بسم الله الرحمن الرحیم- سوغات مشهد-دوم- ما درچهاراه اذری خیابان وتعظ طبسی بودیم درداخل فضائلی -4-هتل بشیر- روبروی پارکینک ماشین برقی حرم بود ن سوارشدم رفتم وهمانجاهم درداخل صحن واعظ طبسی ایستگاه ان ماشین های برقی بودند دفعه اول مسئله ای نشد من قبلا دراطراف جهاراه اذری بالا وپائین این رفته بودم قانون هم این است کمی بالا وپائین بگردید تا گم نشوید- دفعه بعد ما همان جا پیاده شدم وچند قدم میزدم به چهاراه اذری میرسسم دیدم دفعه بعد به یک میدان مفصلی وبزرگی رسیدم- از اهالی پرسیدم ای نمیدان اسم اش چیست فرمودند میدان کاشانی- این عمل دوبار تکرار شد انطرف میدان اذری یک کتاب فروشی معظم استانه رضوی انعظمت صلواته الهله علیه واله والسم است 9000 کتاب دارد ومن دوکتاب راانجا پیداکردم خریدم- درکتاخانه امالرضا علیه السلام درصحن امامحسن علیه السام برخورد با کتا چگونه پژوهش کنیم منویسنده طلبه فاضل سیدحمید حیدری نژاد رحمت الله کتابی موجز در باره پژوهش است و نفشه ذهنی تاحدی بسیار خوب مطرح است وللی کاب تخصصی است فرد باید اطلاعات کافی در قبل داشته باشد وففط یک انقلتی وجود دارد- فوق لیسانس براساس بیانات دکتر ساکتی استاد دانشگاه شیراز وریس بخش واستاد دانشکاه ازاددرشیراز درفوق لیسانس فرمودند فوق لیسانس کار عمده اش درک سیستمها است وساخت سیستم- است ویک تحقیات اسان راهم باید انجام دهد یکصد هزارتومان دانشگاهمیداد بچه ا سیصدهزار تومان هزینه میکردند و دیگ رجل وبقول ان عظمت کوچه وپس کوچهنمیرفتند یاقبول کنند ویانکنند-- ر اسا س شناخت برای ساختن فرضیه است جناب دکتر محروم رضئیه رحمت الله علیه فرمودند فرضیه سازی کارشما نیست کار انیشتین ها است ولی فرضیه ای معتبر وجود دارد—باشبهات تز میتوان انتخاب کرد وشمامیتوانید با دستکاری انرا درست کنید در گوگل این فرضیه درشته های مختلف وجود دارد- درغرب تخصص فرضیه سازی است چناچه درایرانهم باشد ویامال غرب لطفا وارد بازار علم بکنند- درهرحال این کتاب برای افراد مفید است که تا درس تافوق لیسانس راخواندند- وبیشتر این کتا ربرای ر طلاب جوان نوشته است در سیابری کار میکنند که یک شعبه درمشهد دارد وادرس انرا کتاب فروشی استانه مزبور یوسیدی روحانی نعززادرس دادند ئمن پیدانکردم ومنصرف شدم که از میدا کاشانی به انمحل میرفتم این کتاب سیستم برا اساس علوم مختلف وبخصوص فقعه بیان کردهاست البته سیستم سازی هنرهای زیادی دارد- ازجمله یک فتوا از عظمت شیخ انصاری رحمت اله علیه بیانکرده است که اگر نقشه ذهنی انچنان ک ه اقای فاکال اخیر بیان رسم کرده است طلب درکوچه وپس گوچه گم میشود- برای انکه این گوچه وپس گوچه ساخته میشود ودلی نرا بسختی پیدا میکند ولی روی نفشه بارمز و کد مشخص میشود ویک کوتاه یعنی موجز بیان میشود اساس تحقیقت مدرن غرب مال مسلمانان است از اسپانیا رفته اس بانمودارد درخت وخورشید اینرا ساختند به کتب قدیم مراجعه کنید در حاشیا داخل انار ویمسمبل دگر وغیره شرح دادندمقداری دراینمورد بحث کنم – اول تعریف موجز که از پانزده کلمه نباید بیشتر باشد توصیف هم میگویند در زبان انگلیسی میشود پایگراف انجا باید بین هفت وتا دهد کلمه باشد این پای گراف درگذشته اخبار صبح گاهی بوده است- ساعت هفت درهرحال زمانی افطار چون روزه بیست وچهار ساعت بود به ان وقت افطار میگفتند بریک فاست یعنی روزه شکسته شد - بعدا تا ده کلمه شد- این پای گراف وارد علم شد کتاب دانشگاهی را تکست میگویند براسس پای گراف نوشته میشود من دردانشگاه فیزیک 101گرفتم- مثلا یک تیوری یا اصل فرضزکنید نسبیت انیشتین سیزده پای گراف بود وبعضی مثلا سه پای گرا بود وبرای بچه های فیزیک سال دوم کتاب 201 انجا نسبیت ایشین مصلا ده پای گراف میشود ولی افق فرق میکند--- دوم مقاله به کتاب سترگ جناب اقای مهدی فرمانیان مراجعه کنید دوکتاب دارد اول کتاب درامدی برفرق تسنن کهمن را در کتابخانه تخصصی الرضا در استانه ای رضوی چند بخش انر ا رونویسی کردم وانکتاب را تهیه کردم وکتاب دراره درامیدیبرق شیعه رانخریدم بعلت خرید زیادکتب- دونکته درباره فرق تسنن بیان کنم تاقران هشته جیری مکتب اعتقادی ر فرق تسن بوجودنیامد- ومقاله بوجودنیامد شیعه از زمان حضرت علی علیه السلام مقدمات ان بوجود امد ومداوم گسترش پیدا کرد ازهما اول سیستم بوجود امد در زمان هشتم هجری تازه علم کلام دراهل تسنن بوجود امد وبعدمکتب قبلا تعدای حدیث جمع میشد که بعضی احادیت متضادبودن ومیگفتند فرد مختار است ولی بعداز قرن هجریر متضادهارا کنار گذاشتند ومصلا پنچاه حدیت بنوان اصل مکتب قبول کردند که هرکدام از احادیث مسائلی راحل کند واغاز سیستم شروع شد مقاله بایدبرای اثبات بقوق حضرت علی علیه السلام- حکمت یا حق- اولین کسی است این حرف را زده است—جناب حضرت عظمت انصاری تا سی کوچه وپس رفته است تا اثبات کرده است دراهل تسنن حداکثر چهار کوچه رفته اند – برای هر مطلبی باید یک مقاله بنویسند- حداکثر یکصد وپنچاه کلمه همین مطلب در انگلیس رفته است به اسم ارتیکال رفته است که باید از اغاز اثبات تاذنتیجه بیان شود ودرهرموضوعی ودرهر سطحی میتواند باشد در فقه اسلام افوا منبه قرانی است وسپس حدیثی است دوم مسئه مکتبی – اصول است که اصطلاح به اصول میگفتند واصول بسیار مهم را ام الاصول گفته میشد در اسلام به ان رساله گفته میشود که رساله مثلا ابن سینا وغیره دمطرح شده است دراینگلسی اس ی- گفته میشود بسار تخصصی است مثلا درقانون دادگستری در کتابخانه تخصصی الرسا دوکتاب است بسیارقطور یکی دراره شهید اول دومی مقایسه بین شهید اول وشهید دوم بخشی از انها مسمال به رساله برخورد میکند در زمان گذشته روی فروعات زیاد اسمگذاری نشده است چون اصل اگرنغیر کند فروعات هم تغیر میکند اخیرا درغربهم فروعا جزو اس ع است وحال در فقه شیعه فروعات جزو رساله واقع میشود وبعد درستکردن سئوالات است از حضرت رسول اکرم صلواته اله علیه واله والسلم-کردن – که فرمودند-خوب پرسیدن- نیمی از دانش است-ادامه داراد
سلام
عیدتون مبارک
دعوت می کنم جهت انتشار سریع و ساده مطالب و تصاویرتون از شبکه اجتماعی ویترین استفاده نمایید
اکنون نام کاربری تان ازاد و قابل ثبت هست
ممنون