بسم الله الرحمن الرحیم—نظریات  شخصی است- در تفسیر سوره مبارک مجادله-  بنگارش رهبر معزز رحمت الله علیه ودامت افاضات  نکته سنجی جالب ودقیق است-درریاضایات یک عدد قدر مطلق داریم-  کهدرحساب مثلا عدد دو را مینویسیم  دوپاره خط کوچک بصورت عمودی دراطراف عدد دو میگذاریم میشود قدرمطلق عدد دو- اما یک دفعه عدد مقید است عدد خاص است-مثلا حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم روزی دوبار از حضرت علی علیه السلام تمجید کردند این جمله بارارزشی بیشتر دارد از جمله علی علیه السلام راتمجید کنید—یا مثلا شخصی خدمت امام صادق علیه السلام .گفت من میتوانم دررابطه سکسی باخانم خودم صحبت کنم امام علیه السلام فرمودند درمسائل دینی  حیا مطرح نیست تابگویئم درمسائل دینی حیا مطرح نیست است سوره مجادله گفتمان های است بحث انگیز است وافرادممکن است که حتما  رای ونظرهای مختلف دارند به همین علت به این نوع گفتمان قران مجادله گفته است درگفتمان مجادله وار که بسیارمهم وکلیدی ا ست خداوندمنان باید جهت دهد وسپس معصومین علیهم السلام الله  الجمعین تا انسان حکمت هارا یادبگیرد- مطلبی درباره نجوا – به معنای درگوشی صحبت کردن است انهم با بزرگان مانندرسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم بسیاری نمیدانستند  میتوان بدون درگوشی گفت  مطلبرا گفت فرهنگ غلط- اما رهر معزز   وصاحب مکتب- س دصسته را مشخص کردن  یهودیان –منافقین-و برتری طلبان-که  همه اینها غلبا ازگردن گلفت ها بودن  وپولداران وبدنبال اهداف شیطنت  ومضر که باتکرار زیاد  سرانجام بههدف خود نایل شوند بخصوص یهودیان که این هاز ازاقازاده گذشتن واز پیغمبر زاده گذشتن مشاورین خاص الخاص الهی هستند منافقین  اهل سیاست صلح طلب هستند واز قدرت دیگران میترسند دلسوز جامعه خودرا قلمدادمیکنند دیگران میخواهند یک پرستیژ واعتباری برای خود بخرند دردنباله این مطلب خداوندمنان   فرمودند که نماز بخوانید وزکات بدهید-  و از خداوندمنان ورسوله اش اطاعت کنید این برمیگردد به یهود وخداوندمنان نام انهارانیاورده است که بزرگ نشوند نجوا انها هم درهمین موارد است روزی  سران یهود دم بازار با رسول اکرم صلواته الله علیه واله السلم برخورد کردند که مال خیبر بودند وگف6تند که شما میخواهید ما باشما هم پیمان شویم- شرط ما این است اگرخواستین نماز میخوانیم واگرخواستیم نماز نمی خوانیم واگرخواستیم نمازخودمان میخوانیم- دوم زکات نمیدهیم ولی  زکات میگیریم- قبله شمارا قبول نداریم وقبله خودمان راقبول داریم درجهاد شرکت نمیکنیم ولی درغنیمت سهم میخواهیم-  رسول الله صلواته الله علیه والسلم فرمودند این چهار رکن هر دینی استوبدون انها دین معنا نمیدهد ولی اینها ول کن معامله نبودند ومایل بودن درپیمان بارسول اکرم صلواته الله علیه والهوالسلم باشندمداوم میامدند خدمت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم این مسئله گوشزد کنند ورسول اکرم صلواته اله علیه واله والسلم بی توجه ای میکردند وجوابی نمیدادند منافقین مداوم  ایجادترس میکردند که جنگیدرگیرنشود و درصلح باشند وقشضر بعدهم برای انکه برای خود  مرتبه ای درست کنند مثلا مابجای دوسوره سه سوره بخوانیم- خداوندمنان منان هرکس  نجوا دارد یک درهم بدهد انهانیامدند  زیرا گفتند این بنفع رسول اکرم است هردفعه پولی ازما  باید هزینه شودوجوابهم معلوم است مابازنده هستیم خداوندمنان به این گروه فرمودندمن  شماربخشیدم اگر مسئله خاصی اسانجوا کنید ومن ازگناهان گذشته شما درگذشتم-کمال مروت وگذشت است ویکی مسئله طبقاتی نشود که عدهای پولندارند انها محروم نشوندگرچه کم  مورد وجود دارد  افرادنیازمند نجوا هستند