عرفان عاشورا

بسم الله الرحمن الرحیم- این وبلاگ برای شناخت اسلام عزیز فعالیت میکند

۳۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

رهبری الهی-!!

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است رهبری الهی-که بخشی از ان مدیریت  است- فرض کنید به کسی بگویند مدیریت خانواده چیست- خود فکر کن- صفاتی را بیان میکند- مثلا –رشد –سلامت-اگاهی عواطف- اخلاقپسنیده-ازبن بست ارج کردن- عدالت انجام دادن ویاد دادن این صفات- حل مسائل- یک معیشت  متعادل حلال اسلامی در چهارچوب  وحی وعقل- وغیره- درتاریخ باستان  رهبریت بیشتر درشکار کردن ویاد دادن  و درجنگ کردن ا ست- به رو ویونان  در زمان باستان مدیریت  بیشتر متعلق به شهرداری ها وساختن شهر ها است درحیوانات  باز ما رهبری -و-  مدیریت میبنیم-درنهنگ ها درفیل ومیمون ها- بور کلی درپستان دارها- درمورچه ها وزنبورها ملکه- ودربعضی حیوانات ایجاد قلمرو ودفاع ازان – رهبری  هم میتواند –باعث پیشرف کشورشود ویاباعث فروپاشی کشور شود-بخصوص دراگاهی  وبالاخص درمذهب-میتواند برای  گرویدن بهمذهب نقش عمده بازی کند ویامنزوی کردن از مذهب نقش مخرب بازی کند درشرکت امازون  امریکا- 18299 کتاب دربار رهبری ومدیریت وانواع مدریت چاپ زده است درهرپنچ دقیقه یک کتاب درباره مدیریت درامریکا چاپ میشود خلیفه شدن انسان  یعنی رهبری الهی را در  باره انسانها پیاده کردن است امروزه مدیریت  علم میان رشته ای بوده است یعنی برای هر رشته علمی یکنوع مدیریت وجود دارد ومدریت بعنوان کلی  درحال مستقل شدن است- اما مدیرت تنها علم  نظری وعملی نیست هنر هم است یعنی علم مدریت دردرون هنر مدیریت خودرانشان میدهد-  یعنی بتواند  مدیر پیروانی پیدا کند که انها  توسط مدیریت حکمتها علوم خاص  باخلاق خاص ورفتارخاص  وایجاد وفاداری  وسرانجام انها  به سمت مدیرشدن هم حرکت کنند- باید داری هوش بالا- ذکاوت = یعنی= استفاده مثبت ازهوش- رفتار واخلاق جاذب که در پیروان شوق وانگیزه وبخوبی مسائل جا بیافتد- این جا افتادن را هنر میگوند  مثلا هیتلر صلح میکر مثلا باروسیه ناگهان حمله میکرد- درسیبری تیفوس  کشتار زیادی کرد بعلت عدم مدیریت- ما رهبران مدیری  تاریخی داریم مانند پیامبران  ویامانند امم الخمینی رحمت الله علیه انشا الله تاظهور حضرت اماالزمان علیه السلم  روش ومنش وشیوه ایشان راهنمای پیروان  اش باشد- قان میفرماید اگر پیامبر اکرم صلواته اله علیه واله والسلم رحلت کرد ویا شهید شد به عقب بازگشت میکنید  این خطاب به مدیران اینده است-  امدن  دین یهود ودین مسیحیت را تحریف کردند  اولا خودانها  خداوندمنان در نکبت قرار میدهد  ومرگ سختی وسپس تا  ابد دراتش خواهند بود  وخانواده انها دراثراین تحریف دراینده ضرررخواهند کرد  وپیشرف واقعی از انها گرفته میشود  و سکولار  حاکم میشود ودین تاحد زیادی منزوی میگردد که باعث بحرنهای بسارسخت رابوجود میاورد وطبق حدیت سخت دلی وبیرحمی صفات ادمیان میشود- درقران سوره ها با بسم الله الرحمن الرحیم شروع میشود ومدیریت الهی را تبین میکند که الله تمام صفات  بوسیله نر الرحمن الرحیم بروز وظهور دارند- وبخاطر تحریف مجبور شدن که  مذهبرا شخصی کنند  واینشخصی گر  درتمام ابعادنیست وهنر وعلم مدریت الهیرا ناقص وتاحدی بیفایده کردن یکیاز  خصوصیات مدیریت ورهبری در  بلای های  ناگهانی است که رهبر با  هنر وعلم خود مردم امیدوار میکند وراه برون رفت ازان را مشخص میسازد این هنر بزرگ رهبری است- درزمان امام صادق علیه السلامدراوائل مدوام شاگرداضافه میشد  جا برای انهنبود درخیابانها  چادر میزدند  وشبها نزدیکمانزل وازان منازل استفاده میکردند وروزه  چادر  در اطرفجنگل خرما غیرن نزدیک خیابان بودکه رفت وامد  گاری ها میسر شود-بنی عباس رسیدند شروع کردن ماهانه بین سییصد تا هفتص درم به طلاب  بخشند – امام صادق علیه السلام به بنی عباس  هشدار دادنکنید-چون دراوائل بنی عباس خودرشیعه وطرفدار امام علیه السلام میدانستند وفرمودند اینها  درزمان بنی امیه درسختی بودندوبه قناعت  خوی گرفتند این رابه نزنید  امام انها درخفا میخواستند امام را بشدت کم طلبه ومنزوی کنند- وکردند  ان طلبه ها به امام صادق علیه  گفتند شمانترسیدماهم پول رامیگریم وارام وارام- انها شیعه راستین شما میکنیم- امام علیه السلام فرمودند شما نمی توانید چون انها اراده نابودی شیعه رادارند وخداوندمنان توفیق شیعه شدن راستین رابهانه نمیدهد وبنی عباس بالباس خوب بخشیدن  وغذای خوب دادن وکنیز دادن ازانهاخواستنداربنی عباس حمایت کنید وهرطور صلاح میدانید تبلیغات کنید وکم کم از حوزه دورشدن ش یک فرد  طرفدار امام علیه السلام بهامام علیه السلامفرمود کاری بکنید که اینها  دوباره  به اسلام شما برگردند  امام علیه السلام فرمودند اگربرگردند  منافق میشوند وخطر انها زیاد تر میشود ولی زمانی که شیعه بنی عباس میشنود خطرانها کمتر میشود وشیعیان کمتر فریب میخورند وتاحدی اختیار کارازدست انها خارج میشود وبنی عباس تاحدی انهاراککنترول میکند وگرنه خطر انها بشدت زیادمیشود ئهنر این است که ازاین علمچگونه استفاده شود- امریکا دراوائل قرن بیستم متوجه مدیریتشد انگلستان درسال 2002  سازمان بینالمللی  علم مدریت رابوجود اورد ومدیریت درهررشته ای تخصصی شد- مشکل بزرگ مدیریت  یکی فرهنگ  است که بامدریت  رابطه تنگاتنگ ونزدیک دارد خطر دریانجاذ است که مدریت برای پیشرفت نژادی غلط  وناسیونالیست غلط-که نمونه های زیدای دارد مانند  هیتلر –ناپئلون  چرچیل   سرانهای قبائل کهمتاسفانه درمذهب وبخصوص اسلام بخوبی دیده میشوند وحی را تغیر میدهند- البته فرهنگ را باید بخوبی  لحاظ کرد ودرضمن براساس وحی وعقل انرا تصحیح کرد وتاحدی کاری بس مشکل است –مهارت رهبری در تاثیر مثبتمیدانند که چیهمیزان توانسته است افرادخوب را  توانمند واگاه بکند-رابطه  بین رهبر وپیروان باید دوطرفه باشد وقدرت هنر خودرا دراینمورد نشان دهد—رهبری قلق وشیوه هنرخاص خودرا باید داشته باشد- ونقش پیروان مداوم تاحدمعقول اضافه ند واین امر نیازمند مبلحثات دوطرفه است که درچهاررچوب علم وهنر ومقبولیت  ومشروعیت دین ناب الهی باشد- واین امور انگیزه وتوامندی پیروان را زیاد کند- وباید مطالب واقعیت وحقیقت  داشته باشد وبخوبی قابل اجراباشد واثاران بخوبی اشکارشود- مهمترین مسئله دیگر رهبری اهداف است- کهمیبایست اهداف واقعی وحقیقی وسازناده ومثبت باشد- وبتواند  با هنر مدیریت تغیرات لازم را درپیروان بوجود اورد- که اسلام بشرطی کت دوام همیشگی داشته باشد- وتغیرات  پیروان از روی اگاهی نه ازجهت تحمیل یافریب باشد- رهبری دقیق  انچنان است که اگر مدتی درسازمان نبود کاربخوبی اجراشود ومیبایست رهبری غلط را   توصیف کرد وانرا به پیروان شناساند که فریب نخورندأژز

موافقین ۰ مخالفین ۰

دنیای مذهب ناب-!!

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-درمورد خارج شدن دانشجویان بخارج – البته انهای که باید باشند –هستند—رفتن برای علم اموزی بشرطی که درایران   ان علم موجود نیست  خوب است درامور علوم مادیامریکابهترین است درعلوم انسانی  هرجا  که ایمان ناب  وجود ندارد مسموم است-ولی اروپا بهتراز امریکا است  درامریکا بعضی قوانین بسیارخوب است وبعضی قوانین مضر است- باید دقت کرد  ودر انتخاب فرهنگ هم بسیاردقت کرد- انسان دراین عالم خاکی  سه گزینه دارد-  -  یکی بدون علم وقوانین دنیا واخرت خودرا  رقم برند خسر دنیا والاخرت- که همه جا  میتواندچنین بشود بعضی این حالت  را حالت شیطانی گفتند- دوم  برای دنیا  ودنیای کار میکند وازقوانین دنیای برخوردار است این یک ربع  زندگانی پیشرفت میکندویک ربع زندگانی به سمت افول میرود جبر الهی است وعاقبت هلاکت است یعنی ا زنظر ایرانیان مرگ  خفت بار است ولی ازنظر اعراب فقط مرگ است- وسوم  دنیا واخرت بدین نحو است دنیا سوخت معنویت بوجودمیاورد که  انسان بتواندعمودی درمعنویت به اندازه سوخت بالا برود وحدی هم ندارد- دوگرو ه اول بدانند که زن خوب نصیب انها نخواهد شد--- امادنیا دردست خداوندمنان است- هروز در نقشه ای است که دین ناب پیروزشود—درجبهه بودم درتوپخانه بودن پانزده خرداد  لشگر فجر  نوزده—بغل دست ما  هوابرد بود –جالب بود تعداد گوسفند داخل محوطه بود   عدهای لباس عشایر درتن داشتند- یک درجه دار  اشتیم جوان  بسیارزیبا روی وبالباس ارتش ودرجه استوار  ریس توپ هابود که من تصور میکنم ازهوابرد امده بود بسیارپسری ارام وخوش خنده وسفید روی منتظربود که ما گرا بدهیم- ایشانمدتی میخواست به توخانه مرزی برود-  کمی دلهره داشت مرحوم  ریس ما حضرت شهید مهندس حسین ظلانوار رحمت الله علیه  بهمن گفت یک دعا برای ایشان بکن ویک نصایح بکنم باوراش برای من سخت است چرابشدت عصبانی شدم وگفتن نه نصایح میخواهد  ونه دعا میخواهد سالم برمیگردد درگرما کاشپن همیشه میپوشید فقط یک بار نزدیک او توپ زدند بسیارزمین سست وشنی بود یک تیکه ترکش کوچک درجیب اش رفته بود وباز گشت-گذشت من به شیراز بازگشتم یک روز ایشان به منزل ما امدمن دیدم مانند یک ژنرال المانی کمیکبود  با ابهت تمام وبسیار جدی وکمی عصبانی توی اطاق نشست ویک طرحی بیان کرد وپاسخ انرااز من خواست من جوابی دادم باعصبانیت گفت چرا خوب فکر نمیکنی؟؟ بادودست  رومیز نقشه ا رابجود اورد دریکجمله مسئله حل کرد که حداقل بایدچهارساعت  بیان میکرد ویک طرح دیگرداد ارام ارام بسمت قیافه سابق بازگشت- باز من یک پاسخ دادم وگفتم با بچه ها   تشکه دردرس حضرت مرحوم ایت ا لله کرامت ملک الحسینی شرکت کنم-دیدم ایشان نیست یکی از طلبه های جای ایشان دارند درس رامرور میکنند یکی از انها فرمودند طبقه بالا  جلسه است وشماراهم راه میدهند-ومن به طبقه بالا رفتم وارد جلسه شدم تعدادیازعلما انجابودند ودوتا طلبه که یکی پابسن ونابینا بود ودیگری یک طلبه جوان بود نشستم ان طلبه نابینا  هوشی عجیب داشت وحافظه ای پری داشت وبهمنزل مردم یرفت وبقول معروف بیت الاحزان داشتند- روضه میخواند- بغل دست حضرت مرحوم  ایت الله صلواته اللهعلیه نشسته بود جلسه تقریبا تمام شده بود ازهردری سخنی بود ایشان روکرد به طلبه فرمودند چندتا بچه داری ایشان بیان کرد زن اورا طلاق دادم ازبس که منرااذیت کرد ومن تحمل میکردم-خوداش طلاق خواست باز حضرت الله صلواته الله علیه والسلم فرمود زن گرفتی ایشان فرمودند ودوتا  بچه از او دارم- فرمودند این یکی چطور است  ایشان باورنمی کنید مانند حورالعین است ایشان فرمودند معلوم میشود شما بخاطر خداوندمنان بخانه کسی میروی برای پول نمیروی وخداوندمنان هم درکاسه ات گذاشت بسیار شاکر باش- دربان گفت خانمی سئوالی دارد ایشان فرمودند دوساعت دیگربیایند ورفت وبرگشت وگفت همین الان جواب میخواهند فرمودند  بیاد یک خانم  ابر ابهت با روسری کمی کبود وباجدید وکمی خشم فرمودند طلاق بااین شرایط جواب اش چیست خواستم بگویم دردانشگاه همینطور صحبت میکنی؟؟ حضرت ایت الهرلحمت الله علیه فرمودند من الان حظور ذهن دارم اقایان هرکدام که مایل هستند پاسخ خانم رابدهند- انها هم  همین جواب دادند وسپس حضرت ایتالله رحمت الله علیه فرمودند فردا ساعت ده بیا- ان خانم رفت ان طلبه نابینا فرمودند جواب ان تابحال داده نشده است؟؟ ایشان ارام به ان طلبه شریف فرمودند میخواهد این طلاق رخ دهد-!!بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-درمورد خارج شدن دانشجویان بخارج – البته انهای که باید باشند –هستند—رفتن برای علم اموزی بشرطی که درایران   ان علم موجود نیست  خوب است درامور علوم مادیامریکابهترین است درعلوم انسانی  هرجا  که ایمان ناب  وجود ندارد مسموم است-ولی اروپا بهتراز امریکا است  درامریکا بعضی قوانین بسیارخوب است وبعضی قوانین مضر است- باید دقت کرد  ودر انتخاب فرهنگ هم بسیاردقت کرد- انسان دراین عالم خاکی  سه گزینه دارد-  -  یکی بدون علم وقوانین دنیا واخرت خودرا  رقم برند خسر دنیا والاخرت- که همه جا  میتواندچنین بشود بعضی این حالت  را حالت شیطانی گفتند- دوم  برای دنیا  ودنیای کار میکند وازقوانین دنیای برخوردار است این یک ربع  زندگانی پیشرفت میکندویک ربع زندگانی به سمت افول میرود جبر الهی است وعاقبت هلاکت است یعنی ا زنظر ایرانیان مرگ  خفت بار است ولی ازنظر اعراب فقط مرگ است- وسوم  دنیا واخرت بدین نحو است دنیا سوخت معنویت بوجودمیاورد که  انسان بتواندعمودی درمعنویت به اندازه سوخت بالا برود وحدی هم ندارد- دوگرو ه اول بدانند که زن خوب نصیب انها نخواهد شد--- امادنیا دردست خداوندمنان است- هروز در نقشه ای است که دین ناب پیروزشود—درجبهه بودم درتوپخانه بودن پانزده خرداد  لشگر فجر  نوزده—بغل دست ما  هوابرد بود –جالب بود تعداد گوسفند داخل محوطه بود   عدهای لباس عشایر درتن داشتند- یک درجه دار  اشتیم جوان  بسیارزیبا روی وبالباس ارتش ودرجه استوار  ریس توپ هابود که من تصور میکنم ازهوابرد امده بود بسیارپسری ارام وخوش خنده وسفید روی منتظربود که ما گرا بدهیم- ایشانمدتی میخواست به توخانه مرزی برود-  کمی دلهره داشت مرحوم  ریس ما حضرت شهید مهندس حسین ظلانوار رحمت الله علیه  بهمن گفت یک دعا برای ایشان بکن ویک نصایح بکنم باوراش برای من سخت است چرابشدت عصبانی شدم وگفتن نه نصایح میخواهد  ونه دعا میخواهد سالم برمیگردد درگرما کاشپن همیشه میپوشید فقط یک بار نزدیک او توپ زدند بسیارزمین سست وشنی بود یک تیکه ترکش کوچک درجیب اش رفته بود وباز گشت-گذشت من به شیراز بازگشتم یک روز ایشان به منزل ما امدمن دیدم مانند یک ژنرال المانی کمیکبود  با ابهت تمام وبسیار جدی وکمی عصبانی توی اطاق نشست ویک طرحی بیان کرد وپاسخ انرااز من خواست من جوابی دادم باعصبانیت گفت چرا خوب فکر نمیکنی؟؟ بادودست  رومیز نقشه ا رابجود اورد دریکجمله مسئله حل کرد که حداقل بایدچهارساعت  بیان میکرد ویک طرح دیگرداد ارام ارام بسمت قیافه سابق بازگشت- باز من یک پاسخ دادم وگفتم با بچه ها   تشکه دردرس حضرت مرحوم ایت ا لله کرامت ملک الحسینی شرکت کنم-دیدم ایشان نیست یکی از طلبه های جای ایشان دارند درس رامرور میکنند یکی از انها فرمودند طبقه بالا  جلسه است وشماراهم راه میدهند-ومن به طبقه بالا رفتم وارد جلسه شدم تعدادیازعلما انجابودند ودوتا طلبه که یکی پابسن ونابینا بود ودیگری یک طلبه جوان بود نشستم ان طلبه نابینا  هوشی عجیب داشت وحافظه ای پری داشت وبهمنزل مردم یرفت وبقول معروف بیت الاحزان داشتند- روضه میخواند- بغل دست حضرت مرحوم  ایت الله صلواته اللهعلیه نشسته بود جلسه تقریبا تمام شده بود ازهردری سخنی بود ایشان روکرد به طلبه فرمودند چندتا بچه داری ایشان بیان کرد زن اورا طلاق دادم ازبس که منرااذیت کرد ومن تحمل میکردم-خوداش طلاق خواست باز حضرت الله صلواته الله علیه والسلم فرمود زن گرفتی ایشان فرمودند ودوتا  بچه از او دارم- فرمودند این یکی چطور است  ایشان باورنمی کنید مانند حورالعین است ایشان فرمودند معلوم میشود شما بخاطر خداوندمنان بخانه کسی میروی برای پول نمیروی وخداوندمنان هم درکاسه ات گذاشت بسیار شاکر باش- دربان گفت خانمی سئوالی دارد ایشان فرمودند دوساعت دیگربیایند ورفت وبرگشت وگفت همین الان جواب میخواهند فرمودند  بیاد یک خانم  ابر ابهت با روسری کمی کبود وباجدید وکمی خشم فرمودند طلاق بااین شرایط جواب اش چیست خواستم بگویم دردانشگاه همینطور صحبت میکنی؟؟ حضرت ایت الهرلحمت الله علیه فرمودند من الان حظور ذهن دارم اقایان هرکدام که مایل هستند پاسخ خانم رابدهند- انها هم  همین جواب دادند وسپس حضرت ایتالله رحمت الله علیه فرمودند فردا ساعت ده بیا- ان خانم رفت ان طلبه نابینا فرمودند جواب ان تابحال داده نشده است؟؟ ایشان ارام به ان طلبه شریف فرمودند میخواهد این طلاق رخ دهد-!!

موافقین ۰ مخالفین ۰

مذهب ابوحنیفه-!!

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- درمکتب  حنفیه مطالعه میکردم-اول بیوگرافی جناب اقای ابوحنیفه ایشان درافغانستان با پدراش از مهندسین معروف ساختمانی ومجسمه سازی است- ویک مجسمه بزرگ بودا  را  ساخته ویک مهمان خانه بسیارباشکوه وعظیم دریک باغ بسیارزیبا برایزواربودایی  فراماوردند  وبه زوار همه نوع کمک میکردند- اوازه انجا  درشرق پیچده بوده است وبرای تماشا میامدند .با ایشان بحث میکردند تعدادی قابل توجه بودای میشدند  و\ساز امدن اسلام وتسخیرانجا انها  بهسمت عراق متمایل شدند وسراز کوفه دراوردند پس از رحلت رسول اکرم صلواته الله علیه  واله والسلم وضع  بهم خورد  ومسلمان بدون چوپان شدند پس از مدتی عده ای –اقای ابوبکر وعمر راقبول کردند این دونفر بیشتربعلت سیاسی بوده است وکمتر  اعتقادی  وکمتر حدیثی  وکمتر فقهی- درباره عثمان وعلی علیه السلام که داماد حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم   بودندکه به عربی بهداماد ختن میگویند که دوجمع دراد دراصل اختان اسن است ولی ختنین هم  گفته میشود  ان دورا منفی دانستند برای اسلام لذا  مکتب ارجا درست ما برای اندو  احکام راتعطیل میکنیم واحکام به رسول اکرم صلواته الله علیه واله السلم ارجا میدهیم- درمرحله چهار گروه بوجو د امد-امامت- خوارج – قدریه-مرجه  قویترین انها  است که معاویه انرا ساخته است درکتاب اش عالمی شیعه تحقیق کرده است چهارتا حدیت بسیار قوی امامت علی علیه السلام دران است اینحیله معاویه است ولی  بسیاری ازشهوات راحلال کرده است لذا طرفداران زیادی هم پیدا کرده است-مشکل این جا است که همه مسلمانان خودرا عاقل میدانستند حدیثی ازرسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم بیان شده است  اگردرجمع عقلا-اختلافشد اکثریت ملاک است ولوبعدا مشخص شود که حق با اقلیت استومسلم است که زمانی کهمتوجه شدن عقلا حق با اقلیت است ان حق اکثریت پیدامیکند درکل مسلمان   یکسری سنت های رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم وجود داشت  وسپس اصحاب حدیث بوجود امدکه درمراحل اول فقط معنای حدیثرا روشن میکرد ویابرای فردی  برای  جواب حدیثی پیدا میکرد  مانند ابوهریره-   لذا همگان بهسمت مرچپه کشیده شدند—کم کم  درکوفه سهگروه  بدنبال پیدا کردن جواب سپوالات برامدند که سهموضوع بود اول امامت دوم ایمان فرد فاسق-سوم کسی که گناه کبیرهکرده است وبدون توبه مرده است ابوحنیفه وارد بحث میشودوهمه رابزانو درمیاورد ونتایچ انهارابرباد میداد وکسی حریف اونبود ایشان واردمرجه شد ان زمان شیوخ اصحاب حدیث برای مذهب مرجه حدیث جمع اوری میکردند ولی نقد وانتقاد  ابوحنیفه را  قبول داشتند ابوحنیفه ازمرجه خارج شد وان اصحاب خارج شدند وبنوشتن فقه اکبر برامدند در نیمه اول قرن دوم اولا اینکتاب  همگی دران دخالت داشتند منتقدین گفتند بسیاریازاحکام ان زمان درکش نبوده است بله ازامام صادق علیه السلام گرفتند وبتدریج این کتاب    احکام خودرا  افزایش داد-ایاواقعا خداوندمنان دین خودرا بدینترتیب رها میکند؟؟ لذا ماباید  ازتاریخ عبرت بگیریم اول اعتقدات ودوم سیاست- سوم مسائاجتماعی  وچهارم اخلاق وپنجم فقه  بصورت کتب درسطح فهم عموم چاپ شود بیسوادی باعث ان مسائل شد امروزه غیرا اقتصاد سیاست –دانشگاه واموزش وپرورش اقایان میکوبند

موافقین ۰ مخالفین ۰

تعامل فلسفه با علم کلام__

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات  شخصی است- جناب اقای لوکاچ-  هدف خودرا   درهستی شناسی – کار – قرار داده است وسپس درک هستی شناسی اجتماع-پرداخته است  وسعیدارد جامعه به سمت پیچیدگی  ژرف شدن  وپر جنبش شدن سوق دهد که مداوممتغیر باشد  البته –کار- یک عامل اساسی است- ولی قبلاز کار  هدف باید هستی شناسی- سعادت وخوشبختی است- وسپس کار -  نباید متخصص کار اجتماعی  وشناهت هستی شناسی ومعرفت ان را منحصر به اقای مارکس کرد دیگران دراین زمینه کارهای مفصل کردن ولو به معرفت خود عمل نکردند- بدون تعصب بهترین  تبین کننده  وتشخیص دهند-  وداشتن ملاک حقیقی و واقعی اسلام ناب است قران میفرماید اگر سلام ناب را  درک نکنید وعمل نکنید درمواردی خودرامتخصص برجسته ان اهدف میدانید که باهم دراختلاف هستید- البته کار تنها دربعد مادی نیست ودربعد معنوی است- وکار تنها دربعد میکانیکی نیستکه سیستم  موجودات غیر ذی الشعور است بقول خارجی- این اروگانیک- دربعد  سیستم موجودا ذی الشعورهم است  که به ان سیستم- اورگانیک میگویند و سروکار با  فلیفه وعلم کلام  وخواستهای روحی وروانی  ومعنوی هم میشود-که اقای لوکاچ سعی کرده است  غیراورگانیک بیشتر لحاظ کند ایشان  اول معتقد اس  باید فلسفه هستی  هر امری را درک کرد به اصطلاح درک فراتاریخی وسپس وارد دروان تاریخی شدوکم کم از فلسفه کناره گرفت وانراکنار گذاشت و وارد  دوران  تاریخیشد  یک رابطععمیق وتعاملی بین فلسفه وعلمکلام است  فلسفه بکناری نمیرود  درک دقیقی نیست که تصور کند فلسفه ایستایدارد  ثابت است نوزایی  وایجاد جنبش  وتعیرر سیستمی به سیستم روزراندارد درنتجه  یکتصور غلط مانند فرعونیان نمرودیان وغیره درجهت منفی  پیچده وکار کردند  وسرانجام محو شدن

</

موافقین ۰ مخالفین ۰

حوزه شریف الازهر لطفا عنایت کنند - متشکرم

بسم الله الرحمن الرحیم-  نظریات شخصی است- از غیرت حسینی  علمای  حوزه شریف الازهر رحمتاللله علیهم الاجمعین  درخواست میکنم یک امتحان از داعشی های بیسواد درابعاد اعتقادی  -تاریخ اسلام و خصوصیات مکتب اسلام   اخلاق- فقه- سیاست – امامت- خلافت  امور اجتماعی  حق مسلمانان – وغیره بگیرد هرکدام  منحرف هستند ازمصر اخراج شوند انشالله  شماموردتاید الهی واقع خواهی شد

موافقین ۰ مخالفین ۰

ذات وصفات الهی-!!

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-درباره  ذات وصفات الهی- ذات الهی فرومول ندارد- فرمول مال ترکیب است  ذات الهی واحد است تنها میتواند تعریف داشته باشد مثلا بامسامحه رنگ زرد- وامابقل استادشهیرحضرت دکترغلامحسین ابراهیمی دینانی باکلمات   که دامنه محدود دارد بینهایت نمیتواند معنا کند- اولا ما بیستر  لغاتما از حس گرفته شده است مثلا اتحاد ویانرامجرد ازحس میکنیم ازروی عقل یک معنای بدون حس را میخواهم بسازیم- اینمعنا درچه درچه عقلانی میتواند باشد وکاربرد داشته باشد مسلما برای بینهایت معنا  دقیقی نمیدهد منظور چگونگی است-ولی چارهنیست   ولی همیشه باید  دقت کرد  یک روح بشری است- چندی سال پیش یکخانم دکتری بیان میکردند ساختمان تعریف مغز بکلی تغیر کرده است-مغز مانند  موتور ماشین برقی   لحاظ کنید یک سری سیم پیچ است استار  که بزنید برق وارد ان میشود  پیستون را به حرکت  بالا به پایین به جای بنزین ومابقیه یکسان است سلولها درداخل این سیم پیچها  کار پیستون به نحوی میکنند هنوز  بطور جزی این کلاف سیم پیچ ها شناخته نشده استولیبصورت کلی  روی مغز سنسور  حساس قرار میدهند  حرکت داخل این سیم پیچها بصورتکلی میتوانند درروی مانیتور  کامپیوتر مشاهده کنند- بهفرد یک کتاب بسیارخنده دار دادند گفت بخوان وهرجاخنده داشت بخند  درحود چهارساعت نوار گرفتند وبهد یک  داستان بیسارغم انگیز  واقعی دادنند وگفتند بخوان هرجا خواستی گریه کند وبعد  یکمسئله دادند وگفتنددرباره ان فکر کند وگفتند خودرابخواب زن  وبعد خوابیده بیدارشده وگفتند نه فکرکن ونه عمل کن درتمام حلات  نوار یکسان بوده است ودرتمام نوار کل سیستم باهم کار میکرده است ولی بعضی مواقع جرقه ای به بیرون میزده است که کم زیاد میشده است که احتمالا یا  دراستخوان مغز  جذب میشد ویا از استخوان مغز خارج میشد-یک حدیث داریم که روح توسط  جسم تغذیهمیشود واگر وح توسط حس تغذیه نشود خاموش میشود وفقط  خودرا  درک میکند بدون انکه  تفکری داشته باشد- حال  برای انکه روح  ازمغز استفاده کند  محصولات مغز با ازجنس روح شود- یاداوری کنم نوارخانم ها  کمی نسبت بهم نزدیکتراز نوار اقایان است- این مطلب دردروحپیدیده روحی یا حک درروح میشودویا  متصل به روح میشود به هیچوجه تفکرمادی نمیتواندانرا توضیح دهد  قابل درک انسانی نیست درخداوندمنان صفت یکی است صفات  یکی درونی هستندمانند انسان که درباره احساس خود فکر میکند ویک عده  برای بیرون هستند اما یک صفت است که خداوندمنان هرکدام رابخواهد  ازان استفاده میکند وان صفات بینهایت هستند وپس قابلدرک انسانینیستند و  هرصفت خادارای عاملخارجی  درک خودرا  با جنس ذات یکسان است-  یک انسان بهیک برگنگاه میکند بدون اطلاعات  علمی ظاهر درک میکند-امام معصوم علیه السلام بهبرگ نکاه کند ازابتدا وعلت ان وتاانتهایزمان ان ازانبرگ رادریافت میکند لذا به خداوندمنان نزدیک میشود  ولی اینده ان برگ توسط علم غیب الهی برای امام علیه السلام اشکار میشود لذا روح امام علیه السلام صفات زیادی  وباتوان بسیارزیادی دارا است حضرت علامه محمدحسین طبا طبا یی- رحمت الله علیه میفرماید  تکامل انسان دراینده  بهسمت الگوی الهی است که ازیک ابزار چندین استفادهببرد مثلاازبرق چقدربرده است از دجیتال تا امروز چقدربرده است و  درروح علوممختلف و کابرد مختلف درحال پیشرفت اس  داریم درزمانی که امامالزمان علیه السلام میایند افراد  علوم مختلفی  لدنی از امام  علیه اسلام یاد میگرنند وعلوم زیادی خود یاد میگرند


موافقین ۰ مخالفین ۰

یکتای خدوند منان -2

بسم الله  الرحمن الرحیم-نظریت شخصی است- یکتایی خداوند منان- در فلسفه الهی- وجود  بدوقسمت تقسیم میشود واحد وکثیر واحد همه اش یک جز است کثیر ذات اش  و وجوداش چند جز است ترکیبی است همه مخلوقات چند جزی هستند وجز تقسیم کثیر واقع میشوند اگرخداوندمنان کثیربود مخلوق است وخالق دارد- خداوند وجود بالذات است یعنی ذات اش همیشه بوده است- زیا ذات اش یک جز است وان جز بینهایت است-پس همیشه دوام دارد  ودرخلق کردن  مشکلی ندارد مگربخواهیم یک خدا راخلق کند ان خدای خلقی  بالذات نیست خداگونه است ومخلوق است- بعضی گفتند  میتوان  یک خدای با علم وقدرت نسبی بالذات باشد استادهر ایت الله محمدحسین  طبا طبائی رحمت الله علیهمیرماید ذات الهی بینهایت علم وقدرت دارد  جزدیگر اگرباشدمانند خداوندبینهایت است نمیشود از ان جز صفاتی کم –کرد حال اگر چند خدا باشد درست مثلهم رفتار میکنند  یعن عوالمی مانند یک دیگر دارند ولی چنین نیست پس یک خدا است- مسیحیت چون انزمان دردنیا بخصوص دراروپا خدایمرد وخدای زن وخدای بچه دریونان خدای مرد وگاهی زنی مقدس میشده وض من ازدواج باخدا -خدا میشد وبچه هم خدا میشده خواستند از  انکشورها  عقب نباشند درضمن یهود عزیر را خداکرد- ازیهود هم عقب نباشند—خداوند منان بعنوان پدر مطلق اشکالیندارد بهخدیانپدر میگفتند به شوهربودن خدا اشکال دارد- وسپس خدا یکروح خدای هم به حضرت عیسی علیه السلام داده است پس مخلوق است  ان روح عیسی علیه السلام نمیشود مثلا به اسم روح میشود ولی حضرت عیسی علیه السلام برای ان روح عبادتی مدحی نکرد برای خداوندمنان ستایش مخصوص او است کهبهان حمد گفته میشود وبرای دیگران ممدوح است کهبعضی حمد پاین لقب دادندپس حضرت عیسی علیه السلام حداقل ان رو را باید ممدوح کند درحالیکه حضرت عیسی علیه السلام مداوم میفرماید پدر چنین گفت ویا ایمان شما مسائل حرکت کرد ویامن از پدرچنین خواستم ومانند ان اسمیاز  خدایروح نیست اگر واقعا روخدای دارد باید یک دفعه بگوید اینمعجز ازان شخصی من است وازخداوندمنان چیزی دیگرنطلبد ویک سری عبادات مخصوص اان روح باشد ولی چنین نیست وان روح محلیاز اعراب ندارد وفقط شعاردادندکهوقتیکه حضرت عیسی علیه السلام در  درصلیب  میخکوبشد وایشان رحلت کرد ان روح الهی زنده بود همینکه از صلیب پایین امد دراطاقی گذاشتند وبعدمتوجه شدن حضرتمسیحعلیه السلامنیست وایشان زنه شد وبهخانه حواریون رفته وعده ای خواست ونصایحی کرده است وسپس بهاسمانعروج کرده است

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰

دراخر الزمان دیوانه دیوانه سازی رشد پید امیکند-!!

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-توی بوق انداختند که درایران با بهایت بد برخورد میشود وحتی قرستان انهارا خراب کردند- ازکجا خودانها نکردند تا بگردن مسلمان بی اندازند- اندازند- اما فشار لازم است- همان طور خودانها هم فشار میاورند که افراد خارج نشود- وسعی میکند  افراد رافریب دهد و ازخدا بترساند که بهایی  شوید-شمادر دنیا درسجن هستید یعنی حبس وزندان ودراخرت هم همینطور- پس باید بانها مبارزه کرد برای انکه رچه درباره کتب  شیعه ردیه نوشتند غلط بوده است-وهرچه شیعیان درباره کتب وسنت انها ردیه نوشتند درست بوده است- ولی سماجت میکند عقلرابکار نمی اندازد- وباید پشت کارداشت البته هزینه ای هم دارد-درحدیث است عالمی شیعه دراوج علم وزهد وتقوا درقیامت اهل جهنم میشود- ازخداوندمنان سئوال میکند چرا خداوندمنلن میفرماید به اینمضمون برای هدایت جامعه هیچکار نکردی ازترس انمکخ طاغوت یعنی طغیان کنند  ازحد جدا شده است مثل سیل ویا اتشازحد خود خارج شودئویرانی میورد وتوئجلوگیرنکردیازترس انکهمثلا یک سیلی بخوری-بخاطر موقعیت ا ت تورا نمی کشتندولی ازاری میرساندند توبه این خاطر  کارینکردی چه بسا همان ظالم متوجه شود وتغیر کند ویا مسلمانان متوجه شوند وتغیر کنند چون اتش است همه بدنبال بهانه هستنداگربهانه درست باشد خداوندمنان باید قبول کند ولی اب زیرپوست خداوندمنان نمیرود  جای بهانه نمیگذارد-عالم میگوید  دیگران سعی کردن  تاحدی کهموفق میشدندپیش رفتند خداوندمنان میرماید  ان کار من بودکه انها کردند- اگر قیامتی نبود وکاری بهکسینداشتند هرچه میخواهد بکند- قران میفرماید اهل باطل پول های زیادی مصرف میکنند که جلوی راه حق ببندند شماهم مقابله مثل بکنید راه حق مشخص شود وراه باطل متوقف شود— اگر یکنفراز را باطل مسلمان واقعی شد- اگر  شیعه نبوده است اورا ارشاد کرد – اگر مسلمان واقعی شد گناه  اش پاک میشود وگناه مقتولین  پاک میشود وخداوندمنان در خاندان هاقدرت وسلطه ایجاد میکند که انتقام بگیرنند – اما اگر  قبول نکرد  حتی مسلمان بود ادم کشت وقبول کرد که ادم کشته است ودین نابراهمپیدا کرده است اگر صاحبان دم=خون  اورانبخشیدند کشته میشود واهل بهشت میشود—حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم به حضرت علی علیه السلام فرمودند که اگریکنفر بدست تو مسلمان واقعی شد  اینمثال اوردند  فرض کنید همه ستارگان جنس انهاا ز طلا  است – چهل برابرانرا به شما میدهند ما باید اینرا بخوبی درک کنیم درتبلیغ دین هزینه وکار کنیم یک کسی صدا خوب دارد یکی شعر خومیسراید یکی نویسندگی یکی هنر درانواع اش وغیره باید فعالیت کند هزینه بپردازدونترسد حتی جان ناقبلرا  هزینه کند ابروی خودرا هزینه کند  سختیهارا هزینه کند  بهزندگانی انبایا واولیا اعظام صلواته الله علیهم الا جمعین  نگاه کند  وتدبر کند—نکته سوم- باتبریک وتسلیت بخاط عظمت های ازخود گذشته کهتوسط دیوانگان بشهادت میرسند که اخیرا  بخصوص درپلیس مومن ومتقی وجان برکف دارد رخ میدهد- یک زمان من حدیثی خواندم کهدراخر زمان دیوانگان زیاد میشوند ودیوانه سازی زیاد میشود خیلی تعجب کردم از عالمی پرسیدم منظور چی است ایشان فرمودند انهایکه سیگار درست میکنند پول مردم رابهدر میدهند وسلامت مردم را ازانهامیگرند شرابدرست میکنند قمار خانه باز میکنندوغیره یک هم بهایت درست میکنند وحالا  اشوبگر دیوانه درست میکند-حال اگر درخانهکسی چنین افرادی بود باید پلیس را اگاه کرد واگربداند ونگوید خودهم شریک جرم است

موافقین ۰ مخالفین ۰

سپاس گذاری!!

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-بهترین صفات  که منشا ایجاد بسیاری از صفات میشود سپاسگذاری است بخصوص رشد عواطف مثبت بسیارمهم است یکی از عوامل ان سپاس گذاری است شایع است که انسان با  صد صفت فعلی الهی میتواند درگیرشود ورشد کند- اساس ان سپاسگذاری است- حضرت سلیمان علیه السلام از خداوندمنان خواست بالترین ثروت وقدرت را  را بدست اورد که هیچ کس درگذشته واینده بدست نیاورده است خداوندمنان انرا اجابت کرد برفرض از راه زور وچپاول میخواست انرابدس اورد با جنایات زیادی کند کهیهود بعدا بدنبال ان بود که میبایست ازراه الهی بدست اورد- راه الهی بقول جناب حضرت حافظ رحمت الله علیه خرمی دارد- وازراه دیگر ضد خرمی نکبت دارد- ولی اهب بیت  رسول اکرم صلواته الله علیهم الاجمعین قرب الهی  را میخواستند برسند که کاری کمی مشکل است درهزاران صفت بهاوج رسیدند به کمک الهی یکی ازانها سپاسگذاری درهمه شرایط استبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-بهترین صفات  که منشا ایجاد بسیاری از صفات میشود سپاسگذاری است بخصوص رشد عواطف مثبت بسیارمهم است یکی از عوامل ان سپاس گذاری است شایع است که انسان با  صد صفت فعلی الهی میتواند درگیرشود ورشد کند- اساس ان سپاسگذاری است- حضرت سلیمان علیه السلام از خداوندمنان خواست بالترین ثروت وقدرت را  را بدست اورد که هیچ کس درگذشته واینده بدست نیاورده است خداوندمنان انرا اجابت کرد برفرض از راه زور وچپاول میخواست انرابدس اورد با جنایات زیادی کند کهیهود بعدا بدنبال ان بود که میبایست ازراه الهی بدست اورد- راه الهی بقول جناب حضرت حافظ رحمت الله علیه خرمی دارد- وازراه دیگر ضد خرمی نکبت دارد- ولی اهب بیت  رسول اکرم صلواته الله علیهم الاجمعین قرب الهی  را میخواستند برسند که کاری کمی مشکل است درهزاران صفت بهاوج رسیدند به کمک الهی یکی ازانها سپاسگذاری درهمه شرایط استبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-بهترین صفات  که منشا ایجاد بسیاری از صفات میشود سپاسگذاری است بخصوص رشد عواطف مثبت بسیارمهم است یکی از عوامل ان سپاس گذاری است شایع است که انسان با  صد صفت فعلی الهی میتواند درگیرشود ورشد کند- اساس ان سپاسگذاری است- حضرت سلیمان علیه السلام از خداوندمنان خواست بالترین ثروت وقدرت را  را بدست اورد که هیچ کس درگذشته واینده بدست نیاورده است خداوندمنان انرا اجابت کرد برفرض از راه زور وچپاول میخواست انرابدس اورد با جنایات زیادی کند کهیهود بعدا بدنبال ان بود که میبایست ازراه الهی بدست اورد- راه الهی بقول جناب حضرت حافظ رحمت الله علیه خرمی دارد- وازراه دیگر ضد خرمی نکبت دارد- ولی اهب بیت  رسول اکرم صلواته الله علیهم الاجمعین قرب الهی  را میخواستند برسند که کاری کمی مشکل است درهزاران صفت بهاوج رسیدند به کمک الهی یکی ازانها سپاسگذاری درهمه شرایط است

موافقین ۰ مخالفین ۰

مسئله صورت خدا -!!

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بحث  انکه خداوندمنان انسان به صورت خود افرید ویا ازروح خود به او دمید—اول دمید در  گذشته وحتی الان  معتقد به نفس مسیحایی هستند اورادی میخواند فوت میکندکه اثر این  اوراد وارد  بدن فرد شود- یک درک عظیمی استاد  شهیدمعزز حضرت ایت الله دکترمرتضی مطهری علیه السلام دارد که کمیاب است- شناخت مرتبه ای است بخصوص شناخت انسان وخداوندمنان- ایشانمیفرماید که میگویند  جسم مرکب انسان است مثلا مانند اسب که مرکب انسان است این غلط است مثل چهل درصد انسان جسم است شصت در انسان روح- یکعظمت بسیار  گرانقیمت وبسیار پیچده جسم است که تعامل بسیار پیچیده جسم روح باهم دارندکه در دیگرموجودات نیست روح را که غذار نمی چشد برای چه لذت از غذا میبرد مگر اسب  از غذا لذت میبرد راکب هم انرامیفهمد – نه نهمیفهمد ولی درجسم میفهمد یعنی سلول ها لذت میبرند که انعکاس پیدا میکند درروح- چرا برای انکه به مواد غذایی  نیازمند هستند  ان غذایراکه دوست دارند فرد بخورد   ازان لذت میبرنند- درامریکا امدند  شپش گرفتند  رویا تحقیق کردند بهیک ماده ای رسیدند که شپش  انرا دوست ندارد یا شپش ها حرکت کردند یاغذانخوردند ومردند—سلول های انسان چنین است حتی شعور دارند غذای حلالبخورد  خوشحال میشوند واورا دعامیکنند واگر حرام بخورد ناخوش هستند واورا لعنت میکنند ودرقیامت این امر  اشکار میشوند و سلول های انسان بهشتی میگویند لذت زیادی بهتو میدهیم که مارا بهشتی کرد ی وبرعکس سلول های ادم جهنمی میگویند مارا جهنمی کردی وماهم عذاب سختی به تو میدهیم سلولها درکار کردن خسته میشوند  مغز که اداره کننده بئن استماده ایرا ترشح میکند که انسانبخواب میرود وقتیکه سلول ها خستگی دراوردند دوباره ماده ای ترشح میکند ویا اثرا  ن ماده تمام میشود وفرد بیدار میشود روح زخم معده را  میتواند  گسترش دهد میگویند معده عصبانی- وبرعکس معده دچار زخمئ معده ازطریق میکروب شود روح رنج میکشد- من درباره خانم ها بسیار محتاط هستم یاباید بحث علمی دقیق باشد ویاخودخانم ها بیان کرده باشند مغز رامیتوان مرد نامید وقلبرا میتوان زن نامید دودستگاه مجزا وکامل هستند وبین مغز وقلب تعامل است ولی مغز برکل بدن  نظارت دارد ولی قلب برای خود ومغز   هم اثر دارد—حال صورت- یعنی عا مل شناخت چون درگذشته از طریق  عوامل خارجی یک شی اورا میشناختند خداوندمنان  ظاهر خارجی ندارد از طریق صفات فعلی خداوندمنان میشناسند انسان هم از طریق صفات فعلی باید شناخت ازصفات خود صفاتی  شبیه به ان به انسان داده است که میتواند ظاهر کند این ظاهربیشتراز طریق جسم وبدن است-پس روح انسان توسط  افعال فرد که توسط جسم ظاهر میشود میتوان شناخت- پس انسان مومن شناخت خداوندمنان را  اسانتر میکند-کتابی  درمورد اقای مارکس  میخواندم نویسنده یک فیلسوف المانی مادی است- ولی مداوم درشناخت معرفت به بن بست میرسید  ایشان  به جوهر رسیده است موجودات مادی ماننند انسان  ایشانمیفرماید نقش جوهر ماندگاری  یک سری اصول است ولی  این موجودات تغیر میکند ولی اوص های کلی ثات است مثلا نطفه یامرد میشود ویا زن میشود   دارای تغیرات مداوم است به اینمشکل برمیخورد باید یکجوهری  دیگرباشد که تغیرات بوجود اوردمیرسد یک جوهر است چرا برای انکهماده یکنوع کار میتواند بکندپس نمیتواند تغیرات ایجاد کند اگر حفظ ماندگارایی دارد پس تغیرات باانجوهر نیست   حال برسیم به اقای مارکس بنظر حقیر اقای مارکس خوب فهمیدمطلب وموضوع چیست  را فهمید-ولی فلسفه ساخت واقتصاد تاحدی ساخت وغیره تا انهارا کنار بزند تنهار راه مبارزه کارگران   برای پیروزی را  هموار کند –در المان فرض کنید یک کالا صد تومان تمام شود ومزد کارگر مثلا  ازان کالا ده تومان باشد   وپول کارفرما نود تومان پس از چند روزمزد کارگررا  نه تومان میکرد قیمت کالا را   یک برابرونیم میکرد دو بار اورا پوست میکند- تصور اقای مارکس این بود با  حکومت کارگری این موضوع حل میشود ایشاننمیدانست که بله مثلا دهموضوح حل میشود ولی نودموضوع خراب میشود پس باید سرمایه داری بحدی کنترول کرد کهان نود موضوع درست اشد وان چندموضوع هم تصحیح شودچون کر انسان بعلت عدم شناخت افراط یاتفریط است ویابخاطرهوای نفس باظلم اغشته است

موافقین ۰ مخالفین ۰