بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- شخصی است بنام اقای اشیل-مک پرسون متعلق به کشور چکسلواکی –مقاله نوشته است-چک  درحقیقت جکسلواکی یک شیطان ساده بود- ایشان جزو سازما ن جاسوسی- چکسلواکی بوده است ولی به معنای جاسوسکه ماتصور میکنیم نیست- کاراو دادن اطلاعات مفید برای مثلابی بی سی است گه کشور چکسلواکی چقدر پیشرفت کرده است- درحقیقت یک وابسته فرهنگی میتوان گفت- شخصی درانگلستان بوده است که تبلیغات کشور چکسلواکی راپنبه میکرده است- ولی سازمان جاسوی شرق ایشان راتشخیص نمیدادند کیست تصور میکردندیک فرد انگلیسی است ولی درحقیقت این مرد اخرین فرد سیاسی کشور چک بوده استکه درانگلستان بوده است وکشور کمونیستی شده است- اسم انگلیسی ایشان –ایمیل سوکوپ است که دردانشگاه گلاسکو استاد بوده است-که نام اصلی ایشان اقای جان ماساریک- بوده است وتا سال1948 بعنان منشی سفارت بوده است – ایشان بافردی بنام اقای یارک است-قراربوده است نقش تفسیر کننده را داشته باشد وبه ایشان کمک میکرده است- ایشان از بی بی سی کمک میخواهند که درترجمه وصدا گذاری  به نحوی که  لهجه انگلیسی برای بیشتر کشورهای اروپائی قابل فهم باشد که لهجه میتل اروپائی احتمالا میتل همام میدل است یعنی وسط بیشتر شبیه لهجه انگلیسی میان اروپا باشد- بی بی سی اشتباه میکند انها به بیبی سی گلاسکو معرفی میکند وبی بی سی گلاسکو انهارابه دانشگا ه گلاسکو معرفی میکند ودانشگاه گلسکو ایشان به اقای سکواوپ معرفی میکند- ایشان میگوید سیاست چگسلواکی – یک سیات مردم فریب عالی بایک بروکراسی شیطانی است-که اننتجه رفتن ه یک سرنوشت نامعلوم که سرانجام یک راه سخت وازاردهند را جلوپای افراد میگذارد- ودرسخنرانی خود  رژیم چگسلواکی یک حکومت مزاحم دهند وپراز اضطراب معرفی میکند وتفسیر اقای پارک را همه اش را دروغ بیان میکند ومیفرماید شمافقط درباره ورزش فیلم بسازید وایشان به زبان انگلیسی میانه مسلط بوده است انرا دکلمه کند- این دونفر برمیگردند- وجریان را میگویند وحکومت می پذیرد ومتوجه میشود که انفرد کیست وبه اینها چیزی زیاد نمیگوید-ایشات بصورت مختصر بانام اوران چگسلواکی دردو به سه مدال طلا وژیمناسیتک وفوتبال وغیره صحبت میکند دریک مصاحبههم شرکت کنند ولی همه انها جزو دفترسیاه بود زیرا دربهارپراکت شرکت داشتند-حال مانند یک برده-کار میکردند وحق صحبت کردن نداشتند- فیلم تهیه میشود وانها به لندن باز میگردند وهوا مه الود بوده است بایدسه ساعت درفرودگاه باشند دو ماشین اسکودا لیمزونی وارد فرودگاه میشوند وایشاتتجرمه راکه بهانگلیسی امده شده بود ومیباست ان جناب بخواند به اقای یارک میدهد واقای یارک باانها به سفارت میروند- ایشان به سفارت میرود ومتوجه میشود فیلم بعداز انکه بی بی سی  قبول کرد یک دختر خانم اهل چکسلواکی که انگلیسی اومانندماشین سخنگو است هیچگونه احساسی -ندارد  باید بخواند ان دختر میگوید ان اقای کی بود من گفتم فقط میدانم در گلاسگو است- فمدیم دروغ منرا فهمید ورفت ومن زنگ زدم به اقای- ایمیل سکوپ که من یک کار فوری باشمادارم- ایشان پذیرفت وبعداز ظهر بهمن وقت داد نزدیکی بعداز ظهر شنیدم خودرا ابالکن به زمن پرتاب کرده است وفورا بهانجا رفتم ومردم دورجسدجمع بدن وبهمن گفتند فرد یایشان رابامهارت هل داد وکاربدنی کردم وبلافاصله بهمنزل باز گشتم واسباب موردنیاز برداشتم وباماشین به سرعت از مرز دور شدم وچهل سال نیامدم ولی گاهی بارادیو روم درباره چکسلواکی صحبت کردم ودرسال1976 به چک باز کشتم من متیوانم خاطراه انمرد رافراموش کنم ولی رنجی که ملت من کشیدهرگز نمی توانم فراموش کنم