است ودر خت نیافتاده است پس مهمات نیست واصولا مهمات این چنین قرارمیگیرد بحث کمی مقصل دارد بنظر حقیر سرتا پا شعبده بازی است
کد خبر: ۳۱۶۰۷۸
۱۵:۰۵ - ۲۰ آبان ۱۴۰۴
محقق : دکتر صادق یادگاری
شیعه نیوز | جلوه هاى رفتارى حضرت زهرا سلام الله علیها
اینک به برخی از ویژگی های زندگی حضرت فاطمه علیها سلام اشاره می کنیم.
ایثار در مهمانى
روایت زیر که بنا بر قولى شأن نزول آیه «و یؤثرون على انفسهم و لو کان بهم خصاصة»(1)مىباشد، جلوهاى از ایثار حضرت زهرا(س) در زمینه پذیرایى و گرامیداشت مهمان است:
مردى خدمت نبى اکرم(ص) رسید و اظهار گرسنگى نمود. پیامبر او را به خانه همسران خود راهنمایى کرد تا از او پذیرایى کند. آنها گفتند: در خانه، جز آب چیز دیگرى نداریم. رسول خدا(ص) رو به اصحاب خود کرد و فرمود: چه کسى این مهمان را به خانه خود مىپذیرد؟ على(ع) فرمود: من او را به خانه مىبرم. هر دو به اتفاق روانه منزل آن حضرت شدند. امیرالمؤمنین آمدن میهمان را به همسرش، فاطمه زهرا(س) اطلاع داد و از وضع غذاى خانه جویا شد. حضرت فاطمه(س) جواب داد: قدرى خوراک به اندازه بچهها موجود است، ولى مهمان را بر خود مقدم مىداریم. حضرت على(ع) فرمود: شما بچهها را خواب کن. من نیز چراغ خانه را خاموش مىکنم.
گویا على(ع) مىخواهد مهمان به واسطه تاریکى شب، متوجه کمى غذا نشود و با خیال راحت غذا بخورد. امیرالمؤمنان(ع) بر سر سفره نشست اما از آن غذا نخورد و مهمان نیز بر اثر تاریکى متوجه غذا نخوردن آن حضرت نشد. به هر صورت، آن شب سپرى شد و مهمان از خوراک خانه على(ع) بهرهمند شد لیکن اهل خانه با گرسنگى شب را صبح کردند. آن هنگام آیه مزبور نازل شد.(2 )
ایثار فقط براى خدا
نذر یعنى واجب کردن چیزى بر نفس خود در برابر تحقق خواسته، هدف یا آرزویى که انسان دارد. در واقع، چنین شخصى چیزى را از خدا مىخواهد و در برابر، فدیهاى از قبیل قربانى، اهداى پول، انجام حج، ساختن بنا، گرفتن روزه و غیره مىپردازد.
نذر، ریشه قرآنى دارد. خداوند در سوره آلعمران از همسر عمران نام برده که نذر کرد خداوند به او فرزندى عطا کند تا او را از قید کار و مسؤولیت خانه آزاد کرده و به خدمتگزارى معبد بگمارد.(3 )
بر این اساس، پیامبر اکرم(ص) هنگام بیمارى امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به عیادت آنها آمده و به امیرالمؤمنین على(ع) پیشنهاد کردند که براى شفاى فرزندانشان نذر کنند روزه بگیرند. از اینرو، حضرت على(ع) و فاطمه زهرا(س) و فضه نذر کردند که هر یک سه روز روزه بگیرند و بدین وسیله شکر نعمت سلامتى آن دو امام همام آورند. طولى نکشید که حال آنها خوب شد. در این هنگام، در خانه امیر مؤمنان على(ع) چیزى براى خوردن یافت نمىشد. به همین خاطر، آن حضرت مقدارى جو قرض گرفت. حضرت فاطمه(س) پس از آسیاب کردن جو، یک سوم آن را براى پختن آماده کرد. نان پخته شد. تعداد آنها از پنج عدد تجاوز نمىکرد. هر سه، روز اول را روزه گرفتند. على(ع) پس از پایان نماز به امامت رسول خدا(ص) به خانه برگشت. اینک سفره غذا در حالى که طعام اول و آخرش نان و نمک است، آماده پذیرایى از بهترین خلق خداست. آنها آماده افطار مىشوند، اما هنوز شروع به افطار نکردهاند که صداى کوبه در بلند مىشود. طنین صدا خود با اهل خانه سخن مىگوید. آرى، صدا صداى فقیرى است که تقاضاى غذا دارد. امیرالمؤمنین على(ع) صداى را که شنید، خطاب به دختر رسول خدا(ص) چنین فرمود:
فاطمه جان! اى بزرگوار اهل یقین.
اى دختر بهترین خلق روى زمین!
آیا به بیچارهاى که دست نیاز به در خانهات آورده، نظر دارى؟
به خدا شکوه مىکند و حاجت مىطلبد.
با گرسنگى و غم به سوى ما آمده است.
تمام امور در دست خداست و همه خوبیها از او نشأت مىگیرد.
بهشت دلپذیر به شما وعده مىدهد؛ همان بهشتى که بر بخیل حرام است.
حضرت زهرا(س) در جواب فرمود:
به آن گرسنه خوراک مىدهم و به سیر شدن او امیدوارم.
براستى که حق براى نیکان است.
به شفاعت خود آنها را به بهشت خواهم برد.
آن شب، همگى سهم خود را به فقیر دادند و با آب افطار کردند. روز دوم را روزه گرفتند. در آن روز، فاطمه زهرا(س) بخش دیگرى از جو را آسیا و سپس خمیر کرد. نان پخته شد و روز به سر آمد. وقت افطار رسید. در این میان، کودکى در زد، گفت: سلام خدا بر شما اهل بیت محمد(ص)! من یتیم و گرسنهام. پدرم از مهاجرین بود و در جنگ شهید شد. از آنچه خدا به شما روزى داده به من دهید، تا خدا نیز در بهشت به شما عوض دهد.
حضرت على(ع) فرمود:
فاطمه دختر بزرگوارى چون پیامبر(ص) است که تنگ نظر نیست.
در حالى که خدا غذاى یتیم را به ما داده
و هر کس بخشش کند براى او خواهد ماند و آب و غذاى بهشتى به او داده مىشود.
حضرت زهرا(س) در پاسخ به دعوت همسرش این گونه سرود:
«حتما او را بر فرزندانم مقدم مىدارم و او را سیر مىکنم.»
«زیرا آنها که گرسنهاند بچههاى منند.»
این بار هم مثل شب قبل، تمام اهل خانه خوراک خود را به یتیم دادند. روز سوم نیز باقیمانده جو را خمیر کرده و پختند و هنگام افطار، اسیرى آمد و از آنها تقاضاى غذا کرد.
امیر مؤمنان فرمود: فاطمه دختر پیامبرى است که سرور تمام انبیاست.
فاطمهجان! بر این اسیر گرفتار، منت بگذار؛ هر کس امروز کار خیرى انجام دهد و بذر آن را بپاشد، روز جزا محصول آن را درو خواهد کرد.
حضرت صدیقه طاهره فرمود: کف دستهایم تا آرنج تاول زده است.
به خدا قسم بچه هایم گرسنهاند و پدر آنها در کارهاى خیر پیشگام است.
آنگاه همگى غذاى خود را به اسیر دادند.
فرداى روز سوم، امیرالمؤمنین على(ع) با دو فرزندش بر پیامبر وارد شد. بچهها از شدت ضعف و گرسنگى چون جوجه مىلرزیدند. پیامبر(ص) چون آنها را دید پرسید:
«دخترم فاطمه کجاست؟»
حضرت على(ع) پاسخ داد: در محراب عبادت است. پیامبر(ص) برخاست و به خانه فاطمه(س) آمد و او را در حالى دید که آثار گرسنگى در چهرهاش نمایان و چشمهایش به گودى فرو رفته بود. رسول خدا(ص) بىتاب شده، فرمود: خدایا، بچههاى پیامبرت از گرسنگى مىمیرند؟
جبرئیل فرود آمد و آیه نذر را قرائت نمود:
... و یطمعون الطعام على حبّه مسکینا و یتیما و اسیرا، انّما نطعمکم لوجه اللّه لا نرید منکم جزاءً و لا شکورا. انّا نخاف من ربّنا یوما عبوسا قمطریرا ...(4 )
و غذا را در عین دوست داشتنش، به مسکین و یتیم و اسیر انفاق می کنند. (
[و می گویند:] ما شما را فقط برای خشنودی خدا اطعام می کنیم و انتظار هیچ پاداش و سپاسی را از شما نداریم. (
ما از پروردگارمان در روزی که روز عبوس و بسیار هولناکی است می ترسیم. (
ولایت، کوثر پاکى و نور
ولایت به منزله دژ استوارى است که ساکنان خود را از هر گونه نفوذ دشمن ایمن مىسازد و به مثابه واکسینهاى است که جان فرد و جامعه را در برابر ویروس فساد حفظ مىکند و چون چشمهسار زلالى است که هر کس خود را در آن شستشو دهد، غبار گناه از آینه دل او پاک مىشود. چنین کسى مىتواند شیطان را از وجود خود براند و او را در انجام نقشههایى که مىکشد ناکام گرداند.
زهرا مادر امت است؛ او که تجلى نور خداست، چگونه ممکن است فرزندانش در ظلمت باشند؟! او پاکدامن است، آیا مىشود دامن فرزندانش آلوده باشد؟! او تزکیه شده است، آیا شایسته است که رهروانش در جهت اهداف شیاطین و استکبار قدم بردارند؟! او یکپارچه عصمت است، چگونه مىتوان تصور کرد که پیروانش پرده عصمت را دریده باشند و لگام نفس را رها کنند؟! مگر نه این است که او به حداقل زندگى اکتفا کرد؟ آیا این دردها براى آن حضرت قابل تحمل است؟ اگر او به درگاه خدا ناله کند و به پروردگار خویش شکوه برد، خدایش چگونه تازیانه بلا بر پیکر جامعه ما خواهد نواخت؟!
حضرت فاطمه(س) مربى زنان و مردان است، او سازندگى و تربیت نسل را از خانواده آغاز کرد، چرا که هسته مرکزى اجتماع از خانواده تشکیل مىشود و چنانچه خانواده در معرض نور الهى قرار گیرد و از ظلمتهاى نفس، رهایى یابد، اجتماع رحمانى تحقق مىپذیرد. زن رکن اصلى و محور کانون خانواده است. از اینرو، حضرت صدیقه کبرا در مقام ایفاى نقش هدایتى خود از زنان آغاز مىکند.
پیام عفاف و آزادگى
فاطمه زهرا(س) مىخواهد که زنان امتش، چون فرشته، پاک و آزاده باشند، نه بسان بردگان در اسارت نفس و شیطان! و مىخواهد که زنان جهان، قدر گوهر وجودى خود را بشناسند و آن را با تمام قوا پاس دارند؛ همان ارزشى که به فرموده امام صادق(ع) از طلا و نقره بالاتر است.(5) حضرت زهرا(س) از زنان امت خود مىخواهد که چون مروارید پوشیده در حجاب صدف، بر تارک اجتماع و سینه تاریخ نورافشانى کنند، نه اینکه مانند زنان غرب، ارزش و جمال آنها دستاویز هر سودجوى خودکامه گشته و در ویترین مغازهها به نمایش گذاشته شود. فرهنگ غربى در عرصه سخاوتمندانه خود ارزش وجودى زن را به هر نااهل و فاسدى ارزانى مىکند اما اسلام شأن زن را در پاسدارى از جمال و زیبایى خود مىداند و عرضه آن را فقط بر اهل خود، حلال و مباح مىشناسد.
زکوة الجمال، العفاف(6)
زکات زیبایى، عفت و پاکدامنى است.
چنانچه زن از زیبایى خود پاسدارى نکند و خود را در معرض دید هر نامحرمى قرار دهد، نه خود روى سعادت را مىبیند و نه مرد طعم آرامش را مىچشد و نه اجتماع، امنیت را احساس مىکند. اسلام زن را همچون گلى مىداند که باید از آفتها حفظ شود تا مایه طراوت و نشاط خانواده و منشأ حیات جامعه باشد نه اینکه در معرض نگاههاى مسموم و مقاصد پلید، پژمرده و پرپر شود.
والاترین ارزش براى زن
حضرت على(ع) فرمود:
«در خدمت رسول خدا(ص) نشسته بودیم. آن حضرت فرمود: بهترین چیز براى زنان چیست؟ هیچ کس نتوانست پاسخ درست ارائه کند. من به سوى فاطمه آمدم موضوع را با او در میان گذاشتم. فاطمه زهرا(س) جواب داد: من مىدانم. سپس فرمود:
«خیر للنّساءِ ان لا یرین الرجال و لا یراهنّ الرجال»
«بهترین چیز براى زن این است که بیگانگان او را نبینند و او نیز آنان را نبیند.»
به نزد پیامبر بازگشتم و جواب گفتم. پیامبر فرمود: چه کسى جواب را به تو یاد داد.
عرض کردم: جواب از فاطمه است. رسول خدا(ص) با تعجب فرمود:
«فاطمةُ بضعة منى»(7)
«فاطمه پاره تن من است»
در رابطه با عفاف، وقار، شخصیت وجودى و مسؤولیتهاى زن در روایت دیگرى آمده است که پیامبر(ص) پرسید: «زنان چه زمانى به خدا نزدیکترند؟» اصحاب نتوانستند جواب دهند. حضرت فاطمه(س) جواب داد: «وقتى که در خانه باشند» این جواب دختر پیامبر مىتواند تفسیر معقولى از آیه «وَ قَرْنَ فى بیوتکنَّ و لا تبّرجن تبّرج الجاهلیة الاولى»(8)باشد.
ناگفته نماند که طرف خطاب خداوند در آیه مزبور همسران پیامبرند، لیکن در مورد هر یک از زنان مسلمان نیز مىتواند صادق باشد. در آیه قبل، زنان پیامبر از سخن گفتن هوسانگیز و مهیج، نهى شدهاند تا از طمع و آزار بیگانگان ایمن باشند. در این آیه مىفرماید: در خانه هایتان بمانید و همچون زنان جاهلیت در میان جمعیت ظاهر نشوید و اندام و زیبایى و زینت خود را در معرض تماشاى دیگران قرار ندهید. «قَرْنَ» به معناى سنگین و وزین بودن زن است.(9)
در آیه 59 همین سوره (احزاب) فلسفه پوشش زنان را با تعبیر «ذلک ادنى ان یُعرفن فلا یُؤذیْنَ» بیان کرده است: یعنى پوشش، نزدیکترین راه است که زنان به ستر و عفاف شناخته شوند و نااهلان و فاسدان در مقام تعقیب آنان برنیایند و به آنها اذیت و بىاحترامى نکنند و نگاه هوسآلود و پرتمنا به آنان نداشته باشند.(10)خوشبختى زنان را در چیزى جستجو مىکند که حافظ شخصیت و شرافت آنان باشد. بالاترین مقام زن را در ایفاى مسؤولیتهاى خانه و انجام وظایفى که منطبق با ساختار وجودى اوست مىداند.
باید توجه داشت که این دیدگاه به معناى خانهنشین کردن زن نیست. او نمىگوید زنان به کنج خانه پناه برند که آفتاب، سایه آنها را نبیند، زیرا او خود این گونه نبود و از زنان نیز چنین انتظارى ندارد و رفتار او براى مردم حجت است. آن حضرت در متن اجتماع حضور فعال داشت، اما به قدرى مراقب رفتار و حافظ شخصیت خود بود که حتى بوى او را نامحرم استشمام نکرد.
حضور زنان در صحنههاى فرهنگى، سیاسى، دفاعى ... نه تنها منع نشده، بلکه در مواردى که ضرورت ایجاب کند، واجب شده است. به عنوان مثال، چنانچه جامعه اسلامى به پزشک، معلم، پرستار، ... نیاز داشته باشد بر زنان واجب کفایى است که به فراگیرى چنین تخصصهایى رو آورند. سخنرانیهاى حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه و همراهى ایشان در هجرت و حضورش در دفاع از مقام امامت و ولایت و ایستادگى در برابر مهاجرین در حادثه درب خانه، و حضور دختران بزرگوارش در صحنه کربلا و سخنرانیهاى آنان در کوفه و شام دلیل روشنى بر این مدعاست.
شفاعت، روح امیدوارى
شَفْع به معناى زوج و جفت است. شفاعت به منزله آن است که شفیع با وسیله ناقصى که شفاعتخواه دارد، ضمیمه شده و بر اثر آن شفاعتخواه مىتواند ضعف و نقص خود را در نیل به هدف جبران نموده و به مقصود خود برسد.
شفاعت یکى از افتخارات مذهب شیعه است که روح امیدوارى را در انسان زنده مىکند. انسان با چشمداشت به رحمت و مغفرت الهى آیندهاى روشن براى خود ترسیم مىکند. این بینش در گفتار و کردار آینده او تأثیر گذاشته و به آن جهت مىبخشد.
اساس شفاعت، معرفت و محبت شفیع است. خداى تبارک و تعالى بر اساس محبت به بندگان، رسولان خود را مأمور کرد تا مشعل نور و پرچمدار هدایت باشند و آنان نیز بدون هیچ گونه انتظارى رسالت خود را به پایان رساندند.
«قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فى القربى»(11)
بگو از شما هیچ اجر و پاداشى نمىخواهم، جز دوستى خویشانم.
به نظر تمام مفسرین شیعه و بیشتر مفسرین اهل سنت منظور از «قربى» حضرت فاطمه(س)، حضرت على(ع) و فرزندان آنها است.(12)در روایتى از رسول اکرم(ص) چنین آمده است:
«من مات على حب آلمحمد(ص) مات شهیدا»
کسى که با دوستى آلمحمد(ص) از دنیا برود، شهید و آمرزیده است.
چنین شخصى توبهاش پذیرفته و ایمانش کامل است و فرشتگان به او مژده بهشت و ترفیع درجه مىدهند. او را همچون عروس که به خانه داماد مىرود به بهشت وارد مىکنند. دو در از بهشت در قبر به رویش باز مىشود و قبر او زیارتگاه ملائک مىگردد؛ اما آنکه دشمن آلمحمد(ص) باشد، در روز قیامت در حالى وارد مىشود، که در پیشانىاش نوشته شده: «مأیوس از رحمت خدا» و به هیچ وجه بوى بهشت را استشمام نمىکند.
خداوند منصب شفاعت را به انبیا، اوصیا و ملائک که از مقربترین مخلوقات هستند، اعطا کرده است. پس شفیع کسى است که در پیشگاه ربوبى بالاترین درجه را داراست و بزرگترین فدیه را نثار کرده و والاترین شخصیت را کسب کرده است. فاطمه که روح و جان پیامبر امت(ص) بوده و مادر و همسر شهید است و خود نیز شهیده است و وسیله هدایت بندگان و دریاى خیر و کمال و برکت است، شفاعت خود را این گونه متجلى می کند:
چون پیامبر خدا(ص) حضرت فاطمه(س) را به عقد امیرالمؤمنین على(ع) در آورد و مهر او را درهمى که از فروش زره حضرت على(ع) به دست آمده بود قرار داد، فاطمه زهرا(س) به پدر عرض کرد مىخواهم مهرم را ببخشم و در مقابل آن از خداوند بخشش امت شما را درخواست کنم. جبرئیل نازل شد و با خود پارچهاى از حریر آورد که در آن نوشته شده بود: «خداوند مهر فاطمه(س) را شفاعت گنهکاران قرار داد.» حضرت زهرا(س) هنگام احتضار وصیت کرد آن پارچه را روى سینهاش در زیر کفن بگذارند و فرمود: روز قیامت آن را به دست مىگیرم و از امت پدرم شفاعت مىکنم.(13)
آرى آن حضرت از لذتها و امکانات دنیا چشم پوشید و در ازاى آن، رهایى امت خود را از خدا طلب کرد. در واپسین لحظات عمر شریفش در اندیشه سرنوشت مردم بود و براى آنان از خدا آمرزش خواست.
ناگفته نماند که بنده نباید از شفاعت سوء استفاده کند و آن را وسیله لجام گسیختگى و نفس پرستى قرار دهد و تنها به این دلخوش باشد که از شفاعت بهرهمند است. بلکه کسى که امید شفاعت دارد، مسؤولیتش سنگینتر است و چون خود را به محبوب نسبت مىدهد باید خود را به صفات و کمالات آنان زینت دهد و از گناهان اجتناب نماید و تا مىتواند خود را از نقص به کمال و از ضعف به قوّت برساند، زیرا همچنان که اعمال انسان در رستاخیز تجسم پیدا مىکند، دوستیها و دشمنیها نیز تمثیل یافته و صورت عینى پیدا مىکند و آن کس که در دنیا براى خود رهبر و پیشوا انتخاب کرده به دنبال او حرکت نموده، در قیامت به وسیله همان رهبر به مقصد نور یا نار رهنمون مىشود. وقتى امامى سبب هدایت پیروان خود مىشود، این رابطه در رستاخیز عینیت پیدا مىکند، چنان که رابطه با رهبرى که باعث گمراهى پیروان خود شده نیز در آن عالم تجسم مىیابد.
قرآن می فرماید:
«یوم ندعوا کلّ اناسٍ بامامهم»(14)
روزى که هر مأمومى را با پیشوایش فرا خوانیم.
پس مىتوان گفت شفاعت، ثمره اطاعت و پیروى از رهبر است و هر اندازه که رهبر در هدایت پیروان خود به سوى کمال قویتر باشد، به همان اندازه شعاع شفاعتش گستردهتر است. بنابراین اگر رسول اکرم(ص) بزرگترین شفیع است، به دلیل شعاع جهانى هدایت اوست. اگر امام حسین(ع) شفیع است به پاس ایثار و از خود گذشتگى در راه دین است و اگر حضرت فاطمه(س) پیروان خود را به بهشت مىبرد، به خاطر نقش جاودانه ارشادى او و فرزندانش است.
جابر مىگوید به امام باقر(ع) عرض کردم یک حدیث شاد در باره جدهات فاطمه زهرا(س) براى من بگویید تا وقتى آن را براى شیعیان مىخوانم خوشحال شوند. آن حضرت از قول پدرانش نقل کرد که پیامبر(ص) فرمود: خداوند روز قیامت منبرهایى از نور قرار مىدهد. منبر من از همه بالاتر است. خدا به من مىفرماید: اى محمد! سخنرانى کن. من سخنرانى مىکنم. پس از آن على و حسنین سخنرانى مىکنند. پس منادى صدا مىزند کجاست فاطمه دختر پیامبر؟ کجاست خدیجه دختر خویلد؟ کجاست مریم دختر عمران؟ کجاست آسیه دختر مزاحم؟ کجاست امکلثوم مادر یحیى،
آنها برمی خیزند، خداوند مىفرماید: امروز، بزرگى از آن کیست؟ جواب داده مىشود براى خداى واحد قهار. خداوند مىفرماید: «من بزرگى را به محمد و على و فاطمه و حسن و حسین دادم. اى مردم! سرها را به زیر اندازید و چشمها را ببندید، این فاطمه است که به سوى بهشت مىرود. چون فاطمه به در بهشت مىرسد، مىایستد. سؤال مىشود، چرا ایستادى؟ فاطمه جواب مىدهد مىخواهم مقام خود را بشناسم. خداوند می فرماید: برگرد و دست هر کس که در قلبش محبت تو و فرزندانت باشد بگیر و داخل بهشت کن.» اى جابر! در آن روز فاطمه شیعیان و دوستان خود را چون مرغى که دانههاى سالم را از ناسالم جدا مىسازد انتخاب مىکند.(15)
بدیهى است کسى که دوستدار حضرت فاطمه(س) و فرزندان او باشد سعى مىکند که روش آنها را الگو و سرمشق زندگى خود قرار دهد و به آنان اقتدا کند، زیرا به یک معنا «بهشت را به بها مىدهند نه به بهانه» و حضرت زهرا(س) نیز از چنین افرادى شفاعت مىکند.
در پایان به قسمتى از زیارتنامه آن حضرت اشاره مىکنیم که ولایت او مایه تطهیر نفوس و پاکى دل و اصلاح عمل است.
«فَانِّا نَسْئلکَ اِنْ صدّقناک الاّ الحقتِنا بِتصدیقنا لهما لِنُبَشِّرَ انفسنا بانّا قد طهرنا بولایتک»(16)
«اى فاطمه»، ما از شما مىخواهیم که چون تصدیق کننده شما هستیم خدا ما را به واسطه این اعتقاد و محبت به پیامبر و جانشینش على ملحق گرداند تا به ما مژده رسد که به واسطه دوستى شما نفوس ما از گناه پاک گشته و از هر نقصى رهایى یابیم.»
به امید آنکه تشنگان ولایتش از شراب محبتش سیراب و به جمال فرزند عزیزش حضرت مهدى(عج) دلشاد گردند.
............................................
پاورقى
1 ـ حشر، آیه 8.
2 ـ تفسیر نمونه، ج23، ص519؛ مجمعالبیان، ج9، تفسیر سوره حشر، ریاحینالشریعه، ج1، ص157؛ فاطمه بهجة قلب المصطفى، ص35.
3 ـ آلعمران، آیه 36.
4 ـ سوره دهر؛ تفسیر کشفالاسرار، ج10، ص320؛ مجمعالبیان، ج10، ص404؛ فاطمه من المهد الى اللحد، ص243؛ فاطمه بهجة قلب المصطفى، ص255 ـ 256.
5 ـ امام صادق(ع): «لیس للمرأة خطرً، لا لصالحتهن و لا لصالحتهنَ، اما صالحتهن فلیس خطرها الذهب و الفضّة، هى خیر من الذهب و الفضه، و اما صالحتهن فلیس التراب خطرها، التراب خیرً منها»، بحارالانوار، ج100، ص236.
6 ـ غررالحکم.
7 ـ کشفالغمه، ج2، ص92؛ احقاق الحق، ج10، ص257؛ بحارالانوار، ج43، ص92؛ مناقب ابن شهر آشوب، ج3، ص141.
8 ـ سوره احزاب، آیه 33.
9 ـ تفسیر نمونه، ج17، ص290.
10 ـ اطیبالبیان، ج11، ص481؛ مجمعالبیان، ج20، ص177؛ مخزنالعرفان، ج8، ص254؛ التفسیر الکبیر، ج13، ص230.
11 ـ سوره شورا، آیه 23.
12 ـ اطیبالبیان، ج11، ص481؛ مجمعالبیان، ج10، ص28؛ الدّر المنشور، ج7، ص346؛ تبیان، ج9، ص158.
13 ـ احقاق الحق، ج10، ص367؛ فاطمه بهجة قلب المصطفى، ص344.
14 ـ سوره اسراء، آیه 71.
15 ـ بحارالانوار، ج43، ص64؛ فاطمه بهجة قلب المصطفى، ص615.
16 ـ مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمى، ص571.
انتهای پیام | https://www.shia-news.com/