بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-روش دیالکتیک-مارکسیستی – دیالکتیک – یعنی گفتمان دونفر یک لغت یونانی است -که کلمه دیالوگ یعنی صحبت بخصوص هنرپیشه ها است—جناب اقای سقراط یکروش درک مسائل از طریق دیلوگ هی دوطرفهموردتوجه قرارداد که مثلا مساحت مربعچگونه بدست میاید درضمن بدانیداثبات ان بسیارپیچیده است- درعلم یکسری قوانین پایه داریم بقول اعراب ام القوانین-مادرقوانین به انها اصل موضوعه یعنی وضع شده است یعنی تاحدی قراردادی است مثلا سطح مربع ضرب دوضلع است این قراردادیداست ولی اثبات علمی ریاضی هم دارد که بسیارپیچیده است- یا ازیک نقطه در دوبعدی یا صفحه ازیک نقطه بریکخط یک عمودبیشتر نیست این تجربی است حال اگرز این نقطه چندصفحه عبور کند از این نقطه برهرصفحه یکعمود وجود دارد- جناب سقراط فرمودند دریاره مثلا حجم مربع باهم گقتمانکنید کهدونفر مخالف هم باشند اگر دوطرف درسئوالاتی ماندند-هردوغلط هستن واگر یکی جواب دیگری نتوانست بدهد اوبازنده است شرط این است از اصل موضوعه شروع کند- ایشان خداوندمنان از همین راه اثبات کرد درحدود دوهزارنفر تاحضرت مسیح علیه السلام بیایدموحد شدن—مازیاداریم مثلا در واحدوزن یک مکعب یکسانتمیتر اضلاع اب چهاردرجه یک گرم است- دراندازه طول مثلایکمیلمتر وغیره اینها اصل موضوعه هستند وجناب سقراط درباره ازادی هم اصل موضوع جالبی تعریف کرده است که بعدا دانشمندان بخصوص اخیرا انرا تکمال دادند—دیالکتیک سقراط دوظریفتی است دونفر هستند- تز وانتی تز دردوظرفیت است نه دریک ظرفیت- یگ دانشمند فرانسوی به خیال خوداش خواسته است دیالکتیک مارکس رااثبات کند میفرماید من زیریک سرپناه ایستاده ام باران میاید جای من خیس نمیشود ولی بیرون خویس میشود این دوظرفیت شد بله امری تجریبی وساده است بایدبدون علت جای خشک مقداری خیس شود دریکظریت وبدون علت باهم ترکیب شود وبعدمیفهمیم چه سنتزی شده است چنین چیزی درماده رخ نمیدهد- امابضی ها تصور کردد درروح رخ میدهد چون یک ظرفیت است حضرت استادمعزز ایت الله سیدمحمدحسینی طبا طبایی انرارد میکند- تصور کنید فردی به مهمانی میرود اول کت وشلوارسیاه رانتخاب میکند وبعد کت وشلوارسفید وبعد هردوسفید- روح خلق میکند هربار فکر میکند پس سهبار فکر جدا کرده است که هرسه فکر موجود است اگربدون فکر کردن لباس ان تغیرکرد جبری میشود که خودفرد نمیداند انتی تز کدام است وچه میشود-خانمی المانی است روزان برگ- ایشان درپارکی مداوم مردم المان راسرزنش میکر- بنفع کارگران فرانکفورت یا برلین قیام کنیدد- مردممیگفتندجبراش درما ظهور نکرده است امدند انراتصیح تاثیرات تبیلغاتی ه ممیتواند جبری را درستکند مسئله بغرنج شد مسئله بچه بود اوردن هم از روی تز وانتی تز درست کردند باز استادمعززحضرت ایالل دکتر مجا بدین ترتیب استفاده میکنند تا سی ودو گروه پنچ نفری مانندمسابقات ورزشی یک مسئله که زیربنای انرا یاددانندمطرح میکنند که اندکی مشکل است دوتدوتا باهم بحث میکنند بهترین انها بالامی ایند تااخر اگر حل نشد افرادهای گروه راتغیرمیدهندکه تقریا یکسان باشند باز این کاررا ادامه میدهند تاحل شود وبعدحل رابه همه میدهند وعلت حل نکردن میپرسند وبعد روش اسان حل راپیدامیکنند روی انها ازمایش میکنندبعللی پی میبرنند که مغز عده ای خوب درک نمیکند بدنبال علتمیروند یاپزشکی است ویا بعللی مطالب رابخوبی درک نمیکند وگاهی افرادی از راه یچیده ای حل میکنند اینان کل معلوامت در نظرانها وکابرد انها هم مشخص است حاضر است روح وابسته به ماده است دراثر خلوص قدرتی پیدا میکند که کمترین نیاز به ماده دارد روح زمان ن همه معلومات خودریک دفعه اشکار میکنددارد علت حرکت جوهری است هم رخ میدهد واینفر میتواندبه راحتی مسئله راحل کند بنظر میرسد جناب حافظ وسعدی و فردوسی وغیره دراین شرایط بودند